Ani modernizované Porsche Cayenne se terénu nelekne, podívejte se na drsné testování
Nová verze prémiového SUV prošla testováním v arktických mrazech, náročném terénu i pouštních dunách.
Automobilka Porsche představila třetí generaci populárního prémiového SUV modelu již v roce 2017, takže není žádným překvapením, že se brzy dočká faceliftu. V současné době by se mělo již finišovat, protože premiéra je naplánovaná na letošní jaro, podle tiskové zprávy automobilky by se však mělo jednat o jednu z nejrozsáhlejších modernizací produktu v historii Porsche.
V rámci modernizace se technici pustili do úprav šasi, které by nyní mělo nabídnout ještě větší rozsah schopností. Bavíme se tedy o tradičních schopnostech při běžné jízdě, nadstandardním komfortu na dlouhých cestách i mimořádných schopnostech v náročném terénu. Nesmíme totiž zapomínat, že ačkoliv se jedná o prémiové SUV, dovednosti v terénu patřily k silným stránkám již první generace modelu.

Nová generace vozu by tak měla nabízet mimo jiné i nový „poloaktivní podvozek,“ na jehož detailní představení jsme rozhodně zvědaví. Tisková zpráva mluví také o další digitalizaci ovládání, displejích a rozšířených funkcích konektivity. Zajímavé budou i nové HD Matrix LED světlomety, nabízející až 32.000 pixelů, které zvýší komfort i bezpečnost vozu.
S ohledem na množství inovací se automobilka rozhodla pro důkladné otestování vozu, aby mohla dokonale vyladit všechny nové komponenty. „Nový Cayenne podrobujeme kompletnímu a komplexnímu tetovacímu programu, jako bychom jej vyvinuli od nuly,“ vysvětluje testovací manažer Ralf Bosch.
Vedle simulaci přitom Porsche klade důraz i na testování ve skutečném světě, kde se ověřuje provozní stabilita i funkčnost všech komponent a systémů za situací, které jsou daleko za běžným využitím typickými zákazníky. Vozy tak podstupují testování v náročném terénu, kdy musí zdolat okolo 200.000 kilometrů za všech okolností.
V rámci testování modernizovaného SUV Cayenne se tak automobilka vydala například do Asie, Afriky i do Severní Ameriky. Vůz podstoupil testování v arktických mrazech ve Finsku, v Maroku musel zvládnout extrémní teploty i pouštní duny, ve Španělsku následovala zkouška v těžkém off-roadu a na Nürburgringu musel předvést schopnosti svižné jízdy po okruhu. Celkem tak automobilka během testování najela okolo 4 milionů kilometrů.

Automobilka tak vůz vyzkoušela za všech představitelných okolností a mnohdy se vydala mnohem dál, než budou ochotni budoucí majitelé vozu. Pro značku je ale důležité zajistit zákazníkům, že pokud to budou potřebovat, nabídne jejich vůz rozhodně působivé a nadstandardní schopnosti za nejrůznějších okolností.