Alfa Romeo Giulietta 2014: Lepší interiér, posílený motor
Alfa Romeo Giulietta je jedním z nejvíce sexy hatchbacků na našem trhu. Design modernizované verze byl pozměněn jen v detailech, i ty jsou však snadno rozpoznatelné. Došlo k jemnému přepracování masky chladiče, přední mlhovky mají nyní chromované orámování. V nabídce se objeví trojice nových laků karoserie (Moonlight Pearl, Anodizzato Blue a Bronze) a revidovaná litá kola o průměru 16 – 18“.
O poznání více se zapracovalo v interiéru. Zde najdeme plasty s povrchem odolným proti poškrábání a nové čalounění sedadel a výplní dveří. Již v základu si budete moci vybrat ze dvou barevných kombinací látek, dražší verze budou opatřeny koženými či Alcantaru a kůži kombinujícími potahy. Volant vypadá díky hliníkové vložce prostředního ramene hodnotněji, setkáme se také s několika druhy jeho prošití.
Nejviditelněji se však změnila středová konzola. Její horní polovina přišla o změť tlačítek, které byly nahrazeny dokovým displejem systému Uconnect. Obrazovka může mít úhlopříčku 5 nebo 6,5“ a umožní (i hlasové) ovládání základních funkcí vozu. Větší varianta nabídne zobrazení 3D navigačního systému, nechybí ani bluetooth a AUX konektivita.
Změn doznal také naftový motor 2.0 JTDm-2. Ten si zde našel cestu již v roce 2010, tehdy s výkonem 103 kW a točivým momentem 320 N.m. Omlazená Giulietta však posílí o 7 kW a 60 N.m, kombinovaná spotřeba by se měla pohybovat okolo 4,5 l na 100 km.
Vůz bude dostupný v pěti liniích (Impression, Progression, Distinctive, Exclusive a Quadrifoglio Verde). Standardní vybavení zahrnuje šest airbagů, asistent rozjezdu do kopce, systém Alfa DNA, manuální klimatizaci a elektronickou kontrolu tlaku v pneumatikách. K jednotlivým liniím si budete moci dokoupit jeden z osmi balíčků (Style, Visibility, Comfort, Lusso, Premium, Business, Sport a QV Sportiva), který charakter Giulietty posune zase o kousek dál.