Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde na českém trhu za 552.000,- Kč
Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde je nejsilnějším provedením nejmenší modelové řady Alfy Romeo. Pod kapotou má nový motor 1,4 TB MultiAir o výkonu 125 kW (170 k), který dosavadní vrchol v podobě 1,4 TBi se 114 kW překonává ve všech důležitých parametrech. Výkon je vyšší o 11 kW, poměr hmotnosti k výkonu pak o 10 % lepší. Se svými 91 kW/l má nová pohonná jednotka také jeden z nejlepších měrných výkonů mezi velkosériovými auty. Nejvyšší točivý moment vrcholí hodnout 230 Nm, resp. 250 Nm v režimu Dynamic, při 2500 min-1.
Ovládání ventilů prostřednictvím elektro-hydraulických aktuátorů vede kromě vyššího výkonu také k nižším emisím a spotřebě. Kombinovaná spotřeba tak je 6,0 l/100 km, o 0,5 l méně než u 114kW motoru. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 7,5 sekundy, to je také výsledkem nasazení nové šestistupňové převodovky C635 od Fiat Powertrain Technologies.
Výbavu tvoří sedm airbagů, stabilizační systém VDC, přepínač D.N.A., systémy usnadňující řízení v zatáčkách Q2 a DST, rádio s CD přehrávačem, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, klimatizace, přední mlhovky a multifunkční displej.
Od ostatních verzí modelu MiTo se Quadrifoglio Verde liší také vzhledově. 17palcová kola s titanovou povrchovou úpravou Sport I mají design odvozený od modelu 8C Competizione. Na přání se dodávají také 18palcová titanová kola Quadrifoglio Verde se 14 paprsky.
Do šedého titanu jsou lakovány také kryty zpětných zrcátek a rámečky kolem předních světlometů (s tmavým pozadím) a zadních světel. MiTo Quadrifoglio Verde má také střešní spoiler a modifikovaný zadní nárazník. Interiér je čalouněn černou látkou Sport. Černý je i potah stropu a sloupků a sportovní kožený volant. S tmavým interiérem naopak kontrastuje bílé podsvícení přístrojového štítu.
Ačkoliv se jedná o sportovně pojatý model, má MiTo Quadrifoglio Verde standardně systém start-stop snižující spotřebu v městském režimu.