Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo Giulietta: První fotografie, ještě jako Milano

Diskuze (26)
Nová Alfa nahrazuje model 147 po 10 letech. 4,35 m dlouhý hatchback stojí na rozvoru s délkou 2,63 m. Nejmladší Cuore Sportivo dostane tři zážehové a tři vznětové motory a taky dvouspojkovou převodovku.

Alfa Romeo Giulietta bude následovat současné trendy a představí se příští rok se šesti převážně přeplňovanými pohonnými jednotkami. Základem bude dnes již dobře známý motor 1,4 o výkonu 88 kW (kombinovaná spotřeba 6,1 l/100 km). Následovat bude vyspělejší 1,4 MultiAir Turbo, který debutoval v září na frankfurtském autosalonu v modelu MiTo. Se svými 125 kW má dosáhnout kombinované spotřeby jen 5,7 l/100 km.

Chloubou italského koncernu je agregát 1750 DI Turbo, který se letos představil v řadách 159, Brera a Spider. Tyto modely mají přímovstřikový turbomotor ve verzi se 147 kW, Giulietta Quadrifoglio Verde zřejmě dostane silnější 172kW verzi. Jeho kombinovaná spotřeba bude 7,5 l/100 km. Všechny tři benzinové agregáty budou mít manuální převodovku, 1,4 MultiAir Turbo dostane volitelně dvouspojkovou převodovku DDCT se suchými spojkami.

Dieselové motory bude zastupovat 1,6 MultiJet (77 kW a 4,3 l/100 km) doplněný dvěma variantami 2,0 MultiJet. Slabší z nich při výkonu 103 kW spotřebuje 4,7 l/100 km, silnější dosáhne hodnot 125 kW a 4,8 l/100 km. Nejvýkonnější turbodiesel bude mít také možnost dvouspojkové převodovky DDCT. Mluví se i o příchodu dvousetkolového pětiválce 2,4 Multijet (147 kW)…

V nabídce budou stupně výbavy Progression a Distinctive. Už v základu bude například systém Electronic Q2 a přepínač Alfa D.N.A. použitý v MiTu. K základní výbavě nabídne Alfa stylistický Junior Pack, pro vyšší výbavu bude na výběr i Sport Pack a luxusně pojatý Sprint Pack.

Giulietta stane na koncernové platformě C-Evo. Premiéra se chystá na březnový autosalon v Ženevě, prodej má být zahájen na jaře 2010.

Alfa Romeo 147 se tak dočká nástupce po deseti letech prodeje, což je na poměry nižší střední třídy neobvykle dlouhý generační cyklus.

Staronové jméno

U nové Alfy Romeo se původně spekulovalo o označení 149, automobilka se ale rozhodla pro návrat ke slovnímu označení modelů a novinka měla dostat jméno Milano. Doslova na poslední chvíli, v době, kdy už se finalizovaly i tištěné materiály, se proti tomu obrátili zaměstnanci automobilky. Ta je sice s Milánem spojena od svého založení v roce 1910, ale v poslední době se z města a jeho okolí stahuje.

V roce 1986, kdy Fiat převzal Alfu Romeo, zaměstnávala automobilka v Miláně zhruba 20 tisíc osob. Od té doby byl tento počet postupně snižován, až v roce 2000 zde byla výroba Alf ukončena. Dnes ve městě zůstává firemní muzeum, call centrum a Alfa Romeo Centro Stile. I tovární designové studio se ale od počátku roku 2010 stěhuje, všech 232 designérů přesídlí 150 km na západ do Mirafiori v Turínu, kde sídlí Fiat.

Rozhodnutí o změně padlo v pátek, jen pár desítek hodin před plánovaným zveřejněním fotografií auta, ke kterému mělo dojít v poslední listopadový den. Mediální premiéra byla místo toho odložena na neurčitý termín a nový název je tajemstvím. Podle Autobildu je nejpravděpodobnější návrat slavného jména Giulietta, použitého už u sedanu a kupé z let 1954 až 1965 a sedanu z let 1977-85.

Do podobné situace se dostal i mateřský Fiat na začátku roku 2003. Tehdy musel přejmenovat připravovaný malý model z Gingo na Panda, francouzský Renault totiž hrozil soudem, protože název Gingo nápadně připomínal konkurenční Twingo.

Diskuze (26)
2. 12. 2009 22:19
Re: Ako je to s motormi
Máš pravdu, 1.8 Twin Spark už je jen v GT.
Avatar - Plautus
2. 12. 2009 21:15
Re: Motory a převodovky
jo, tak on, VW, má už i Multiair, s CR pri dieseloch prišiel tiež ako prvý... >:D >:D
2. 12. 2009 17:26
Re: Motory a převodovky
Vzhledem k tomu, že poslední dobou je se vším poslední, tak rozhodně neuvádí novinky, ale dotahuje konkurenci. ;-)
2. 12. 2009 13:41
Re: Motory a převodovky
o Alfě bych netvrdil, že by "kopírovala".. nepřijde mi totiž, že by koncernový motory špičky byly.. ;-)

je to motor jako každej jinej a nenabízí nic co by nenabízeli jiní..
Avatar - Ricardo
2. 12. 2009 12:46
Re: spz
Je to tradiční prvek, poprvé použitý na Spideru už v 60tých letech