Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M8 oficiálně: Vrchol osmičkové řady má až 460 kW. Nechybí mu čtyřkolka

David Bureš
Diskuze (30)

Vrcholné provedení řady 8 přichází ve dvou výkonových variantách. Základní M8 má 441 kW a model M8 Competition dokonce 460 kW.

Napjatě očekávané BMW M8 se konečně oficiálně představuje. Debutuje hned ve dvou karosářských variantách, jako kupé i kabriolet a podle očekávání přebírá techniku ze sportovního sedanu M5. Světová premiéra se uskuteční na akci BMW Group #NextGen v Mnichově, která se koná mezi 25. a 27. červnem 2019, uvedení na trh je plánováno na září 2019.

V útrobách M8 pracuje vidlicový osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly s kříženými výfukovými svody pro jejich okamžitou reakci, který má systém chlazení i mazání optimalizovaný pro použití na závodním okruhu. Nechybí mu ani výfukový systém s elektronicky ovládanými klapkami pro ten nejlepší sound. Zakončen je dvěma páry koncovek s průměrem 100 mm. Komu by to nestačilo, pro toho je tu sportovní výfukový systém, který je standardem pro Competition.

Video se připravuje ...

Motor o objemu 4,4 litru s nejnovějším systémem přímého vstřikování pracujícím až s tlakem 350 baru bude nabízen ve dvou výkonových variantách. „Základní“ BMW M8 má 441 kW a provedení BMW M8 Competition dokonce 460 kW. Točivý moment zůstává shodných 750 N.m, u Competition je však dostupný v širším spektru otáček. V obou případech tak jde o stejné hodnoty jako v M5, respektive M5 Competition.

V obou případech je motor kombinován s osmistupňovou automatickou převodovkou M Steptronic a pohonem všech kol xDrive, převzatým z M5. Ten upřednostňuje pohon zadní nápravy, která je doplněná o aktivní M diferenciál. Jeho chování však lze upravit prostřednictvím tří režimů, 4WD, 4WD Sport a 2WD, z nichž poslední poskytuje pohon pouze zadní nápravy s vypnutým stabilizačním systémem, což ocení všichni zkušení piloti.

*Bez omezovače
BMW M8 – technická data nabízených verzí
Verze M8 kupé M8 Competition kupé M8 kabrio M8 Competition kabrio
Zdvihový objem [cm3] 4395 4395 4395 4395
Válce/ventily 8/4 8/4 8/4 8/4
Největší výkon [kW/min] 441/6000 460/6000 441/6000 460/6000
Točivý moment [N.m/min]  750/1800-5600 750/1800-5800 750/1800-5600 750/1800-5800
Převodovka 8A 8A 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 250 (305*) 250 (305*) 250 (305*) 250 (305*)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,3 3,2 3,4 3,3
Zrychlení 0-200 km/h [s] 10,8 10,6 11,3 11,1
Komb. spotřeba [l/100 km] 10,5 10,5 10,6 10,6
Pohotovostní h. [kg] 1885 1885 2010 2010

To ale není jediný prvek spolu s těmi tradičními, jehož chování půjde v M8 upravit. Specifické nastavení totiž nabídne také nový integrovaný brzdový systém, u něhož si půjde vybrat mezi komfortnějším nastavením a přímějšími reakcemi na sešlápnutí brzdového pedálu. Platí to jak pro výchozí systém, tak pro příplatkové karbon-keramické brzdy.

Pro volbu nastavení slouží nové tlačítko Setup umožňující přímý přístup k nastavení motoru, tlumičů, řízení, pohonu všech kol a brzdového systému. Prostřednictvím M tlačítek na volantu pak lze uložit dvě řidičem preferovaná nastavení vozu. Nový M režim pak dovolí individuální konfiguraci zásahů asistenčních systémů, stejně jako grafiky přístrojového panelu a head-up displeje. Na výběr je mezi nastavením Road a Sport, zatímco model Competition přidává ještě režim Track pro jízdu na závodním okruhu. Vypne totiž všechny komfortní a bezpečnostní funkce asistenčních systémů, stejně jako audiosystém a kontrolní displej, aby se řidič mohl maximálně soustředit na jízdu.

Podvozek tvoří dvojitá příčná ramena vpředu a pětiprvková zadní náprava, standardem jsou elektronicky řízené tlumiče. Rozchod byl rozšířen pro snížení bočních náklonů karoserie a zvýšení stability, zatímco ocelová výztuha ve tvaru písmene X a hliníková příčná vzpěra zajišťují ještě pevnější spojení zadní nápravy a karoserie.

U M8 Competition se pak podvozek liší nejen specifickým naladěním kvůli vyššímu výkonu, ale také třeba zvětšeným odklonem kol pro jistější jízdu v rychle projížděných zatáčkách nebo kloubovými spoji místo gumových v příčných ramenech zadní nápravy pro přesnější vedení zadních kol. M8 Competition nechybí ani tužší uložení motoru.

BMW M8 se proti výchozí osmičkové řadě liší samozřejmě také svým vzhledem. Vpředu zaujmou velké nasávací otvory nebo maska chladiče s dvojitými lamelami, zatímco záď zdobí decentní spoiler nebo difusor. Vnitřek se pak snaží kombinovat závodní styl s komfortem.

David Bureš
Diskuze (30)

Doporučujeme

11. 6. 2019 20:42
Plakátovka?
Tohle je pro mne asi jako pro většinu diskutujících materiál z říše plakátů, takže hodnoceno ryze tímto "plakátovým" pohledem, ujde to, ale LaFerrari kvůli tomu ze zdi strhávat nebudu. :-!
6. 6. 2019 08:56
Re: Pochvala
Presne ! e31 je prekrasna, po 30ti letech to auto je porad originalni design elegantne sportne smrncovniho coupe. Mam nejak zazity ze kdyz vidim auto s cernymi alu, tak to vypada ze ridic nema ani na poklice :D Vzhledove chude.
6. 6. 2019 08:27
Re: Schopnosti
Nebude to jezdit DTM? To je trochu okruh:)
Avatar - CountachSV
6. 6. 2019 08:21
Re: Pochvala
ta E31 je překrásná, to je prostě SEN.

na novince mě klasicky vadí ty černé ráfky, tato móda je odporná 8-s
6. 6. 2019 04:34
Re: AF: Mnichovské Ferrari ?
Proč sem taháš autoforum? Přčepisovači cizích člán ků, kteří netestují, neznají... Naprosto pasé.

Srovnávat AR 4C s GT je pak naprostý nesmysl, asi jako MPV a autobus.