Alfa Romeo GT Cabriolet: Pohrobek bez střechy
Existuje vůbec? Neviděli jsme ji na žádném autosalonu, ale kdekdo říkal: Údajně ano.
Žádné údajně už neplatí, otevřené gétéčko skutečně spatřilo světlo světa již před osmi lety, tedy v roce 2003. Stálo za ním stejně jako u sériového kupé studio Bertone. Letos 6. dubna byl prototyp konečně odtajněn. Je tak vlastně takovým pohrobkem, neboť oficiální premiéra se odehrála až po ukončení produkce výchozího modelu...
Stalo se tak na první prezentaci firmy Bertone po její reorganizaci na konci roku 2009. Alfa GT byla mixem typů 147, 156 a některé linie zadních partií se objevily i na nástupci s kódem 159. Měla se původně vyrábět u Carrozzeria Bertone v Grugliascu, ale u Fiatu rozhodli jinak: místem jejího zrodu se stala továrna v Pomigliano d'Arco. Čtyřmístná (či spíše 2+2-místná) otevřená verze se nakonec alespoň malých sérií nedočkala vůbec, u Alfy raději uřízli střechu kupé Brera od Giugiara a výsledek stavěli u Pininfariny.
Toto rozhodnutí mimochodem Bertonemu podřízlo pomyslnou už tak dosti se kymácející větev. Před dvěma lety musela slavná karosárna vyhlásit bankrot. Návrhářské studio se osamostatnilo a zbytek koupil Fiat, který bývalé výrobní kapacity přejmenoval na Officine Automobilistiche Grugliasco.
Přitom Spider žádný velký obchodní úspěch nezaznamenal, v letech 2006-2010 jich vzniklo jen 12.488. Brera na tom byla o něco lépe, ale také to nebyl žádný zázrak, poslední vyjela ke klientovi také v loňském roce a nesla číslo 21.786. To Alfa GT byla jiná káva, od roku 2003 jich během sedmi let opustilo brány zmíněného závodu v Pomiglianu přesně 80.832.
Vzhledem k připomenutým tristním prodejním číslům sice hezkých, ale přece jen poněkud obtloustlých dvojčat Brera/Spider je jasné, že tohle auto měla Alfa svým fanouškům nabídnout. Bohužel se tak nestalo.