Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo Stelvio rozšiřuje nabídku. Kolik stojí čtyřkolka s turbodieselem?

suv alfaromeo ceniky video redakcnivideo
suv alfaromeo ceniky video redakcnivideo
suv alfaromeo ceniky video redakcnivideo
suv alfaromeo ceniky video redakcnivideo
94 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (92)
Tuzemský dovozce rozšiřuje portfolio verzí prvního SUV Alfy Romeo. Už není v nabídce pouze First Edition s dvoulitrovým benzinovým turbomotorem, ale i turbodiesel.

Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949) byla až dosud v nabídce českého importéra pouze coby čtyřkolka s motorem 2.0 Turbo MultiAir/206 kW. A ještě navíc ve vyšperkovaném zaváděcím provedení First Edition s pořádnou výbavou za 1,46 milionu korun. Nyní přichází skromnější stupeň Super a k němu čtyřválcový přeplňovaný naftový motor objemu těsně nad 2,14 l. Sice zatím opět jen coby Q4 s výkonem 154 kW, ale cena pochopitelně klesla...

Zůstal osmistupňový automat, který ovšem přenáší 470 N.m a Stelvio v tomto provedení vyjde na 1.265.000 korun, tedy o skoro 200 tisíc levněji. Ve standardu nabízí varování před čelní kolizí, samočinné brzdění a hlídače jízdního pruhu, tempomat, adaptivní bi-xenony s denními diodami, mlhovky a koncová světla sestávají rovněž z LED, volant a řadicí páku v kůži, kombinované čalounění sedaček (s látkou), 3,5palcový displej mezi přístroji, dvouzónovou automatickou klimatizaci, elektrická okna, osmnáctipalcová litá kola, ale bez rezervy, jen s lepicí sadou a zadní parkovací senzory. Super koupíte také s výše zmíněným dvoulitrovým turbobenzinem se 400 newtonmetry za 1,31 milionu, oproti nafťáku si tedy připlatíte 45 tisíc korun.

First Edition ve spojení s touto výkonnou zážehovou jednotku se prodává i nadále, částka z původních únorových 1,46 milionu neklesla. Luxusnější stupeň navíc obsahuje bezklíčkový vstup, celokožené čalounění, hliníkové prvky včetně pedálů, elektrická zrcátka a přední sedadla s vyhříváním včetně volantu, dřevěný dekor, větší sedmipalcový displej, pádla na volantu, informační systém Alfa Connect s 8,8palcovou obrazovkou, navigací, audiem s jedenácti reproduktory a digitálním rádiem, dvacetipalcové ráfky, zatmavená skla, parkovací kameru a přední snímače.

Volitelných prvků k oběma výbavám není příliš. Autoalarm přijde na 13 tisíc, za barevné lakování brzdových třmenů dáte 9,5 tisíce, panoramatické střešní okno, samozřejmě elektrické, z vašeho účtu odčerpá 40 tisíc a adaptivní tempomat stojí 31.500 korun. V nabídce jsou dvě pastelové barvy (základní červená a bílá za 13.000), pět metalíz (příplatek 27.000 Kč) a dva speciální laky za 65 tisíc. Šedá Imola a trojvrstvá bílá Trofeo jsou ale vyhrazeny jen pro levnější Super. K němu lze dokoupit i řadu prvků z First Edition, hlavně interiérovou komfortní a multimediální výbavu, buď jednotlivě, či rozdělenou na pakety. Několik dalších druhů litých kol a dojezdovou rezervu za 5.000 luxusnější stupeň vůbec nemá.

Verze 2.0 Turbo Q4/147 kW a 2.2 Diesel/132 kW pouze se zadním pohonem se zatím na český trh nedostaly, vyrábějí se od dubna. Produkce nejostřejší Quadrifoglio Verde se šestiválcem Ferrari 2,9 l/375 kW se rozběhne až v září.

Alfa Romeo Stelvio – technické údaje a ceny
Motor2.2 Diesel Q42.0 Turbo MultiAir Q4
Převodovka/pohon8A/4x48A/4x4
Zdvihový objem [cm3]21431995
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]154/3750206/5250
Točivý moment [N.m/min-1]470/1750400/2250
Maximální rychlost [km/h]215230
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,65,7
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]4,87,0
Pohotovostní hmotnost [kg]16591660
Cena Super [Kč]1.265.0001.310.000
Cena First Edition [Kč]-1.460.000

Video:YouTube/Alfa Romeo

Vstoupit do diskuze (92)