Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo Giulietta 2014: Lepší interiér, posílený motor

Jan Mička
Diskuze (122)
Alfa Romeo představí příští týden ve Frankfurtu modernizovanou Giuliettu. Extravagantní hatchback půjde do prodeje již za měsíc.

Alfa Romeo Giulietta je jedním z nejvíce sexy hatchbacků na našem trhu. Design modernizované verze byl pozměněn jen v detailech, i ty jsou však snadno rozpoznatelné. Došlo k jemnému přepracování masky chladiče, přední mlhovky mají nyní chromované orámování. V nabídce se objeví trojice nových laků karoserie (Moonlight Pearl, Anodizzato Blue a Bronze) a revidovaná litá kola o průměru 16 – 18“.

O poznání více se zapracovalo v interiéru. Zde najdeme plasty s povrchem odolným proti poškrábání a nové čalounění sedadel a výplní dveří. Již v základu si budete moci vybrat ze dvou barevných kombinací látek, dražší verze budou opatřeny koženými či Alcantaru a kůži kombinujícími potahy. Volant vypadá díky hliníkové vložce prostředního ramene hodnotněji, setkáme se také s několika druhy jeho prošití.

Nejviditelněji se však změnila středová konzola. Její horní polovina přišla o změť tlačítek, které byly nahrazeny dokovým displejem systému Uconnect. Obrazovka může mít úhlopříčku 5 nebo 6,5“ a umožní (i hlasové) ovládání základních funkcí vozu. Větší varianta nabídne zobrazení 3D navigačního systému, nechybí ani bluetooth a AUX konektivita.

Změn doznal také naftový motor 2.0 JTDm-2. Ten si zde našel cestu již v roce 2010, tehdy s výkonem 103 kW a točivým momentem 320 N.m. Omlazená Giulietta však posílí o 7 kW a 60 N.m, kombinovaná spotřeba by se měla pohybovat okolo 4,5 l na 100 km.

Vůz bude dostupný v pěti liniích (Impression, Progression, Distinctive, Exclusive a Quadrifoglio Verde). Standardní vybavení zahrnuje šest airbagů, asistent rozjezdu do kopce, systém Alfa DNA, manuální klimatizaci a elektronickou kontrolu tlaku v pneumatikách. K jednotlivým liniím si budete moci dokoupit jeden z osmi balíčků (Style, Visibility, Comfort, Lusso, Premium, Business, Sport a QV Sportiva), který charakter Giulietty posune zase o kousek dál.

Jan Mička
Diskuze (122)
Avatar -
anonym
10. 9. 2013 16:52
Re: KRÁL NIŽŠÍ STŘEDNÍ
Giulietta QV má při 2500/min. o 29 koní víc, při 3500/min má QV o 36 koní víc, při 4500/min. má QV o 24 koní víc, při 5570/min mají obě naprosto shodný výkon.
Max. výkon Giulietty QV je 227 koní při 5550/min, GTA má max. výkon 242 koní při 6750/min.
Proto je v zatáčkovitých tratích QV o 1-1,5 s/km rychlejší než GTA, kde je navíc citelný úbytek výkonu v závislosti na ujetých kilometrech (na 100 000 km je průměrný úbytek Bussa 43 koní, u QV je průměrný úbytek kolem 21 koní).
Giulietta QV je ovlivněna malým komerčním turbem KKK, ale výrazně lze zlepšit různými kompletními a odladěnými kity (turbo + výfuk + sání + ECU; u dražších + vačky a vstřiky) za cenu mírného zhoršení průběhu v nízkých otáčkách, ale výrazného zlepšení ve středním a vyšším pásmu = ten motor je velmi dobře laditelný. Busso 3.2 je laditelný poměrně draho a každý jeden kůň navíc přijde na dvou- až třínásobek koně získaného z TBi.
5. 9. 2013 19:40
Re: KRÁL NIŽŠÍ STŘEDNÍ
já nesmysly na rozdíl od tebe nepíšu, protože za 1. ten slogan o buldozeru jsem si nevymyslel, ale je to slogan novinářů, kteří to auto testovali a je to přesný, 2. GTA mám už 5let a vím o čem mluvím, za 3 v QV jsem testoval, protože mě to auto hodně zajímalo a můžu srovnávat a jednoznačně do těch tvejch 4000 ot je to zhruba srovnatelný, ale nad 4000 má GTA jasně navrch, ale napsat, že GTA do 4000 nemá nic jasně dokazuje, že si to auto viděl možná maximalně z rychlíku a ani o něm nic nečetl, natož aby si v něm jel - tam nic takového jako nějaká hranice otáček, kdy se neděje nic a pak začíná peklo není - prostě to jde hned od spoda a nad 4000 už jen graduje, 1000-1500 otáček mi stačí na šestku aby se to auto zcela plynule na 6tku rozjelo (cca 40km/hod) ...viz první test co jsem na netu otevřel: Už při nastartování má motor neodolatelný zvuk, který při jízdě v nižších otáčkách přechází do temného dunění způsobujícího husí kůži a nad 4000 ot/min přechází do vyšší tóniny, která ale už není tak efektní, což se ale rozhodně nedá říci o akceleraci. Díky velkému točivému momentu se GTA rozjíždí skvěle již z nízkých otáček a umožňuje předjíždět bez nutnosti vytáčet motor, to pravé ale přichází až se zmíněnou změnou zvuku.. a tak že já bych tě vrátil do reality - u 1.7TBi to jede do 4000 jako GTA, nad 4000 se nic zvláštního neděje >:D
Avatar -
anonym
5. 9. 2013 17:03
Re: KRÁL NIŽŠÍ STŘEDNÍ
Co na to napsat?
S auty evidentně nemáš žádné zkušenosti, když dokážeš napsat, že 3.2 Busso má "dole sílu buldozeru a nahoře výkon BMW".
Vezmi si 147 GTA, zajeď si s ní na válcovou zkušebnu brzd a podívej se na ten graf, který ti z tý Mahy vyleze. A zkus porovnat s Giuliettou 1750 TBi.
Pak možná pochopíš, jaký nesmysl jsi tu napsal a jak trapně to vidí ten, kdo ví, o čem se bavíme.
Avatar - Ja Prvni 123
4. 9. 2013 17:10
Re: KRÁL NIŽŠÍ STŘEDNÍ
hmm.. ale to je víc problém strýců v Bruselu, než zrovna Julči.
A lidi jsou různí. Třeba já dávám přednost cestě Q.V. před cestou GTI (myslím teď provedení Golfa, ne toho tlachala tady...)
;-)
Jsou prostě lidi, co jim vyhovuje auto, které zvednku sice vypadá skoro stejně jako "normální", ale jede jinak!
A kromě toho - normální Alga je vedle normálního VW prostě "brus" sama o sobě.. z čehož už vyplývá, že odlošnost vrcholné verze prostě musí být nižší...
To je asi jako když tuším Chevrolet omračoval nárůstem prodejů o 289%... když jeden rok prodáš 600 aut, tak to jde... když prodáváš 200tis, už to není tak jednoduchý... a když prodáváš milion - tak už je to prostě vyloučený.
;-)
Avatar - Ja Prvni 123
4. 9. 2013 17:03
Re: KRÁL NIŽŠÍ STŘEDNÍ
protože je to jelito.. všichni ho tady známe.
;-)