Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Americký Osprey představil upravené klasické Defendery Soft Top s motory V8

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Společnost Osprey Custom Cars představuje novou restomod úpravu klasického Defenderu s plátěnou střechou, pod kapotu se nastěhovala V8 od GM.

Výroba klasického Land Roveru Defender sice skončila již před několika lety, americká společnost Osprey Custom Cars však nepřestává udivovat jeho novými restomody. V září to byl parádní kousek s 6,2litorovu V8, v dubnu dorazil jako moderní karavan a nyní společnost představuje rovnou tři upravené verze Soft Top. Tedy s plátěnou střechou.

Všechny tři kousky by měly odpovídat modelovému roku 1977, všechny dostaly přední LED světlomety, zadní LED svítilny, poziční světla a nechybí ani zadní výklopný držák na rezervu. Dva kousky, ve zkrácené verzi zdobí černý lak Santorini Black, zatímco jednu prodlouženou verzi zdobí modrá Ares Blue.

Upravené Defíky se ale liší odlišnou přídí. Zatímco jeden zdobí stříbrně lakovaná mřížka chladiče a stříbrný nárazník, zbylé dva mají odlišné přední ochranné rámy. U všech vozů si ale můžeme všimnout bočních nášlapů, předních ochranných plechů i trubkového rámu kolem čelního skla a kabiny posádky.

Kabina by přitom měla nabídnout podstatně vylepšený interiér, včetně kožených sedadel s prošíváním, unikátní středové konzole s držáky nápojů nebo nového infotainmentu s podporou Bluetooth, Apple CarPlay nebo Android Auto. Novinkou jsou však i nabíjecí USB porty, bezdrátová nabíječka nebo systém dálkového startu.

A tím se dostáváme zřejmě k té nejdůležitější úpravě. Pod kapotou všech nově představených Defíků je totiž 6,3litrový vidlicový osmiválec LS3 z produkce General Motors, který nabízí výkon cca 435 koní a cca 604 N.m točivého momentu. Motor je spojen s šestistupňovým automatem, který posílá výkon na systém pohonu všech kol s mezinápravovou uzávěrkou diferenciálu a redukční převodovkou.

Společně s novým motorem dostal každý Defender taky hliníkový chladič Griffin, doplněný o elektrické ventilátory Dual PermaCool. Nechybí však ani systém nerezových hadic na chlazení oleje, nerezové brzdové vedení, Double Cardan hřídele, masivní nápravy vpředu i vzadu, zesílené zavěšení nebo nastavitelné panhardské tyče.

Nově přestavená trojice Land Roverů Defender z dílny Osprey Custom Cars tak evidentně zaujme nejen při stání na parkovišti, ale také při jízdě v náročnějším terénu. Jejich cenu ale bohužel neznáme.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme