Alpina Roadster S – rychlá Z4
Roadster S je postaven na bázi vynikající Z4 s motorem 3,0 litru. Ta má sama o sobě již výborné vlastnosti, ale jelikož BMW pro Z4 nenabízí verzi M, byla Alpina pověřena výrobou takové varianty, která její absenci nahradí. Roadster S dostal pod kapotu upravený řadový šestiválec, který má vrtání válců zvětšeno o 3 mm a zdvih klikového hřídele narostl o 4,2 mm čímž se objem motoru zvětšil na 3346 cm3. Společně s dalšími úpravami na plnění a výplachu spalovacích prostor a přeprogramované řídící jednotce se výkon motoru vyšplhal na 221 kW (300 k) při 6300 ot/min (série 170 kW) a točivý moment má hodnotu 362 Nm při 4800 ot/min (série 300 Nm při 3500 ot/min). Nejvyšší povolené otáčky jsou 7200 ot/min. O přenos výkonu na zadní kola se stará sériová ručně řazená šestistupňová převodovka s o 5 procent lehčím stálým převodem v zadní nápravě. Tato drobná změna spolu s vyšším výkonem a hmotností 1320 kg umožňuje Roadsteru S zrychlit z 0-100 km/h za 5,3 sekundy a i přes lehčí převod dosáhnout vyšší maximální rychlosti 265 km/h. S příplatkovou pevnou střechou hardtop je maximálka ještě o chlup vyšší – 270 km/h. Přes tyto vskutku divoké parametry nebyla opomenuta ani použitelnost v běžném provozu a Roadster S dokáže bez potíží jet na nejvyšší rychlostní stupeň 60 km/h.
Výkonu byly přizpůsobeny i brzdy a podvozek. Na přední nápravu byly osazeny duté kotouče s větším průměrem 325 mm, zadní zůstaly sériové. O jejich sevření se starají sériové třmeny se čtyřmi pístky. Jízdní vlastnosti jsou v sérii dostačující a jejich vylepšení dostaly na starosti především nová větší a širší kola. Na přední nápravě jsou ráfky 8,5 x 19“ a na zadních 9,5 x 19“ v typickém designu s tenkými paprsky. To je prvek, který již mnoho let charakterizuje vozy z Buchloe. Přední kola jsou obuta do pneumatik 235/35 ZR 19 a zadní 265/30 ZR 19, které dodává Michelin. Změny na vnějším vzhledu jsou u Alpiny typicky velmi nenápadné. Pod předním nárazníkem je osazen decentní spoiler, na zádi přibyl spoiler na odtokové hraně víka zavazadlového prostoru.
V interiéru jsou použity sportovní sedačky, tříramenný sportovní volant, kompletní kožené čalounění a spousta dalších doplňků podle přání každého zákazníka. Ten sice musí zaplatit nemalou částku za tento rychlík, ale ten se mu zase odměňuje poměrně střídmým provozem, když v kombinovaném provozu se spokojí s necelými 10 litry bezolovnatého benzínu 98 na 100 km. České zájemce však nepotěší informace, že celý program Alpina ještě není pro provoz v ČR homologován.
reklamní sdělení:
… více o automobilech BMW se dozvíte na www.renocar.cz. Konkrétní ceny, technické specifikace, doplňkovou výbavu a zajímavou nabídku skladových vozů najdete na stránkách smluvního partnera BMW AG fa. RENOCAR BMW.