Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Americký trh v roce 2013: Odbyt se zvýšil o skoro 8 procent

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 4. 1. 2014
33
Trh USA s novými automobily dávno nesužuje recese. Za loňská rok se přiblížil hranici 16 milionů prodaných vozů.

Zatímco v roce 2012 si Američané koupili takřka 14,5 milionu nových aut, loni to dle statistik serveru Best Selling Cars Blog bylo již 15,6 milionu, tedy o 7,6 % více. Odbyt roste čtvrtý rok po sobě. Před dvanácti měsíci odhadovala společnost CNW Marketing Research celkové číslo na 16 milionů, zatímco šéf prodeje General Motors Kurt McNeil se nechal slyšet, že zůstane mezi 15-15,5 miliony. No, nakonec se předpovědi víceméně vyplnily.

To, že nejoblíbenějším modelem je za mořem Ford série F, není určitě žádným překvapením. V prosinci mimochodem zaznamenal 74,5 tisíce přírůstků, což je nejvíce od srpna 2006. V první pětce najdeme celkem tři pick-upy, Chevrolet Silverado skončil stříbrný a kompletní řada divize Ram pátá. Japonský souboj klasických sedanů od Toyoty a Hondy dopadl vítězně pro Camry, Accord na ní nestačil. Honda má však v první desítce tři zástupce včetně nejoblíbenějšího SUV CR-V. Toyota se sem protlačila už jen s Corollou. Meziroční navýšení Ramů překonalo 21 %. Fordy F se zlepšily o 18 % a dvojciferné nárůsty hlásí ještě Silverado, desátý Ford Escape a také Accord.

Víte, který model evropské značky (Ford je přece domácí!) je momentálně v USA nejprodávanější? BMW řady 3 a s ním spřízněné série 4. V prosinci se jich v USA postavili zákazníci do garáží přes 16,7 tisíce, což je mimochodem absolutní rekord, stejně jako osmnáctá příčka v pořadí. Do první padesátky už se pak protlačily pouze dva modely VW: Jetta a Passat, pochopitelně místní verze NMS. Jinak zůstává „hitparáda“ Spojených států doménou místních automobilek, Japonců a Korejců.

Americký trh v roce 2013 – nejprodávanější modely
-KategorieOA+LUVOA+LUVZměna (rok)
-Období20132012[%]
1.Ford F-SERIES763 402645 31618,3%
2.Chevrolet SILVERADO480 414418 31214,8%
3.Toyota CAMRY408 484404 8860,9%
4.Honda ACCORD366 678331 87210,5%
5.Ram 1500/2500/3500355 673293 36321,2%
6.Honda CIVIC336 180317 9095,7%
7.Nissan ALTIMA320 723302 9345,9%
8.Honda CR-V303 904281 6527,9%
9.Toyota COROLLA302 180290 9473,9%
10.Ford ESCAPE295 993261 00813,4%

Jak vypadá situace mezi výrobci? Nejvíce aut prodal loni Ford (přes 2,4 milionu), na druhém místě je Chevrolet (1,95 milionu) a třetí japonská Toyota (1,89 milionu). Následují Honda (1,36 mil.) a Nissan (1,13 milionu). Ten si spolu s modrám oválem také nejvíce oproti letopočtu 2012 polepšil. Obě automobilky dosáhly o 11 % lepšího výsledku. Jihokorejský Hyundai skončil mimochodem šestý se 720,7 tisíci jednotkami. Sesterská Kia je osmá s 535 tisíci exempláři. Výrobcům ze starého kontinentu dominují ti němečtí. Američané si koupili 407,7 tisíce Volkswagenů, 334,3 tisíce Mercedesů a 309,2 tisíce BMW. Volkswagen je v celoročním žebříčku dvanáctý za Subaru, trojcípá hvězda a modrobílá „vrtule“ uzavírají Top 15.

Zajímavostí je ale i pořadí koncernů. Pokud sečteme odbyty jednotlivých nadnárodních korporací, vyjde, že nejúspěšnější byl v uplynulém roce General Motors (2.79 milionu před Fordem (2,49 milionu). Pořadí se tedy obrátilo. Třetí je Toyota (2,24 mil.) před aliancí Fiat-Chrysler a Hondou (1,8, respektive 1,53 milionu). Koncern Hyundai-Kia se nachází v této statistice stále před VW, a to dokonce o dvojnásobek počtů, dosáhl 1,26 milionu registrací oproti 611,5 tisícům.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Barrichello
USA
| 6. 1. 2014
V 80 . letech byl úpadek, návrat mezi spičku byla až polovina 90. let a 00 éra.
Avatar - Ondore
USA
| 6. 1. 2014
Prebehol som to očami a nenašiel som nič, čo by vyvracalo moje slová. Cadillac (GM) je špička (to tvrdím aj vyššie), inovácie od osemdesiatych rokov moc nevidím. Prehliadol som niečo?
Avatar - Barrichello
USA
| 6. 1. 2014
doporučím ti přečíst tento můj blog [odkaz]

Pak ti bude leccos mnohem jasnější, o tom kdo a jak moc byl inovativní.... Nebyl to jen Cadillac.
Avatar - Ondore
USA
| 5. 1. 2014
Si v tejto diskusii jeden z mála, ktorý môže hovoriť k veci, tak sa za reakciu nehnevám :-) Moja odpoveď bola plná zjednodušení, na môj vkus bola aj tak pridlhá a čudujem sa, ak ju niekto dočítal do konca :-) Cena benzínu ako hlavný faktor pokroku je samozrejme nezmysel, ale verím, že všetci pochopili, čo som tým chcel povedať. To, že si vybral Cadillac je super, ponúka z US produkcie asi to najlepšie, na úžasné prkotiny typu cup holder si v EU asi dlho počkáme :-) A to je len jedna z mnohých vecí spríjemňujúcich cestovanie, perfektný entertainment systém, elektronika čo sa týka bezpečnosti môže udávať smer aj EU prémii, teším sa na ich super cruise, len tak ďalej. Ale koľko ďalších takýchto US automobiliek nájdeš? Keď sa pozrieš na obdobie od osemdesiatych rokov až po nové milénium, fakt boli amíci takí progresívni? To netvrdím ja, to povedal ako ospravedlnenie zákazníkom tuším riaditeľ Chrysleru? (fakt si nespomeniem)

PS: Jasné, aj ja milujem V8 v poriadnej kláde, ale pokrokom by som to nenazýval ;-)
Avatar - Lonestarstate
Krásný výsledek
| 5. 1. 2014
Tu studii sem nečetl. Ale vzhledem k řídké síti veřejné dopravy a obrovským vzdálenostem, si nedokážu představit, že by někdo v USA (mimo centra NYC a pár dalších měst) koupil elektroniku namísto auta. Lidi, kteří nemají auta v lásce, si koupí něco generického....Camry nebo Highlandera v bílé barvě a základní výbavě. Ale stále mít auto musí. Je to tu nezbytné.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku