Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alpina B5 Bi-Turbo Edition 50: Oslava 50 let dvorního úpravce BMW

David Bureš David Bureš 27. 3. 2015
5
14
Speciální model má vyjadřovat typické hodnoty značky Alpina: vysoký komfort a skvělé jízdní schopnosti.

Dvorní úpravce vozů BMW, firma Alpina v letošním roce slaví 50 let své existence. Na oslavu tohoto výročí vznikly dva speciální modely: B5 Bi-Turbo Edition 50 a B6 Bi-Turbo Edition 50.

Duo aut odvozené od BMW řady 5, respektive řady 6 je poháněno výrazně upraveným 4,4litrovým osmiválcem, který je vyladěn na výkon 441 kW a točivý moment 800 N.m. Díky této síle se jedná o vůbec nejsilnější silniční vozy v historii Alpiny, ve srovnání s modelem B5 Bi-Turbo se jedná o nárůst 44 kW a 70 N.m.

Agregát používá dvě speciální turbodmychadla poskytující až plnicí tlak 1,2 bar. Zvláštní pozornost konstruktérů byla věnována optimalizaci průtoku vzduchu, novinkou jsou též mezichladiče – vzduchem chlazený za předním nárazníkem a dva vodou chlazené u dmychadel. Optimalizovány byly i další komponenty motoru, jako lehké písty, které mají lépe vydržet dlouhodobou tepelnou zátěž.

Alpina B5 Bi-Turbo umí díky silné V8 zrychlit z 0-100 km/h za pouhé 4,2 sekundy a uhání až rychlostí 328 km/h. S ohledem na své parametry má být vůz také úsporný – kombinovaná spotřeba paliva činí 9,5 litru na 100 kilometrů. Standardem je samosvorný diferenciál, auto tak bude skvěle jezdit nejen po rovině, ale i v zatáčkách.

Vedle upraveného agregátu je novinkou titanový výfukový systém vyvinutý ve spolupráci s firmou Akrapovič. Ten díky minimalizaci protitlaku zlepšuje odezvu na sešlápnutí plynového pedálu, ve srovnání s nerezovým potrubím je navíc o 17 kilogramů lehčí.

Zvenku je B5 Bi-Turbo možné poznat díky novým kolům. Jedná se o první výraznou úpravou kol Alpina Classic po více než deseti letech. Díky postranním řezům v každém paprsku se podařilo hmotnost každé sad kol snížit proti předchozím 20palcovým kolům o výrazných 15,6 kilogramu.

Automobil bude dostupný pouze ve třech odstínech karoserie – zelené, modré a sépiové. Uvnitř se objevují ručně čalouněná sportovní sedadla v černé kůži a zelenými detaily. Dekor na palubní desce je pianově černý. Dalšími specialitami jsou keramické ovladače nebo kovové emblémy na sedačkách.

Alpina postaví pouze 50 exemplářů B5 Bi-Turbo Edition 50 (sedanů a kombi) a 50 exemplářů B6 Bi-Turbo Edition 50 (pouze kupé). Na britském trhu ceny startují na částce 86.850 liber (cca 3,23 milionu korun).

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Ach ta logika
RADEK1
| 27. 3. 2015
Podpis :-) :yes:
Avatar - Hammunasakra
Ach ta logika
Hammunasakra
| 27. 3. 2015
Díky budu si to pamatovat :-)
Avatar - Hammunasakra
Ach ta logika
Hammunasakra
| 27. 3. 2015
Jestli maj 5 kilo tak sou hodně hodně suprový. To sou nějaký hořčíkový?
Rozhodně je ale úspora 15,5 kilo na jednom disku absurdní a že to neví v redakci je hodně smutný
Ach ta logika
David Bureš (Auto.cz)
| 27. 3. 2015
Pro vaši zajímavost: na konzultaci se podílel Ondra Chamilla ;-)
Avatar - J@W
Ach ta logika
J@W
| 27. 3. 2015
Bez pneu tipuji tak 5-6 kilo, ale nevážil jsem to.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku