Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo MiTo MultiAir na českém trhu: Ceny od 389.000,- Kč

Diskuze (80)
Alfa Romeo provedla u modelu MiTo obměnu nabídky motorů. Místo 1,4T o výkonu 88 kW přicházejí dvě varianty nového 1,4 MultiAir a současně s tím jde do prodeje nový 1,3 MultiJet II, u Alfy označený jako 1,3 JTDM.

Motory MultiAir jsme podrobně představili v článku Alfa Romeo MiTo: Motory MultiAir 1,4 přicházejí. Na český trh uvádí Alfa Romeo stejnou dvojici, jaká se o víkendu začala prodávat ve Fiatu Punto Evo. Jedná se tedy o atmosférický 1,4 MultiAir o výkonu 77 kW a přeplňovaný 1,4T MultiAir o výkonu 99 kW.

Dobrou zprávou pro zájemce o malou Alfu je fakt, že automobilka nežádá za revoluční technologii pod kapotou žádný závratný příplatek, a zároveň MiTo s MultiAirem vyjde na prakticky shodnou částku jako stejně motorizované Punto Evo.

Motor 1,4T (88 kW) prodávaný od začátku letošního roku stál v základní výbavě 424.000,- Kč. 1,4T MultiAir, který je jeho přímým nástupcem má 99 kW, o 0,4 sekundy lepší akceleraci na 100 km/h a o půl litru nižší kombinovanou spotřebu. Za to Alfa žádá o 22 tisíc více, základní cena je tedy 446.000,- Kč. Alternativou je atmosférická verze s cenou 389.000,- Kč. Ta dosahuje výkonu 77 kW a vyplňuje tedy odstup mezi základní 1,4 MPI a turbomotorem.

Dosavadní vrchol nabídky 1,4T se 114 kW zůstává i nadále v prodeji, stojí od 464.000,- Kč. Model MiTo Quadrifoglio Verde s motorem 1,4TB MultiAir o výkonu 125 kW zatím v českém ceníku není.

Doporučujeme
Alfa Romeo MiTo: Motory MultiAir 1,4 přicházejí
Představujeme: Alfa Romeo MiTo - Mini po italsku

Další novinkou je druhá generace MultiJetu, u Alfy označená 1,3 JTDM. Maloobjemový turbodiesel posílil o 4 kW na 70 kW při 4000 min-1, maximum točivého momentu zůstalo na 200 Nm, začíná ale už při 1500 min-1 místo dosavadních 2000 min-1. Kombinovaná spotřeba zůstává 4,3 l/100 km, akcelerace z klidu na 100 km/h se zlepšila z 12,0 na 11,6 sekundy. Nový agregát splňuje (stejně jako všechny ostatní motory v MiTu) Euro 5 a nabízí se za stejné ceny jako předchozí 66kW verze.

Alfa Romeo MiTo MultiAir - ceny na českém trhu (listopad 2009)
Motor1,4 MPI1,4 MultiAir1,4T MultiAir1,4T
Převodovka6M6M5M6M
Zdvihový objem [cm3]4/44/44/44/4
Válce/ventily1368136813681368
Největší výkon [kW/min-1]58/600077/650099/5000114/5500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]120/4750130/4000206/1750230/3000
Max. rychlost [km/h]165185207215
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,310,88,48,0
Komb. spotřeba [l/100 km]5,95,75,66,5
Cena Progression [Kč]359.000,-389.000,-446.000,-464.000,-
Cena Distinctive [Kč]394.000,-424.000,-481.000,-499.000,-

Vůz je nabízen ve dvou stupních výbavy. Základní Progression v sobě zahrnuje poměrně obsáhlý seznam bezpečnostní výbavy, kde nechybí sedm airbagů, aktivní opěrky hlav, stabilizační systém VDC v kombinaci s ABS, ASR, brzdovým asistentem pro pomoc při panickém brzdění a Hill-holderem. Z dalších prvků základní výbavy jmenujme například elektronický systém Q2, autorádio s CD a MP3 se šesti reproduktory, elektrický posilovač řízení, ocelová šestnáctipalcová kola či palubní počítač.

Zvýhodněný paket Progressive za 20 tisíc Kč přidává litá kola a klimatizaci, 24 tisíc Kč stojí paket Junior, který dále přidává přední mlhovky a sportovní doplňky exteriéru.

S vyšší výbavou Distinctive navíc zákazník dostane například manuální klimatizaci, prahové lišty, šestnáctipalcová kola z lehkých slitin či volant a hlavici řadící páky v kůži. Z bohatého seznamu příplatkové výbavy se zastavme alespoň u těch nejzajímavějších položek. Za 25 tisíc Kč je možno objednat paket Premium, který v sobě zahrnuje přední loketní opěrku, automatickou klimatizaci, tempomat, zadní parkovací senzory, 12V zásuvku v interiéru a bederní opěrku spolujezdce.

Prémiový audiosystém Bose, vyvinutý MiTu na míru přijde na 20.000,- Kč, mlhovky na 4.500,- Kč a metalický lak na deset tisíc korun. Bi-xenonové světlomety stojí v ceníku Alfy Romeo MiTo 20.000,- Kč a vyhřívaná přední sedadla 6.500,- Kč. Největší, osmnáctipalcová kola z lehkých slitin přijdou na 25.000,- Kč. K dispozici jsou pouze pro vyšší výbavový stupeň, stejně jako dvojice kol sedmnáctipalcových s cenou 15.000,- Kč.

Alfa Romeo MiTo - ceny vznětových motorů na českém trhu (listopad 2009)
Motor1,3 JTDM1,6 JTDM
Převodovka5M6M
Zdvihový objem [cm3]6/46/4
Válce/ventily12481598
Největší výkon [kW/min-1]70/400088/3750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]200/1500320/1750
Max. rychlost [km/h]180198
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,69,9
Komb. spotřeba [l/100 km]4,34,8
Cena Progression [Kč]419.000,-469.000,-
Cena Distinctive [Kč]454.000,-504.000,-

Diskuze (80)
23. 11. 2009 12:59
Re: PRAVÝ MÍŤA
dík za tip, trefil jsi se přesně do jednoho z mála jídel co nerad >:-[] ale určitě si vyberu něco jiného ;-)
23. 11. 2009 12:57
Re: PRAVÝ MÍŤA
Tu v Počernicích právě chválili naši známí. Uvidíme.

Roma je ta na Sokolovské? Kousek od Polikliniky? Bydlel jsem tam 5 minut pěšky a nikdy se tam nedostal. Byla tam akorát ženuš a moc to chválila.

Pak je ještě jedna malá, starý rodinný dům přestavěn na pizzerii, přímo vedle Rokytky, když se dáš ze Sokolovské vedle hřiště a pak je tam taková nová zástavba. Párkrát se to přejmenovalo, teď aktuálně je to tuším Tiamo. :yes:
Avatar - pelikoš
22. 11. 2009 14:29
Re: Všichni u Foxe a tady mrtvo...
myslet znamená hovínko vědět ;-)
21. 11. 2009 23:16
Re: PRAVÝ MÍŤA
Četl jsem to správně. Jistě, můžeš namítat, že leasing není klasické zadlužení. Ale stejně, mladej kluk s holým zadkem, kterej našetří svých prvních 100 tyček a potom si uváže na dalších 5 let na krk splátku 6000 měsíčně? Aby mu na konci zbyla ojetá kára, která bude stát o něco víc než těch 100k?
21. 11. 2009 19:39
Re: PRAVÝ MÍŤA
Proč zadlužit? Čteš mě vůbec? Píši, že tu stovku snad dá dohromady i ten mladej kluk, a zbytek, že dohází z výplaty. Žádné zadlužení, naopak.