Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Američan, který vypadá jako Ital: Sporťák Jamaican II byl podezřele podobný evropským legendám

Dominik Kovář
Diskuze (0)

Americké GT od Fiberfabu bylo křížencem vozů Ferrari Daytona a Lamborghini Miura.

V 60. a 70. letech minulého století se na stavbu v USA populárních kit cars soustředila společnost Fiberfab. V roce 1956 si amatérský závodní jezdec Warren Goodwin postavil vlastní závodní auto. Tuto práci později viděl jako obchodní příležitost, které se naplno chopil a založil firmu SCE.

Společnost začala s výrobou malých karoserií ze skelných vláken. Již od začátku se jednalo o relativně úspěšný byznys, což přitáhlo mnoho zajímavých investorů. V roce 1958 Goodwin společnost za dobré peníze prodal. 

Goodwina to však ke stavbám nadále táhlo. Proto v roce 1964 založil novou společnost Fiberfab. Nejprve začal stavět vyrábět zakázkové díly pro modely ostatních značek, aby později přešel ke stavbě kompletních body kitů. Za krátkou chvíli se Fiberfab stal špičkou ve svém oboru.

V roce 1967 došlo k tragédii, kdy byla manželka Goodwina, Jamaica, zastřelena a samotný Goodwin byl obviněn z jejího zabití. Nakonec byl uznán vinným z dobrovolného zabití a byl odsouzen k 12 měsícům ve vězení, kde později zemřel.

Video se připravuje ...

Navzdory nepříjemné situaci společnost Fiberfab pokračovala ve své činnosti a přes několik změn majitelů vydržela do roku 1980. Teď ale pojďme ke speciální sadě, která byla představena v roce 1968 na počest zesnulé manželky zakladatele společnosti.

Pohledná sada dostala název Jamaican a byla inspirovaná italským sporťákem Lamborghini Miura. Po obrovském zájmu byla vytvořena verze s delším rozvorem, aby pojala osmiválcový motor, kterými disponovala většina amerických muscle cars. 

Konstrukce Jamaican II už pak nevypadala jako stavebnice, ale jako půvabné GT kdesi z Itálie. Aby byly náklady nízké, byla konstrukce s delším rozvorem navržena tak, aby byla kompatibilní s komponenty z amerických modelů s velkými motory. 

Jamaican II vypadal přesně tak, jak si lidé před desítkami let představovali sportovní, elegantní, výkonné a zároveň agresí dýchající vozidlo. Tato krasavice ze sklolaminátu se stala jedním z nejprodávanějších body kitů v historii společnosti. Nejčastěji byl kombinován s osmiválci z Chevroletu a Buicku. 

Oficiální záznamy o počtu vyrobených body kitů Jamaican II nejsou známy, ale občas se na internetu některý kus objeví. Jeden takový, který můžete vidět v galerii, se minulý rok prodal v přepočtu za 515 tisíc korun. 

Konkrétní body kit byl v 80. letech doplněn o 5,7 litrový motor Chevy s třístupňovým automatem. Skládačka byla taktéž doplněna zadní části modelu Corvette s nezávislým odpružením od Fordu vpředu a C3 Corvette vzadu. 

Pro milovníky americké historie s nádechem italského designu může být Jamaican II s osmiválcem v útrobách dokonalým řešením - jinými slovy můžete dostat hodně muziky za málo peněz. 

Dominik Kovář
Diskuze (0)

Doporučujeme