Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota GR Corolla hybrid nedostane. Do boje s ostrými hatchbacky nasadí tříválec

Stanislav Kolman
Diskuze (34)

Zvěsti o modelu Toyota GR Corolla jsou stále intenzivnější. Příjezd vozu je prý už hotovou záležitostí a rýsovat se začíná také jeho technika.

Toyota si před časem nechala u příslušných úřadů zaregistrovat název GR Corolla. I když tento samotný fakt nemusí nic znamenat, britský Autocar má (s odkazem na své důvěryhodné zdroje) jasno. Příjezd japonského hot-hatche je hotová věc, mezičlánek vyplňující prostor mezi GR Yarisem a GR Suprou má dorazit v roce 2023.

Podle dobře informovaných zdrojů však Toyota nevsadí na své léty prověřené hybridy, ale nabídne ostrou Corollu jako auto s ryze spalovacím motorem. Po Hondě a jejím Civicu Type R je to tedy další ostré náčiní pro příští roky, které máme potvrzené bez jakékoliv formy elektrifikace.

Technika japonského hatchbacku zatím zůstává tajemstvím, stále pravděpodobnější je ale sdílení komponentů s GR Yarisem. Japonský prcek je podle prvních recenzí (na tu naši se můžete těšit v příštích dnech) povedené zboží, navíc s Corollou sdílí i vybrané prvky platformy. To by pro Corollu znamenalo 1,6litrový tříválec naladěný na 192 kW a pohon všech kol s možností diferenciálu Torsen na každé z náprav.

Otázkou však zůstává, jak by si Toyota poradila s cenovou politikou. Už GR Yaris přijde na 899.900 Kč, s paketem Sport (diferenciály Torsen, závodní tlumiče, 18“ kovaná kola atd.) je to téměř milion. Větší Corolla by logicky byla ještě dražší. Jenže za 1.177.900 Kč už pořídíte Golf R s motorem 2.0 TSI, jenž má větší objem, o válec víc a hlavně výkon 235 kW. Ve hře je tedy i varianta, že by se GR Corolla vzdala čtyřkolky a coby sportovní předokolka konkurovala Golfu GTI či Focusu ST.

Toyota si nasazení ryze spalovacího motoru může dovolit především díky svým výrazným prodejům hybridů, které flotilové emise CO2 značně snižují. Viceprezident evropského zastoupení automobilky Matt Harrison si v jednom z rozhovorů prodeje elektrifikovaných verzí pochvaloval, neboť právě to je důvod, proč mohou pod křídly automobilky vzniknout projekty jako GR Yaris nebo GR Supra.

Stanislav Kolman
Diskuze (34)

Doporučujeme

Avatar - Mikesus
16. 1. 2021 18:58
Re: Ty předky současných Toyot
střed ala Auris. Tak to upřesním :D
Ty ještě klasické Toyoty s tempomatem pod volantem ( mně to vyhovovalo ) budou mít ještě páčky na klimu. Tedy technicky někde kolem roku 2014? Všechno nové už nemá.
Avatar - Mikesus
16. 1. 2021 18:57
Re: Ty předky současných Toyot
Ty kosočtvrece ze všeho. Má to tak blbej tvar, hlavně na tom volantu. Ale i na tom středu, člověk se musí natahovat úplně doprava, aby tam dosáhnul na tlačítka. Je mi jasné, že si člověk zvykne, ale když přesedám, je to první věc co mne fakt rozčiluje.
16. 1. 2021 16:12
Re: Ty předky současných Toyot
V čem je ergonomicky rozdíl oproti Corolle? https://www.auto.cz/…a-co-potrebovala?… vs https://www.auto.cz/…-mile-prekvapeni?…
Avatar - JirkaVejrazka
16. 1. 2021 14:56
Re: Ty předky současných Toyot
Ja mam taky ovladani tlacitky. Libi se mi to vic, nez kolecko.
https://www.netcarshow.com/…2017-1280-5e.jpg
Avatar - Blue Sun
16. 1. 2021 14:41
Re: Zajímavé,
A víš, Romčo, že to je blbost?