Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde na českém trhu za 552.000,- Kč

Diskuze (217)
Na MiTo GTA musíme alespoň prozatím zapomenout. Jako slabší náhrada vysílá Alfa Romeo na český trh MiTo Quadrifoglio Verde, které má dosud nejsilnější verzi motoru 1,4 MutliAir.

Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde je nejsilnějším provedením nejmenší modelové řady Alfy Romeo. Pod kapotou má nový motor 1,4 TB MultiAir o výkonu 125 kW (170 k), který dosavadní vrchol v podobě 1,4 TBi se 114 kW překonává ve všech důležitých parametrech. Výkon je vyšší o 11 kW, poměr hmotnosti k výkonu pak o 10 % lepší. Se svými 91 kW/l má nová pohonná jednotka také jeden z nejlepších měrných výkonů mezi velkosériovými auty. Nejvyšší točivý moment vrcholí hodnout 230 Nm, resp. 250 Nm v režimu Dynamic, při 2500 min-1.

Ovládání ventilů prostřednictvím elektro-hydraulických aktuátorů vede kromě vyššího výkonu také k nižším emisím a spotřebě. Kombinovaná spotřeba tak je 6,0 l/100 km, o 0,5 l méně než u 114kW motoru. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 7,5 sekundy, to je také výsledkem nasazení nové šestistupňové převodovky C635 od Fiat Powertrain Technologies.

Výbavu tvoří sedm airbagů, stabilizační systém VDC, přepínač D.N.A., systémy usnadňující řízení v zatáčkách Q2 a DST, rádio s CD přehrávačem, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, klimatizace, přední mlhovky a multifunkční displej.

Od ostatních verzí modelu MiTo se Quadrifoglio Verde liší také vzhledově. 17palcová kola s titanovou povrchovou úpravou Sport I mají design odvozený od modelu 8C Competizione. Na přání se dodávají také 18palcová titanová kola Quadrifoglio Verde se 14 paprsky.

Do šedého titanu jsou lakovány také kryty zpětných zrcátek a rámečky kolem předních světlometů (s tmavým pozadím) a zadních světel. MiTo Quadrifoglio Verde má také střešní spoiler a modifikovaný zadní nárazník. Interiér je čalouněn černou látkou Sport. Černý je i potah stropu a sloupků a sportovní kožený volant. S tmavým interiérem naopak kontrastuje bílé podsvícení přístrojového štítu.

Ačkoliv se jedná o sportovně pojatý model, má MiTo Quadrifoglio Verde standardně systém start-stop snižující spotřebu v městském režimu.

Diskuze (217)
Avatar - white label
12. 4. 2010 21:52
Re: zajímavá diskuze
Napsat, že Golf se Mitu nikdy nevyrovná (co se týče jízdních vlastností) je těžce mimo, jako celé tvé srovnání těchto dvou nesrovnatelných aut...
12. 4. 2010 21:47
Re: zajímavá diskuze
Brávo v kombíku?
Avatar - white label
12. 4. 2010 21:44
Re: zajímavá diskuze
Srovnání MITA s Golfem je mimo i cenově...tato vrcholná verze
začíná 552 tis., kde začíná GTI (nemluvě o Golfu R) snad víš. Pokud použiješ: "postavený na stejném základu", pak můžeš těžko čekat, že to bude bráno jako vyjádření o designu.
Čtverkové GTI bylo v podstatě jen Golf s nápisem GTI, ale pětkové GTI patří k nejlepším GGTI vůbec, viz testy a ocenění, kromě osobní zkušenosti, jsem četl nespočet testů GTI5, ale nic z toho o čem píšeš jsem se tam nedočetl. Nedotáčivost je vzhledem ke koncepci a karoserii příkladně potlačena a je rozhodně přijatelnější, než u nejúspěšnějšího soupeře Focusu RS...a hlavně nevím co bys až do dnešní doby chtěl postavit proti této dvojici velmi úspěšných klasických HH právě z Itálie?
12. 4. 2010 20:49
Re: zajímavá diskuze
Srovnání Golfa s Mitem jsem použil jen cenově, Golf se Mitu co se týče jízdních vlastností nikdy nevyrovná.
To, že je Golf postaven na stejném základu už 3 generace bylo myšleno z hlediska designu - stačí si přečíst závorku a pochopil bys. A co se týče jízdních vlastností tak je třeba ta slavná verze GTI je nedotáčivá a podvozek má na sportovní verzi až moc měkký (4. a 5. generace, šestku jsem ještě nevyzkoušel)...
Avatar - white label
12. 4. 2010 16:33
Re: zajímavá diskuze
Nevidím žádnou souvislost (ani smysl) při srovnání Golfa s Mitem?
To je podobné jako srovnávat třeba Octávku s Pandou...
Píšeš, že Golf je prakticky už 3. generaci postavený na stejném základu. Ty toho zjevně o Golfech (a autech postavených na jeho základu) moc nevíš. Mezi základem IV. a V. generace je taková "technická revoluce", že ji Golfu může ještě dnes závidět i "základ" Brava a spol.
Pro tebe je nová! Lancia Delta překrásný kousek, mě zase u kompaktu slovo "překrásný" evokuje spíš líbívou kýčovitost a snahu odlišit se za každou cenu.
Takže lorde, klidně "nasedni" do "své překrásné" a moderní nové Delty a já skromně zůstanu u "obyčejného" designu, "letitého" základu a techniky Golfu GTI. Na cestách bude pestřeji a já ti tvé auto taky určitě závidět nebudu... ;-)