Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alpine plánuje ostřejší A110 Sport s výkonem kolem 300 koní

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 11. 12. 2017 • 14:29
39
13
Zobrazit náhledy (39)
Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110
Automobilkou Renault oživená značka Alpine se sice teprve připravuje na uvedení modelu A110 v limitované úvodní edici na vybrané trhy, ale již nyní se objevují informace o příchodu výkonnějšího provedení s označením Sport.

Zcela nové sportovní kupé Alpine A110 se veřejnosti v podobě připravené pro sériovou výrobu poprvé představilo na letošním březnovém autosalonu v Ženevě.

Na statickou prezentaci své novinky ve Švýcarsku navázala francouzská značka ukázkou dynamických schopností během závodu do vrchu pořádaného v rámci Goodwood Festival of Speed a v polovině letošního prosince se pak má odehrát prezentace médiím, jíž se zúčastní i zástupce redakce Auto.cz.

První vozy Alpine A110 pak mají ve speciální úvodní limitované sérii Première Edition k zákazníkům na evropském trhu zamířit v březnu roku 2018. Podle informací, které získal a zveřejnil britský Auto Express nemají být úvodní limitovaná edice a následující standardní provedení jedinými nabízenými verzemi nového sportovního kupé francouzské značky.

V současnosti má být blízko k ukončení vývoj ostřejšího modelu Alpine A110 Sport, jehož přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,8 litru nabídne nejvyšší výkon kolem 221 kW (300 k), zatímco u standardní A110 má nejvyšší výkon 185 kW (252 k).

Vedle výrazného navýšení výkonu má připravovaný model A110 Sport vynikat i snížením hmotnosti o 50 kg oproti úvodní limitované sérii Première Edition, u níž automobilka uvádí pohotovostní hmotnost 1103 kg.

Dále má toto připravované provedení vynikat údajně o 15 až 20 procent tužším nastavením zavěšení a odpružení kol. Přepracováno bude i nastavení řídící elektroniky pohonné jednotky, převodovky i podvozku. Cílem je dosáhnout co nejrychlejších reakcí vozu a zkrácení akcelerace z 0 na 100 km/h ze 4,5 s na méně než 4,0 s.

Představení Alpine A110 v ostřejším provedení Sport se může podle neoficiálních informací uskutečnit velmi brzy a na vybrané evropské trhy pak může údajně zamířit již v létě příštího roku.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
12. 12. 2017 12:03
Re: I když
A nedá si říct a nedá, tak znova a polopaticky - pro ty, co nepamatují, NAPŘÍKLAD R5 TURBO (na plakátu řízený Leo Pavlíkem v bílo-žluto-černé) nebo Alain Prost s Renault F1 Turbo (RE40) ... psal se třeba rok 1983... předpokládám, ještě jsi nebyl na světě? Dobře, tak Laguna/Megane/Espace/VelSatis 2.0T 125kW, Megane RS, zrovna o turbomotor bych se u Alpinky nebál. Spíš bych se bál chystaného SUV nebo těch lidí co takto uvažují. Vyrobíme SUV Alpine, abychom mohli vyrábět skutečnou Alpine... zvrhlé. Spíš kdo to koupí - když chci Alpine (značka, co vždycky vyráběla malá, lehká, laminátová minikupátka, protože v podstatě vždycky šlo o ryze účelové stroje), tak si koupím SUV? To snad ne. To auto se samozřejmě zaplatí samo, jen si z té značky nesmí Renault chtít udělat vlastní Porsche, tím to zazdí. Němčouři mají totiž jiný příběh a není to srovnatelné. A110 je nádherná a bude úplně v pohodě (snad).
Avatar - J@...
12. 12. 2017 11:42
Re: I když
Netvrdím, že apriori bude špatný. Na druhé straně kolik výrobců nám něco tvrdí že mají vše zmáknuté a praxe je jiná. U trubo-benzínů je to častý jev.
Avatar - Emel
12. 12. 2017 11:22
Re: I když
Pointa je... že třeba Pežot špatně udělal jednu verzi THP neznamená nic pro TCe od Renaultu. Pro Alpinu si můžou dát záležet... měli by si dát záležet.
Avatar - speedfred
12. 12. 2017 10:01
Re: I když
v tej silnejšej verzii boli poriadne kované črevá.
ten motor išiel parádne.
Avatar - iudex
12. 12. 2017 09:39
Re: I když
Mal dokonca 200 kW, t.j. 125 kW na liter. Megane RS bude menej prefúknutý, 1,8l - 206 kW je 114 kW na liter a ani budúca silnejšia verzia Trophy Peugeot neprekoná (221 kW = 123 kW na liter). Aj keď o spoľahlivosti to aj tak nič nepovie, Peugeot mal problémy so slabšou 147 kW verziou THP, kdežto tá 200 kW verzia je OK.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku