Alfa Romeo Giulietta má novou platformu s víceprvkovou zadní nápravou
Automobilka Alfa Romeo zveřejnila popis a nákresy nové podvozkové platformy, která je základem kompaktního hatchbacku Giulietta. Hlavními parametry při vývoji bylo snížení hmotnosti a zvýšení tuhosti, celá konstrukce proto hojně využívá hliníku a vysokopevnostní oceli.
Nová platforma se stane konstrukčním základem pro středně velké modely Fiat Group Automobiles, tak jako se tomu stalo u architektury Fiatu Panda/500 mezi miniauty a Fiatu Grande Punto mezi malými vozy. Konstrukce kompaktní platformy je modulární, výměnou podlahové části a podélných nosníků umožní výrobu automobilů s různou délkou rozvoru při totožné konstrukci předního a zadního zavěšení.
Konstrukce podlahy je u Giulietty tvořena z 90 % z vysokopevnostní oceli. Nosné části, které mají s minimální deformací pohlcovat energii nárazu při nehodě, se budou vyrábět lisováním oceli za vysokých teplot. Vyšší tuhost a odolnost také umožňuje použít méně materiálu a tím snížit hmotnost karoserie. Rám pod zadními sedadly je ze slitiny hořčíku a díky tomu je lehčí o 35 %.
Doporučujeme |
Alfa Romeo Giulietta: Oficiální informace a fotografie |
Alfa Romeo Giulietta: Interiér a další nové fotografie |
Hmotnost se šetří také na dalších částech. Například výztuha mezi vzpěrami přední nápravy je z extrudovaného hliníku. Výztuha zadního nárazníku a další deformační díly v zádi vozu jsou z polymeru Xenoy, který má dobrý poměr hmotnosti a schopnosti pohlcovat energii nárazu. Těmito a podobnými aplikacemi lehkých materiálů se ve srovnání s konvenčními ocelovými díly uspořilo vpředu 8,5 kg a vzadu 4 kg bez negativního vlivu na úroveň bezpečnosti.
Přepracovaná přední náprava se vzpěrami McPherson je vyztužena pro vyšší odolnost při bočním zatížení. Použití hliníkových částí v zavěšení, stejně jako u modelu 147, snížilo hmotnost proti klasickým litinovým dílům, u Giulietty se jedná o úsporu 4 kg.
Zadní náprava je naopak zcela nová. Jedná se o vyspělou konstrukci Multilink, která byla navržena s ohledem na kompaktní stavbu a nízkou hmotnost. Hliníková ramena znamenají snížení hmotnosti o 10 kg proti konvenčním víceprvkovým nápravám.
Giulietta dostane elektrický posilovač řízení, který má o 30 % nižší odběr energie. Tato úspora se projeví v nižší spotřebě paliva, naopak zpětnou vazbu řízení kompenzuje na základě údajů ze stabilizačního systému funkce Dynamic Steering Torque. Řidičské zážitky zlepší také přepínač DNA, který umožňuje volbu mezi standardní, sportovním a bezpečným nastavením veškeré elektroniky na podvozku a hnacím ústrojí.