Alfa Romeo v Ženevě 2004
156 Crosswagon, 8c Competizione, GT, Autodelta
Stánek sportovní produkční značky italského koncernu se nesl ve stylu tří variací na téma stárnoucí královny 156 a pokrokovosti nových motorů – zejména čtyřventilového Common Rail II turbodieselu JTD Multijet. Obě vyšší modelové řady po nedávném faceliftu opět dominují svou krásou a moderní vznětové motory jim vrátily mladost.
Alfa 156 Crosswagon – jeep v kostýmku
Těsně před sériovou výrobou je projekt, těžící z propojení s GM. Z portfolia další koncernové akvizice – Subaru – si konstruktéři vypůjčili propracovaný systém stálého pohonu všech kol, namontovali ho překvapivě do elegantní Alfy 156 a udělali z ní pravděpodobně nejkrásnější SUV současné doby. Ochranné hliníkové prvky na podvozku a nárazníkách, větší kola (225/55 R17) a čtyři zcela nové barvy kromě vysoké funkčnosti dodávají i nezaměnitelný styl. Prototyp se představil se Common Railem 1,9 l/110 kW, ovšem v případné sériové výrobě se k němu jistě přidají i další agregáty.
8c Competizione – komprimované emoce
Zatím pravděpodobně nejkrásněji užitý retrostyl je k nalezení na stánku s hadem a křížem. Úchvatný nízký supersport, odkazující se na slavnou Alfu 6c Competizione ze šedesátých let, rozviřuje představivost a chuť. Lehká karbonová karoserie spolu s potentním osmiválcem 4,2 l se šestistupňovou převodovkou, tvoří velmi pikantní směs. Dvacetipalcová kola rozjedou tuto chilli papričku na stovku za 4,5 s a legrace končí až na hranici 300 km/h.
Alfa GT – rychle a pohodlně
Do sériové výroby přichází kupé na základě úspěšného sedanu střední třídy, i přes svůj téměř důchodový věk stále vysoce atraktivního. Kupé vzniklo tak, že k přední části od Waltera deSilvy namaloval impresivní záď s malými koncovými světélky sám Pininfarina. Technika blízce koresponduje se sedanem, o něco vyšší hmotnost zavinila mírné zhoršení jízdních výkonů. Pohonné jednotky budou čtyři – 1,8 TS, 2,0 JTS, 3,2 V6 a 1,9 JTD Multijet.
Alfa 156 Autodelta – další krok k vavřínům
Pokračováním poněkud málo ryzí úpravy GTA se stává polozávodní verze od „rodinného“ úpravce Autodelta. Vůz podstoupil drastickou redukční dietu s hojným užíváním hliníku a kevlaru, všeho zbytečného se zbavil i interiér. Podvozek se sportovními pružinami Eibach, nastavitelnými tlumiči Bilstein a racingovými 18“ koly byl prakticky beze změny převzatý z verze, dominující okruhovým závodům v celé Evropě. Vidlicový šestiválec z GTA byl převrtán a vznikl třiapůllitr, vyvíjející 220 kW při 6.800 ot a pohánějící chlazenou šestistupňovou převodovku. Odpovídající jsou i brzdy Brembo, nyní o průměru 330 mm.