Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo Giulietta má novou platformu s víceprvkovou zadní nápravou

Diskuze (452)
Alfa Romeo Giulietta dostane novou podvozkovou platformu, která spojí přední nápravu typu McPherson a zadní víceprvkovou nápravu. Nová Giulietta se představí již za tři týdny na autosalonu v Ženevě.

Automobilka Alfa Romeo zveřejnila popis a nákresy nové podvozkové platformy, která je základem kompaktního hatchbacku Giulietta. Hlavními parametry při vývoji bylo snížení hmotnosti a zvýšení tuhosti, celá konstrukce proto hojně využívá hliníku a vysokopevnostní oceli.

Nová platforma se stane konstrukčním základem pro středně velké modely Fiat Group Automobiles, tak jako se tomu stalo u architektury Fiatu Panda/500 mezi miniauty a Fiatu Grande Punto mezi malými vozy. Konstrukce kompaktní platformy je modulární, výměnou podlahové části a podélných nosníků umožní výrobu automobilů s různou délkou rozvoru při totožné konstrukci předního a zadního zavěšení.

Konstrukce podlahy je u Giulietty tvořena z 90 % z vysokopevnostní oceli. Nosné části, které mají s minimální deformací pohlcovat energii nárazu při nehodě, se budou vyrábět lisováním oceli za vysokých teplot. Vyšší tuhost a odolnost také umožňuje použít méně materiálu a tím snížit hmotnost karoserie. Rám pod zadními sedadly je ze slitiny hořčíku a díky tomu je lehčí o 35 %.

Doporučujeme
Alfa Romeo Giulietta: Oficiální informace a fotografie
Alfa Romeo Giulietta: Interiér a další nové fotografie

Hmotnost se šetří také na dalších částech. Například výztuha mezi vzpěrami přední nápravy je z extrudovaného hliníku. Výztuha zadního nárazníku a další deformační díly v zádi vozu jsou z polymeru Xenoy, který má dobrý poměr hmotnosti a schopnosti pohlcovat energii nárazu. Těmito a podobnými aplikacemi lehkých materiálů se ve srovnání s konvenčními ocelovými díly uspořilo vpředu 8,5 kg a vzadu 4 kg bez negativního vlivu na úroveň bezpečnosti.

Přepracovaná přední náprava se vzpěrami McPherson je vyztužena pro vyšší odolnost při bočním zatížení. Použití hliníkových částí v zavěšení, stejně jako u modelu 147, snížilo hmotnost proti klasickým litinovým dílům, u Giulietty se jedná o úsporu 4 kg.

Zadní náprava je naopak zcela nová. Jedná se o vyspělou konstrukci Multilink, která byla navržena s ohledem na kompaktní stavbu a nízkou hmotnost. Hliníková ramena znamenají snížení hmotnosti o 10 kg proti konvenčním víceprvkovým nápravám.

Giulietta dostane elektrický posilovač řízení, který má o 30 % nižší odběr energie. Tato úspora se projeví v nižší spotřebě paliva, naopak zpětnou vazbu řízení kompenzuje na základě údajů ze stabilizačního systému funkce Dynamic Steering Torque. Řidičské zážitky zlepší také přepínač DNA, který umožňuje volbu mezi standardní, sportovním a bezpečným nastavením veškeré elektroniky na podvozku a hnacím ústrojí.

Diskuze (452)
Avatar - white label
6. 4. 2010 01:00
Re: Elektrický posilovač
S pokusem o překlad v podobě "bílé cedulky" ses netrefil, ono ne všechno se dá "přeložit" úplně doslova (nebo pouze s jedním významem), takže to nech raději v "původní verzi", můžeš si třeba vzít příklad z toho "cuore sportivo", které se také obvykle doslovně do češtiny nepřekládá... ;-) :-)
Že se rád přihlásíš ke svým klubovým alfistům ("s pohodovou atmosférou a slušností") je tvoje věc, já s tím žádný problém nemám, jen zbytečně nečekej, že tu (s touhle fotkou u nicku) bude většina brát tvé názory jako nezaujaté...
Dovedu si totiž živě představit, reakce zdejších početných "antikoncernistů" na podobnou fotografii u nicku, ovšem s nějakým koncernovým vozem a odpovídající vlajkou k němu...(zatím jsem se s tím tady naštěstí nesetkal)
Majitel takového nicku by tu byl většinou uživatelů brán, jako minimálně "nesvéprávný"... 8-s >:-[]
Avatar - petr164
6. 4. 2010 00:05
Re: Elektrický posilovač
Bílá cedulko, cuore sportivo je i o emocích, které tak rádi a marně připomínají ve Španělsku, je to i o uznání těm, co dělají něco lépe a něco hůře, ale vždy s dlouhou historií a technickou erudicí za zády. Já se za klubové akce s vlajkami, pohodovou atmosférou a slušností nejen k alfistům rád přihlásím. Až budeš popsanější bílou cedulkou, možná pochopíš, hmm, jistou omezenost svého dnešního příspěvku... Mimochodem, mám tu čest s medvědy i lidowozy a jezdím s alficí - pořád stejnou, zatímco ostatní sypou a sypou do nových... Giuliettu bych ale bral, pokud ne svižný elektromobil :-)
Avatar - white label
5. 4. 2010 23:46
Re: Elektrický posilovač
"My, co máme s alfami tu čest, se bát nemusíme tak jako leckde jinde..."
"Zblbnout fetišem v podobě autíček je tak snadné a když se k tomu přidá i ta diagnoza..."

Jak se dívám na tvou "Alfanaticky vlajkovou" fotku u nicku, tak u tebe není o "diagnoze" pochyb...

;-) :*) >:-[]
Avatar - petr164
5. 4. 2010 23:22
Re: JŮLINKA
"Beaumonte, vůbec nejde o použitý pojem "nejslabší" či "druhá nejslabší". Jde jen a než o to, že ty vidíš rudě, jakmile se napíše pravda - že totiž tatíci v alfách nejsou žádní lítači, že si do stopadesátdevítky ponejvíze zde kupují druhou nejslabší naftu. Ti tví sportovní dravci v alfách... >:D Asi budeš jeden z nich, když tě to tak bere."

Představa, že Beaumont vidí tehdy a tehdy rudě, je symptomatická a s reálným stavem nemá nic společného. Představa, že ve vozech nějaké značky jsou převážně lítači, není prokazatelně představa Beaumonta. Dále se situace zašmodrchává tím, že někteří majitelé dieslových alf je mají celkem pozoruhodně soft i hard poladěné, že další si i s těmi diesly podají kde co silnějšího na českých silnicích, když chytnou slinu a že není od věci být především dobrým tatíkem, který učí potomky netrpět iluzí všech těch Dědů Vševědů... Jinak s tím, s čím jezdí Beaumont, bys mu sotva stačil mentálně i kineticky, ať už je jeden z těch tatíků nebo ne... Závěrem: Špatný soudce je ten, kdo soudí podle sebe...
Avatar - petr164
5. 4. 2010 23:08
Re: JŮLINKA
Panáčku GTI, tvé časté reakce na osobní a těžko komentovatelné, neb subjektivní názory jiných skýtají skvělou příležitost k diagnoze, ale přítomní lékaři netrpí tímtéž, naštěstí. Za prvé, jsou tací, kteří vědí nejen o autech mnohem více než jistý pán poučující. Za druhé, tržní vkus je dán marketingovým úsilím pasírovaným přes média a jejich nadšení užitečné idioty a hloupostí potenciálních a skutečných zákazníků. Kdo rozumí konstrukcím, má z pohledu na prostorové skicy (skica je česky stále dle ženy!) Giulietty jasno a nevede plané debaty. Kdo má kontakty u výrobců také nevede plytké řeči, zvláště pokud zná více než jeden evropský jazyk. Ne každý plýtvá penězi na předražená auta, která nevzbudí ani pocit uspokojení vlastních tužeb ani představu o spolehlivé službě stroje člověku. Alfy nejsou dokonalé stejně jako my, lidé. Poskytují však na pohled, na svezení i na péči z náklonnosti mnohem více než prodejní trháky všeho druhu a v lidském rozměru nabízejí i ty drobné nedokonalosti k odpuštění. Jenže tohle se těžko vysvětluje někomu, kdo trpí přemírou víry ve vlastní úsudek a neschopností přiznat nekonzistentnost i nekorektnost svých zveřejněných názorů. Zblbnout fetišem v podobě autíček je tak snadné a když se k tomu přidá i ta diagnoza... No, doporučuji delší spánek a častější výlety do přírody a za uměním...