Alfa Romeo opět opuští segment sporťáků. Přestává vyrábět lehkonohou 4C
Tak to je špatný týden pro všechny alfisty. Krátce po oznámení, že se nepočítá se sporťákem GTV a supersportem 8C, vyšlo najevo, že výroba 4C končí.
Alfa Romeo opět mění strategii, jako už poněkolikáté v posledních letech. Ze svých plánů pro nejbližší léta zcela vyškrtla sportovní modely, místo oživení sporťáku GTV a supersportu 8C se chce zaměřit na vozy v obchodně zajímavějších segmentech. Odklon Alfy od sporťáků je ale ještě rychlejší, než se čekalo.
Vyšlo totiž najevo, že italská automobilka ukončila výrobu lehkého sporťáku 4C. Poprvé o tom informovala francouzská média, zprávu ale potvrdily i britské servery, které si všimly, že napříč Evropou 4C zmizela z konfigurátorů. Aktuálně už není ani v tom českém.
Automobil si tak bude možné pořídit už je ze skladových zásob, kterých ale nebude mnoho. Již ve zmíněné Francii má být k dispozici jen nějakých 20 exemplářů. Kolik vozů bude případně dostupných u nás, zjišťujeme u oficiálního zastoupení, s ohledem na velikost našeho trhu proti tomu francouzskému však obří sklady nečekejme.
Konec Alfy Romeo 4C nicméně byl ke smutku všech jejích fanoušků očekávaný. Už loni automobilka vyškrtla kupé na klíčovém americkém trhu, kde pokračovala už jen 4C Spider. Letos pak vyšlo najevo, že výroba 4C ke konci roku zcela skončí. Nakonec se tak ale stalo ještě o pár týdnů dříve.
Důvodem jsou nepochybně slabé prodeje. Lehký sporťáček s karbonovým šasi a chybějícím posilovačem řízení pro dokonalé jízdní zážitky si zkrátka neuměl v dnešní době najít zákazníky. Loni se ho v Evropě prodalo jen 421 kusů, zatímco takové Porsche 718 Boxster/Cayman mělo za tu dobu 8.202 prodaných exemplářů. Otázkou navíc je, zda na takovém autě Alfa vůbec vydělávala.
Pod vedením Mikea Manleyho, nového šéfa koncernu Fiat Chrysler Automobiles, jde totiž Alfa Romeo cestou racionalizace nabídky. Místo sporťáku a supersportu, které sice nadchnou fanoušky, ale moc nevydělají, mají naopak přijít modely, které mají značce přinést tolik potřebné peníze díky potenciálu vysokých prodejů. Konkrétně půjde o dvě SUV, kompaktní a malé. Na exotiky má případně dojít až později.