Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo zbrojí mezi crossovery. Po Tonale dorazí ještě menší model

Diskuze (14)

Menší sourozenec Tonale, který přijede v roce 2024, bude historicky prvním modelem automobilky s čistě elektrickým pohonem.

Alfa Romeo si od nového crossoveru Tonale slibuje až zdvojnásobení prodejů. Zda jsou prognózy automobilky reálné, se začne zjišťovat přibližně od druhé poloviny letošního roku, kdy se Tonale objeví v prodeji. Tímto crossoverem to však nekončí a italská značka už má v záloze další, o něco menší crossover. Narozdíl od Tonale však bude prvním modelem v historii značky s čistě elektrickým pohonem.

Generální ředitel Alfy Romeo Jean-Philippe Imparato v rozhovoru pro britský deník Auto Express potvrdil, že vůz, který dorazí v roce 2024 a je stále bez názvu, bude menším sourozencem nového Tonale a bude se vyrábět v polském závodu koncernu Stellantis v Tychy, kde budou linky připraveny na platformu CMP. „S Tonale se vracíme do segmentu C-SUV, který je jedním z nejúspěšnějších v Evropě. Dále musíme doplnit nabídku něčím dalším, co je v Evropě nejžádanější. Tak tomu bude v roce 2024,” řekl Imparato.

Video se připravuje ...

Imparato se dále nechal slyšet, že platforma CMP, na které fungují koncernoví kolegové Peugeot 208 nebo DS 3 Crossback, může být dostatečně přizpůsobena tak, aby pomocí jízdních vlastností poskytovala DNA Alfy Romeo, což její zákazníci očekávají. „Trávíme čas navrhováním tohoto vozu se stejným duchem, jako tomu bylo u Tonale. Ovladatelnost, výkon auta… s tímto typem produktu můžeme mít jízdní vlastnosti Alfy, o tom nepochybuji,” dodal Imparato. 

Mimo elektrický pohon by dle slov Imparata měl malý crossover nabídnout i hybridní pohonné ústrojí. V této kombinaci lze očekávat dobře známý 1,2 litrový zážehový motor PureTech s 48V mild-hybridním pohonem. Konkurence na poli prémiových mini crossoverů není obrovská. Soupeřem nového crossoveru od Alfy může být Mini Countryman, koncernový příbuzný DS 3 Crossback nebo Audi Q2, které však nedostane další generaci a je možné, že už jej v roce 2024 ani neuvidíme. Trh se však i na poli těchto menších crossoverů bude rozšiřovat a zajisté tak ještě nějaký konkurent pro “mini” Alfu přibude.

Autor: Dominik Kovář

Diskuze (14)

Doporučujeme

Avatar - del42sa
14. 4. 2022 10:31
Re: CMP
tak se koukni na tu roadmapu těch nových platforem :

https://electricvehicleweb.com/…form-roadmap.jpg

Alfa Romeo, Maserati, DS and Lancia will be all-electric from 2025

https://www.autodaily.com.au/…ctric-from-2025/

Opel nejpozději 2027/stejně tak Alfa R. a zbytek koncernu bude následovat

https://www.autodaily.com.au/…urope-from-2026/
14. 4. 2022 08:46
Re: Kdyby raději už pilně pracovali...
No, spíš si v budoucnu koupím nějakou mírně jetou Giulii současné generace. Ovšem nejdřív bych musel zkousnout ten automat... :-( :-( :-(
14. 4. 2022 06:56
Re: CMP
No to se snad nestane, nestraš. Jen elektrika by byl průšvih. Po aktuální zkušenosti s iD4 GTX (ano, jiný koncern), domu opravdu elektrické auto nechci a to ani za 5-10 let a ty od stellantisu jsou ještě slabší Jsem ochoten vzít na milost klasický hybrid, ale víc ne… Takže pokud chtějí vyrábět jen elektro, tak moje peníze neuvidí ;-) A že jsem měl doma několik aut od PSA. Ještě jedno malé mám a slouží dobře…
Avatar - del42sa
14. 4. 2022 06:38
Re: CMP
přesně, pokud by to bylo takhle jednoduché, tak bychom měli firefly motory v Peugeotech a Citroenech nebo už dávno používali dvoulitry z Insignie ... Ale vzít jiný motor, postavený pro jinou platformu a dát ho do jiného auta s jinou elektronikou není zase tak triviální věc jak by se mohlo zdát. Tohle bude teoreticky možné až teprve když celý Stellantis přejde na nové platformy a budou na nich stát i všechny evropské modely, jenže než se tak stane, budeme už (dle plánů Tavarese) jezdit jen na baterky. Viz plán, Dare Forward 2030 ke kterému se zavázali

https://www.stellantis.com/…edom-of-mobility
Avatar - del42sa
14. 4. 2022 06:32
Re: Alfa s Purtechem?
zbláznili se už dávno :D