Alpina B6 xDrive Gran Coupé: Přes 600 koní a čtyřkolka
Čtyřdveřový sportovní sedan se proměnil nejen technicky, ale i vzhledově. Vždyť celá výchozí bavorská řada 6 má za sebou facelift. Úpravce (oficiálně se ovšem jedná o automobilku!) z Buchloe modifikoval přední nárazník s adaptivními diodami, k motoru a brzdám s modrými třmeny tak proudí více čerstvého vzduchu. Tvary hlavních světlometů odpovídají modernizovaným mnichovským modelům. Decentně se proměnil i tvar kapoty.
Pod ní se skrývá starý známý vidlicový osmiválec se dvěma turby objemu 4,4 l. Už nedává 397 kW jako jeho předchůdce, nýbrž celých 447 kW, tedy 607 koní. Točivý moment vzrostl na 799 N.m, o 69 N.m. Přenáší jej osmistupňový automat na obě nápravy, převodovka byla techniky firmy revidována. Severoamerická pobočka BMW, která za mořem zastupuje i Alpinu, udává zrychlení z klidu na 96 km/h za 3,6 s, na naši stovku tak bude auto zhruba o desetinku pomalejší. Původní model ale sprintoval během 3,9 s. I tak se pochopitelně jedná o pořádnou raketu. Po dosažení maximální rychlosti 321 km/h (o 3 km/h lepší než dříve) zasáhne omezovač. Dvě dvojité koncovky nerezového výfukového potrubí pocházejí z vlastních dílen.
B6 xDrive Gran Coupé se začne prodávat v červnu. Alpina Burkharda Bovensiepena slaví padesát let od vzniku, proto se na stánku objevil oranžovočerný závodní tudor 2002ti ročníku 1970. Jednu z ikon závodů cestovních vozů přelomu 60. a 70. let minulého věku pamětníci viděli naživo i u nás v Brně. Díky dvěma karburátorům Weber dával řadový čtyřválcový dvoulitr s rozvodem OHC 164 kW. Zkratka ti znamenala Touring Internationale, speciály jezdily na trojdílných litých kolech. Mechanické vstřikování paliva Kugelfischer se objevilo až v sezóně 1971.
BMW North America si zase připomíná čtyřicet let od založení a od prvního vítězství modelu 3.0 CSL ve dvanáctihodinovce v Sebringu. Autentický Batmobile, který měl ovšem v útrobách řadový šestiválec 3,5 l/321 kW, tedy nesmí chybět. Stejně jako moderní Z4 GTLM v retro barvách pro letošní ročník stejného klání.