Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Americký 250GD Wolf je další nádherný restomod třídy G s otevřenou karoserií

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Upravený Mercedes třídy G z roku 1991 nabízí vyvážený mix moderny a klasiky. Výrobce si ho však nechá náležitě zaplatit.

Restomod úpravy, kdy klasické auto dostává moderní techniku a drobná estetická vylepšení, jsou v posledních letech stále populárnější, čehož se snaží využívat stále širší spektrum nových společností. Americká firma Expedition Motor Company však patří k průkopníkům tohoto trendu a i na svém posledním modelu dokazuje, jak citlivě umí snoubit klasiku s modernou.

Dosud posledním hotovým projektem se přitom stal Mercedes-Benz třídy G z roku 1991 s karoserií částečného kabrioletu, který americký úpravce decentně vyladil, naučil ho pár nových kousků, pojmenoval ho 250GD Wolf a dal mu mastnou cenovku. K tomu se ale teprve dostaneme.

Video se připravuje ...

Začněme od karoserie klasického géčka, jejíž tvary jsou zkrátka ikonické. Otevřená verze, která má masivní oblouk za předními sedadly a ocelovou konstrukci nad sedadly zadními, ale už tak častá není. S retro tvary přitom skvěle ladí jednoduchá modrá barva v odstínu Gulf Blue, doplněná o lemy, blatníky, ochranné lišty a nárazníky v černé barvě. Černě lakovaná jsou také jednoduchá offroadová kola, obutá do terénních pneumatik.

Kabina zaujme vinylovým čalouněním v odstínu Praline, které slibuje odolnost vůči nástrahám počasí. Zajímavá je však i výbava, obsahující standardně klimatizaci, přední a zadní vyhřívaná sedadla, držáky na nápoje a malý infotainment s podporou bezdrátového připojení Apple Car Play.

Vůz je osazen legendárním vznětovým pětiválcem OM602, který se proslavil svou dlouhověkostí a téměř nezničitelností. Převodovka je standardně pětistupňová manuální, volitelně je však dostupný i pětistupňový automat, převzatý z třídy S.

Stavba tohoto restomodu, jehož karoserie byla rozebrána do posledního šroubku, měla výrobci zabrat přes 1400 hodin. Vůz dostal nové palivové vedení i zcela nové silentbloky. Nápravy, brzdy i komponenty podvozku prošly kompletní renovací, přičemž podvozek využívá vylepšení tlumiče, pružiny i polyuretanová uložení.

Nový 250GD Wolf tak slibuje hladkou a komfortní jízdu, současně by však neměl ztratit nic ze svých terénních dovedností. Ostatně každý restomod třídy G, který opouští brány této společnosti, je standardně vybaven i uzávěrkami diferenciálů na přední i zadní nápravě.

S ohledem na množství a komplexnost odvedené práce pak ale nejspíš nepřekvapí, že se nejedná o zrovna levnou srandu. Úpravce za vůz požaduje 160.000 dolarů, což je v přepočtu bezmála 3,7 milionu korun. Třída G však nikdy nebyla zrovna dostupnou záležitostí.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme