Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Supersilné BMW Alpina B7 se dočkalo obřích ledvinek. Výkon zůstává, přesto je rychlejší

David Bureš David Bureš 12. 2. 2019
5
17
Tři roky po příchodu aktuální generace Alpiny B7 je tu její modernizace. Výkon se nezměnil, přesto je silná limuzína rychlejší než dosud.

BMW řady 7 na začátku roku dorazilo v modernizované podobě, kterou na první pohled poznáte díky obřím ledvinkám masky chladiče na přídi. Dlouho na sebe nenechala čekat ani odvozená varianta od dvorního úpravce bavoráků z Buchloe. Přivítejte inovované BMW Alpina B7.

BMW Alpina B7 si i po faceliftu ponechala dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 4,4 litru vyladěný na výkon 447 kW a točivý moment 800 N.m, což z něj dělá výkonnější motor než všechny ty, které najdeme v nabídce sériové sedmičky. I dvanáctiválcová M760Li xDrive v tomto směru ztrácí, její motor o objemu 6,6 litru poskytuje „jen“ 430 kW. Jeho točivý moment ale každopádně činí 850 N.m.

Inovovaný osmiválec se dočkal upravených turbodmychadel nebo speciálních chladičů pro zajištění dostatečného chlazení. Jinak je naladěná i osmistupňová automatická převodovka, která má nabídnout podle slov Alpiny výrazně kratší změnu převodu než u dosavadní B7. Nerezový výfukový systém zase pomáhá odlehčit auto, aktivní zvukový systém pak přizpůsobí zvuk jednotlivým jízdním režimům.

Přestože se výkonové parametry BMW Alpina B7 v rámci faceliftu nezměnily, odlišné naladění znamená, že je teď vůz rychlejší než dosud. Na stovku akceleruje za 3,6 sekundy, o desetinu rychleji než dosud, a jede nejvyšší rychlostí 330 km/h, což je o 20 km/h více než u předchůdce. Motor mimochodem splňuje nejnovější evropské emisní normy, a tak je možné ho normálně provozovat na unijních silnicích.

360p

Ostřejší naladění než u výchozí sedmičky dále zdůrazní speciální mód Alpina Sport+, který upraví nastavení všech systémů auta, včetně pohonného ústrojí a tlumičů, pro co nejostřejší chování auta. V rámci tohoto režimu se podvozek auta navíc sníží o 15 mm.

BMW Alpina B7 bude světu oficiálně představeno na nadcházejícím autosalonu v Ženevě.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Diagnóza?
Redmex
| 14. 2. 2019
Nie som kupec loviaci v tejto kategorii, takze bycharim, ale majitela BMW 760Li alebo Alpiny B7 to * urcite nebude. Su to proste luxusne limuziny, mnohe aj s vodicom a tam naozaj pretekanie sa nebude hlavny argument.

Mat M5 Competition, tak asi ano, ale zase su tu ine vyhody. Okrem ineho krasny zvuk :-) a fakt, ze si mozem dovolit plytvat benzinom, pretoze stale lahko natankujem.

Ono cestovanie vyssimi rychlostami argumentom je. Aj na nasich dialniciach jazdim vcelku casto 180 ak to podmienky dovoluju, takze v podobnej kategorii aut to nebude inak. V nemecku ti to umozni byt v lavom pruhu a nemusiet neustale uhybat a stracat rychlost. Samozrejme Tesla to zvladne lavou zadnou, len uz sa dostavame k teme dojazdu.
Auta so 600konmi si sice mozes kupit na cestovanie 130 po dialnici, ale ten vykon je tam tak trochu zbytocny, ze :-)
Diagnóza?
Freddka
| 13. 2. 2019
Ja tohle vsechno vim, a to jste zapomneli na to uplne nejdulezitejsi - jizdni vlastnosti! Nejaka tesla s tunama baterek nema sanci.

Ale stejne by me to jako majitele Alpiny nebo M5 competition fakt stvalo, ze me to nanda nejaka trapna Tesla.
Jinak problem je spis v tom, ze v rychlostech nad 200km/h se skoro nikdy nepohybujes. Ze to jede na okruhu nebo na nemecke dalnici od 200kmh rychleji je mozna zajimavy, ale to je vetsine populace sveta uplne k nicemu.
Diagnóza?
Redmex
| 13. 2. 2019
Mas v tom trochu hokej.
V prvom rade Tesla S nie je konkurenciou pre BMW 7 v Longu akokolvek by si to Tesla fanboys zelali.
Ak to ale odignorujeme, tak nie je nijak extremne rychlejsia. V nizkych rychlostiach je rozdiel viditelny, vo vyssich sa straca (0-200 je prakticky rovnake) nad 200 nestiha.
[odkaz]

Ak uz taky supersport ako Tesla S s niecim porovnat, tak s BMW M5, nie?
To uz je rychlejsia len v strednych rychlostiach a nad 200 tazko nestiha. Takze ziaden zazrak ako to tu mnohy prezentuju.
[odkaz]

V com ma navrch je start a zbieranie sa z nizkych rychlosti, ale nejak mam problem si to vyuzitie predstavit. Majitel bude sprintovat na semaforoch v meste? Ci na dialnicu sa bude pripajat s max akceleraciou, aby v 120 pustil plyn, nech mu to prilis nezerie a niekam aj dojde? >:-[]
Avatar - speedfred
Diagnóza?
speedfred
| 13. 2. 2019
Keď to ale troška pritiahnem za vlasy tak Alpina ide 300 a Tesla hľadá nabíjačku.
A o interiéroch sa ani nemá cenu baviť.
Avatar - CountachSV
Grilovačka
CountachSV
| 13. 2. 2019
Je to pěkný. Naživo z toho bude crčet majestát jak desítka ze zdravejch ledvin :yes: :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku