Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Američané prozradili, jaká auta si nechávají přes 15 let. Vládnou japonské značky

Ondřej Mára
Diskuze (87)

Japonské automobilky bodují celkově i v jednotlivých statistikách SUV, trucků a sportovních vozů. První příčku přitom téměř vždy obsadil model značky Toyota.

Nová statistika webu iSeeCars, zkoumající, jaká vozidla si američtí majitelé nejčastěji nechávají po dobu 15 a více let, vznikala analýzou více než 660.000 vozidel vyrobených mezi lety 1981 až 2005. A mezi osobními vozy ukázala naprostou dominanci japonských automobilek – především tedy Toyoty.

Sedm z celkem deseti vozidel, která si američtí vlastníci nejčastěji nechávali po dobu delší 15 let, byly Toyoty. Největší japonská automobilka si pro sebe uhájila rovnou pět prvních příček. Dvě místa připadla automobilce Honda a jedna pozice připadla i na Subaru.

Japonské vozy, zejména Toyota a Honda, jsou dobře známé pro svou spolehlivost i výdrž a přitahují typy zákazníků, kteří chtějí udržet své vozy na silnici tak dlouho, jak jen to bude možné,“ uvedl Karl Brauer, výkonný analytik iSeeCars. „Řidiči se častěji drží vozů, na které se mohou spolehnout a o kterých vědí, že nebudou náročné na údržbu.

Podle statistiky iSeeCars přitom první příčku obsadila Toyota Prius, která tvořila 13,7 % mezi vozy, které si jejich majitelé nechávali po dobu delší 15 let. Průměr přitom byl až kolem 6,1 procenta. Na druhé příčce skončila Toyota Highlander, následovaná modely Tacoma, Sienna a Tundra.

Dominanci Toyoty přerušily na šesté a sedmé příčce modely Honda CR-V a Pilot (10,7/10,4 procenta mezi vozy vlastněnými po dobu delší než 15 let). Osmou příčku obsadilo Subaru Forester (9,8 procenta), po kterém následovaly další dvě Toyoty – 4Runner a Sequoia.

Celkové výsledky pak naznačují i situaci ve statistikách mezi vozy kategorie SUV. První příčku obsadila Toyota Highlander, následovaná Hondou CR-V, Hondou Pilot, Subaru Forester a Toyotou 4Runner. Mezi lehkými užitkovými pick-upy pak opět dominovala Toyota. První pozice patří Toyotě Tacoma, následované Toyotou Tundra, Nissanem Frontier, GMC Canyon a Chevroletem Colorado.

Toyota tak vlastně chyběla pouze mezi sportovními vozy, kde si první příčku dlouhodobě drží Mazda MX-5, na americkém trhu známá jako Miata. V žebříčku ji pak následuje BMW Z4, BMW M5, Chevrolet Corvette, Ford GT a šestá pozice patřila Audi S4.

Ondřej Mára
Diskuze (87)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
22. 1. 2021 00:54
Nejlepší vaule for money má Velká trojka
akorát jejich zákazníci nejsou lakomci a lidi co auta nezajímaj a jezdí jenn z A do B jednou za čas, takže za 15 let maj 3 auta :-)
Avatar - Barrichello
22. 1. 2021 00:20
Re: A teď se dozvíme
mě baví jezdit ve městě Chargerem :)
Avatar - lamal
21. 1. 2021 15:48
Re: To nechapu
Japonci ako vieme ponukaju vybavenejsie verzie bez moznosti nejakej extra config. v tomto pripade sa kludne kupuju auta za cenu Od, pretoze ina moznost nie je.

Lexus je na pomery D3 este stale novacik a jeho cesta smerom na hor musela byt nizsia cena za zrovnatelne vlastnosti a kvalitu. Je to cisto len otazka image a casom sa mozno cenou dotiahne na D3. Jeho kvalita aspon podla mojich znalosti je vyssia ako u D3 hlavne pokial ide o spracovanie a materialy, ale to by som nerad rozoberal. Kazdy novy hrac na trhu musi ponuknut nieco naviac, prvy mobilny operator bol monopol a pak prisli lepsie ponuky... v preklade lacnejsi... dnes ti co boli kedysi lacnejsi su cenou rovnako ako ten prvy.

Co to znamena ? Mozno to, ze D3 si svoju cenu nevie obhajit niecim naviac, alebo ze Lexik je lacnejsi ? To co je drahsie je vzdy lepsie ? Prast, alebo uhod, quovadis.
Avatar - white label
21. 1. 2021 15:33
Re: To nechapu
Ale takto (za cenu od) se auta obvykle nekupují, tím spíš ve vyšších třídách..., každopádně to nemá relevantní výpovědní hodnotu ohledně srovnání ceny a toho, co za ni člověk dostane.
Mimochodem, to co jsem napsal v předchozí reakci platí typicky i pro tebou vzpomínaný Lexus vs D3.
Avatar - lamal
21. 1. 2021 15:32
Re: To nechapu
Ocividne im tie drahsie alternativy za to nestoja, to nie je tym ze jediny dovod na kupu Japonskeho auta je nizka cena. To najdrahsie neznamena vzdy najlepsie, alebo najkvalitnejsie.