Potvrzeno: Alfa Romeo Giulietta letos skončí. Nahradí ji Tonale
Alfě Romeo Giulietta se prodejně dlouhodobě moc nedařilo, a tak jej v nabídce nepřímo nahradí model, v němž automobilka vidí vyšší potenciál.
Očekávané se stává skutečností, a to oficiálně potvrzenou. Alfa Romeo Giulietta, pětidveřový hatchback nižší střední třídy, letos skončí a v nabídce značky jej nepřímo nahradí kompaktní SUV, vycházející z loňského konceptu Tonale. Potvrdil to šéf produktového marketingu v automobilce Alfa Romeo Fabio Migliavacca.
„Očekává se, že Giulietta ukončí svůj životní cyklus na konci letošního roku. Trend je mít v segmentu C SUV, a tak SUV Tonale bude nástupce Giulietty,“ odhaluje plány Fabio Migliavacca.
Konec Giulietty byl ostatně očekávaný. Dříve odhalené budoucí plány Alfy Romeo už s kompaktním hatchbackem nepočítaly, a tak se vlastně jen čekalo na to, kdy konec Giulietty skutečně nastane. Také příchod Tonale byl dávno potvrzený, o jeho přípravách vedení mluvilo už po loňské premiéře jeho konceptu na ženevském autosalonu.
Připravované SUV má každopádně vsadit na parádní jízdní vlastnosti, kterými se minimálně vyrovná dosavadnímu hatchbacku. „Neočekáváme, že jízdní vlastnosti budou slabinou Tonale,“ tvrdí Migliavacca, přičemž již prodávané Stelvio dokazuje, že Alfa skutečně umí vyvinout parádně jezdící SUV.
Alfa Romeo chtěla podle dřívějších plánů představit sériovou verzi Tonale během letošního roku, pandemie koronaviru, která Itálii tvrdě zasáhla, však může rozhodnutí ještě změnit. Auto se každopádně má ve srovnání s loňským konceptem z hlediska tvarů pozměnit jen minimálně.
Italský konkurent pro vozy typu BMW X1 podle dříve odhalených informací využije platformu Jeepu Renegade, která však bude v lecčems modifikována, ať už z hlediska podvozku nebo brzd. „Co se týče schopností, bude to Alfa Romeo. Každá značka FCA si zachová svoji osobnost, navzdory sdíleným prvkům,“ uklidňuje Migliavacca obavy, že Tonale nebude pravou Alfou Romeo. Součástí nabídky má pak být rovněž plug-in hybridní model.
Alfa Romeo Giulietta je na trhu od roku 2010, kdy nahradila model 147. Málem se stala evropským Autem roku, když v roce 2011 obsadila v anketě druhou příčku (za Nissanem Leaf), v posledních letech ale její prodeje klesaly, především kvůli stárnoucí technice. Jestliže se tak v roce 2011 v Evropě prodalo 78.911 kusů Giulietty, loni to bylo jen 15.690 kousků.