Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alpina B12 5.7 Coupe s manuální převodovkou. Tohle je osmička!

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 21. 1. 2020 • 18:39
36
8
Zobrazit náhledy (36)
BMW Alpina B12 5.7 Coupé BMW Alpina B12 5.7 Coupé BMW Alpina B12 5.7 Coupé BMW Alpina B12 5.7 Coupé BMW Alpina B12 5.7 Coupé BMW Alpina B12 5.7 Coupé BMW Alpina B12 5.7 Coupé BMW Alpina B12 5.7 Coupé BMW Alpina B12 5.7 Coupé BMW Alpina B12 5.7 Coupé BMW Alpina B12 5.7 Coupé BMW Alpina B12 5.7 Coupé BMW Alpina B12 5.7 Coupé BMW Alpina B12 5.7 Coupé BMW Alpina B12 5.7 Coupé BMW Alpina B12 5.7 Coupé BMW Alpina B12 5.7 Coupé BMW Alpina B12 5.7 Coupé BMW Alpina B12 5.7 Coupé BMW Alpina B12 5.7 Coupé BMW Alpina B12 5.7 Coupé BMW Alpina B12 5.7 Coupé BMW Alpina B12 5.7 Coupé BMW Alpina B12 5.7 Coupé BMW Alpina B12 5.7 Coupé BMW Alpina B12 5.7 Coupé BMW Alpina B12 5.7 Coupé BMW Alpina B12 5.7 Coupé BMW Alpina B12 5.7 Coupé BMW Alpina B12 5.7 Coupé BMW Alpina B12 5.7 Coupé

BMW 850 CSi představovalo vrchol v nabídce řady 8 generace E31. Ten však překonával zástupce značky Alpina, který vznikal na jeho základech a i dnes umí nadchnout svým stylem i schopnostmi.

BMW v současnosti nabízí v rámci modelové řady 8 pestrou paletu provedení, která doplňují ostré verze M8. V devadesátých letech dvacátého století byla situace v případě modelové řady 8 s interním označením E31 výrazně odlišná a automobilka nabízela pouze dvoudveřová kupé se zážehovými vidlicovými osmiválci a dvanáctiválci. Vznikly sice prototypy kabrioletu a modelu M8, ale ty do výroby nezamířily.

Zájemce o exkluzivnější a výkonnější provedení řady 8 mohl se svým kupé zamířit k některému z úpravců, mezi nimiž v případě značky BMW a jejího vrcholného kupé tehdy hrál prim AC Schnitzer.

Vedle této možnosti zde byla ještě jedna varianta v podobě návštěvy zastoupení značky Alpina a objednání jejího modelu B12 5.7 Coupe. Ten sice stojí na základech modelu 850 CSi, ale nevznikal jako dodatečná úprava hotového vozu, ale byl od počátku vyráběn v těsné součinnosti s automobilkou BMW. Motor a řada dalších komponentů přepracovaných u značky Alpina byla dodána na výrobní linku. Následně byl vůz dokončen v Buchloe, kde byly mimo jiné prováděny práce na interiérech.

Alpina B12 5.7 Coupe díky tomu představuje specifický model, který má na svém kontě pouhých 57 vyrobených exemplářů. Nejen díky tomu představuje skutečně vzácného a exkluzivního zástupce první generace BMW řady 8, i když na první pohled se může zdát, že se od něj prakticky neliší.

V případě exteriéru byly provedeny opravdu minimální viditelné změny, což je však pro značku Alpina typické. Nejvýraznější změnu vzhledu představuje kapota s řadou výdechů za výklopnými světlomety a vstupem NACA ve svém středu. Mezi poznávací prvky pak patří zlaté pruhy na karoserii a kola v designu typickém pro značku z Buchloe. Výjimečnost vozu umocňovalo svou výbavou, použitými materiály i dílenským zpracováním provedení interiéru.

Zásadní změny se odehrály pod kapotou, kam zamířil vidlicový dvanáctiválec S70B56 s objemem zvýšeným z 5,6 l na 5,7 l a řadou dalších úprav, který disponoval nejvyšším výkonem 306 kW (416 k) a točivým momentem 570 N.m. Pro srovnání lze připomenout, že výchozí provedení tohoto motoru pro BMW 850 CSi nabízelo výkon 280 kW (381 k) a točivý moment 550 N.m.

Alpina B12 5.7 Coupe prakticky ve všech ohledech představuje dokonalejší automobil než výchozí BMW 850 CSi, což může dokazovat i exemplář, který zařadila do své aukce společnost RM Sotheby’s. Tento konkrétní automobil byl vyroben jako jedenadvacátý z již zmíněného celkového počtu 57 vozů a do dnešních dnů se dochoval v naprosto dokonalém stavu.

Mezi přednosti tohoto vozů může patřit i skutečnost, že od roku 1993, kdy byl dodán svému prvnímu majiteli, ujel pouze 9074 kilometrů. Navíc se může pochlubit manuální šestistupňovou převodovkou Getrag, umocňující požitek z jízdy ve velkém kupé se schopností akcelerovat z 0 na 100 km/h za 5,8 s a maximální rychlostí 300 km/h. Pod aukční kladívko zamíří tento vůz 5. února letošního roku v Paříži a očekává se, že změní majitele za částku od 300.000 do 350.000 Eur (kolem 7,6 až 8,9 milionu Kč).

Foto: Tom Gidden/RM Sotheby’s

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
Avatar - palix
22. 1. 2020 13:02
Re: Nádhera
Tiež by som volil dnešné auto na "bouraní" :). Ani dnes nie je problém vyrobiť nádherné autá - sem tam sa objaví nejaká štúdia...
Každopádne dnes sa človek viac "pokochá" na starších autách, ako na nových.
Avatar - Dinar
22. 1. 2020 08:00
Re: Nádhera
Ladné tvary zabila bezpečnost, jak posádky, tak chodců, bohužel, ty štíhlé nízké předky, tenké sloupky, lehkost siluety, stará osma je prostě nádhera, na druhou stranu zcela jistě bych raději boural v dnešní 8er. ;-)
Avatar - palix
21. 1. 2020 19:13
Nádhera
NÁDHERNÉ auto :). Dnes sa už nič podobné nevyrába. Kedysi sme si lepili podobné autá na steny :). Ktoré auto dnes je také nádherné, že aj po toľkých rokoch je pastvou pre oči?
Avatar - CICERO
21. 1. 2020 15:48
Re: Výjimečnost
To bych bral !! Vždycky sem toužil mít manuál bez spojky... Mám neuropatiii, jak Milouš... :-!

Nu víte čo je to sex s francouzskou holí?? Zeptejte se SObotky :-!
Avatar - CICERO
21. 1. 2020 15:46
Lollypop BIAČ KůňbergOVA DAVOS nany háze
NU... Kréta KůňbergOVA Hlásala po vzoru führera v Davosu, že prý nemáme EMISE vypouštět ale rovnou uplně zastavit jejich produkci = doufám, že ta witch přestane dýchat jako první... = přestane vypouště EMISE a pujde nám příkladem...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku