Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alpina představuje modernizovanou B8 Gran Coupé. Má podsvícené ledvinky a 621 koní

Jan Zajíc Jan Zajíc 1. 2. 2022 • 01:27
30
3
Zobrazit náhledy (30)
Alpina B8 Gran Coupe Alpina B8 Gran Coupe Alpina B8 Gran Coupe Alpina B8 Gran Coupe Alpina B8 Gran Coupe Alpina B8 Gran Coupe Alpina B8 Gran Coupe Alpina B8 Gran Coupe Alpina B8 Gran Coupe Alpina B8 Gran Coupe Alpina B8 Gran Coupe Alpina B8 Gran Coupe Alpina B8 Gran Coupe Alpina B8 Gran Coupe Alpina B8 Gran Coupe Alpina B8 Gran Coupe Alpina B8 Gran Coupe Alpina B8 Gran Coupe Alpina B8 Gran Coupe Alpina B8 Gran Coupe Alpina B8 Gran Coupe Alpina B8 Gran Coupe Alpina B8 Gran Coupe Alpina B8 Gran Coupe Alpina B8 Gran Coupe

Krátce poté, co BMW představilo omlazenou řadu 8, přichází Alpina s modernizovaným modelem B8 Gran Coupé. Ten vychází z BMW M850i xDrive Gran Coupé.

Německá automobilka samozřejmě přejímá většinu novinek "osmičky", takže zákazníkům nabízí zejména podsvícenou masku chladiče nebo větší displej multimediálního systému v kabině. Úhlopříčku má 12,3".

V několika ohledech se ale B8 liší, má například jiný nárazník, jehož spodní část tradičně zdobí nápis Alpina. Jiné je také provedení zadních partií, kde najdeme difuzor a čtyři kulaté koncovky výfuku. A samozřejmě nechybí klasická 20paprsková kola Alpina s průměrem 21 palců. Na zimu výrobce nabízí dvacítky ve stejném designu.

Vůz na oficiálních fotkách se dále chlubí tradiční zelenou metalízou (Alpina Grün II), v nabídce samozřejmě budou i jiné barvy karoserie, včetně dalšího charakteristického odstínu: modré Alpina Blau.

V interiéru si můžeme všimnout loga automobilky Alpina v ovladači iDrive, speciální plaketky na středové konzole, nebo nápisu Alpina na digitálním přístrojovém panelu. Ovladač automatické převodovky je ve skleněném designu, který známe z vozů BMW, novinkou je označení modelu B8 ve skleněné části. A společnost se také chlubí vlastním čalouněním volantu.

Protože B8 vychází z provedení M850i, ukrývá se pod kapotou dvěma turbodmychadly přeplňovaný osmiválec o objemu 4,4 litru spojený s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Alpina ovšem na motoru provedla několik úprav, jejichž výsledkem je navýšení výkonu ze standardních 390 kW na 457 kW a točivého momentu z 750 Nm na 800 N.m.

B8 tak šlape na paty superrychlému BMW M8 Competition Gran Coupé, které láká na výkon 460 kW a krouťák 750 N.m. Alpina navíc zrychluje z klidu na stovku za 3,4 sekundy a rozjede se až na 324 km/h. M8 na 100 km/h vypálí za 3,2 sekundy a nejvyšší rychlost má omezenou na 290 km/h.

Alpina věnovala pozornost také podvozku, novinkou jsou pružiny Eibach, tužší stabilizátory, přepracované uložení náprav nebo odlišně naladěné řízení.

Německá firma, která má status automobilky, začne modernizovanou B8 prodávat v červenci, cena startuje na částce 162.100 eur, což je v přepočtu asi 3,93 milionu korun.

Související články

Témata
Avatar - MS-sport
2. 2. 2022 03:53
Re: Pár nepřesností ...
:-! :yes:
Avatar - Seeloewe
1. 2. 2022 21:33
Pár nepřesností ...
M8 Gran Coupé Competition rozhodně nemá V-max omezenou na 290 km/h, jak se píše v článku. Standardně je V-max 250 km/h, s M Driver's Package je to 305 km/h.
Články odjinud