Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koncept Alfa Romeo Tonale míří do sériové výroby. Prý se tolik nezmění

David Bureš
Diskuze (17)

Koncept milánské značky prezentovaný v Ženevě se převtělí do sériového auta. Audi Q3 či BMW X1 chce Alfa Romeo konkurovat už v příštím roce.

Když Alfa Romeo uvedla v roce 2016 na trh sedan Giulia a o rok později SUV Stelvio, zdálo se, že je konečně na dobré cestě oživit svou dávnou slávu. Jenže s dvojicí modelů to vlastně tak nějak skončilo, přišly sice různé edice a nové verze, žádná nová Alfa se ale od té doby nepředstavila. V příštím roce se to ale konečně změní, na trh má vstoupit sériové provedení konceptu Tonale, prezentovaného na letošním ženevském autosalonu.

Alfa Romeo Tonale byla jedním z mála překvapení letošního autosalonu v Ženevě, jeho podobu a vlastně i premiéru Alfa utajila do poslední možné chvíle – že se něco chystá vyšlo najevo až přímo v Palexpu. Jedná se o pohledné SUV menší než Stelvio, které v mnoha ohledech odkazuje na dřívější díla Alfy. V jeho tvarech uvidíte 33 Stradale, Duetto, Disco Volante Spider i Breru, aniž by šlo o jejich kopie.

Video se připravuje ...

V sériové verzi se přitom Tonale nemá tolik změnit. Základní silueta má být zachována, stejně tak má vůz použít ztrojené světlomety, krásná kola s motivem rotační číselnice starých telefonů nebo základ palubní desky. Sériové SUV však samozřejmě bude mít konvenční zrcátka i stírače, interiér pak bude klasicky pětimístný a ne čtyřmístný jako koncept.

Alfa přitom tvrdí, že se auto pojmenované podle alpského průsmyku ležícího nedaleko průsmyku Stelvio začne prodávat v roce 2020, kdy bude chtít konkurovat modelům jako Audi Q3 a BMW X1. Základem bude patrně platforma Jeepu Renegade, což by znamenalo pohon přední nápravy u základních verzí. Počítá se i s plug-in hybridním provedením.

Video se připravuje ...

Automobilka Tonale hodně věří, vedení doufá, že výrazně pomůže navýšit prodeje značky k cílené hranici 400.000 aut ročně, což by byl více než dvojnásobek proti loni prodaným 150.000 vozům. „Předpokládáme, že se Tonale stane naším nejprodávanějším vozem,“ říká vedoucí evropské divize Alfy Roberta Zerbi.

Firma přitom chystá ještě jeden model, umístěný velikostně pod Tonale. Zatím však není rozhodnuto, zda tento nástupce MiTa zůstane hatchbackem, nebo se stane malým SUV. Nabídka SUV Alfy Romeo by se navíc měla rozšířit ještě o jeden model, kterým by mělo být protažené Stelvio s prostorem až pro sedm osob.

David Bureš
Diskuze (17)

Doporučujeme

8. 3. 2019 12:50
Re: Hlavně mi tady chybí poznámka o tom, že je to na platfor
To tedy jo, zvláště když další generace 3er bude předokolka! Alfy by tak měla jedinou zadokolku nižší střední na trhu! :-) :yes:
Avatar - wakantanka
8. 3. 2019 08:47
Re: Konečně
Ak toto o pár čísel znížia, tak nová Giulietta jak lusk. >:D
Avatar - Dinar
8. 3. 2019 08:15
Předek
konečně hodný designu alfy, vidím v tom inspiraci zmíněným disco volante, světla v náznaku uspořádání stopadesátdevítky, super, po těch vykulených mitech a julčách jde alfa správným směrem. :yes: :-)
8. 3. 2019 08:04
´teriér
Ten interiér je naprosto boží. Snad se ovládání klimatizace u spolujezdce, nebo třeba prostorový efekt displeje pod volantem dostane i do produkční verze.
Avatar - CHerokee
7. 3. 2019 21:06
Re: Hlavně mi tady chybí poznámka o tom, že je to na platfor
BMW 1er je ještě zadokolka. Alfa sama sebe cenovkama pasuje do prémie. S předokolkou na platformě Fiatu to rozhodně žádný zázrak nebude. Stejně jako není MiTo.