Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche chystá další prodejní trhák. Sportovnímu autu snad nemůže být vzdálenější

Stanislav Kolman
Diskuze (3)

Sázka na SUV se stuttgartské značce nejednou vyplatila. Nejspíš to bude platit i v případě vlajkové lodi plné high-end technologií.

Robustní elektrická SUV jsou u prémiových značek trendem posledních měsíců. Vzpomeňme Mercedes-Benz EQS SUV či … a nedávné koncepty naznačují, že pozadu nehodlá zůstat ani Audi. Za pár let chce mít zástupce v tomto segmentu také Porsche. A asi vás nepřekvapí, že půjde o novou vlajkovou loď.

Hovoříme o Porsche K1, které generální ředitel Oliver Blume popisuje jako „velice sportovní interpretaci SUV“. Zdroje blízké automobilce hovoří o majestátním SUV s délkou přes pět metrů. Nepůjde přitom o typickou krabici, ale jakýsi crossover mezi sportovně-užitkovým vozem a limuzínou, což je v poslední době z nějakého důvodu hodně trendy.

Novinka tak bude posazena nad dnešními SUV Macan a Cayenne, uvnitř by měla nabídnout až sedm míst k sezení a premiéra je údajně naplánována na rok 2027.  Do té doby chystá Porsche několik dalších elektrických novinek – Macan (2024), Boxster/Cayman (2025) a v neposlední řadě elektrický Cayenne (2026).

„Máme vcelku jasnou strategii, jak v několika příštích letech posílit naši elektrifikaci. Cílem je, aby do roku 2030 bylo osmdesát procent námi dodaných vozů elektrických. Můžeme se těšit na silně vzestupnou křivku,“ uvedl Blume v rozhovoru pro britský Autocar.

Video se připravuje ...

Ač se to fandům kultovních sporťáků nemusí líbit, úspěch modelů Macan a Cayenne zajistil automobilce potřebné finance a ve finále dost možná i celkové přežití. Bavíme se o dvou nejprodávanějších modelech Porsche za poslední dvě desetiletí a nejinak tomu bylo v roce loňském.

Na technické podrobnosti je ještě příliš brzy, už teď ale víme, že půjde o výkladní skříň dostupných technologií. Těšit se prý máme na inovované elektromotory, zbrusu nové akumulátory a technologii hyperrychlého nabíjení, které by měla obstarat 920V palubní síť. Očekává se nasazení baterie s kapacitou kolem 100 kWh, přičemž nejnovější technologie by z ní měly vyždímat 700 km čistě elektrického dojezdu.

Novinka má být posazena na poslední evoluci platformy PPE a výrobní linku bude sdílet s elektrickým Macanem. Z dalších vychytávek stojí za zmínku natáčecí zadní náprava až o pět stupňů, což s nemalým autíčkem zlepší manévrovatelnost v úzkých prostorách. Moderní techniky kombinované s luxusním provedením však Porsche K1 jistě nabídne mnohem víc.

Tajemstvím zatím zůstává design. Insideři říkají, že půjde o jedinečnou siluetu doplněnou o krátkou kapotu a typicky zkosené čelní sklo. Zadní partie pak mají připomínat liftback. Sofistikované vzduchové odpružení nabídne možnost změny světlé výšky, aby si novinka hravě poradila i s nějakým tím terénem.

Stanislav Kolman
Diskuze (3)

Doporučujeme

7. 2. 2023 12:22
... a hmotnost?
3 nebo rovnou 4 tuny...
7. 2. 2023 10:56
Re: Ambiciozni plany automobilek
Pohádky tisíce a jedné noci :yes:
7. 2. 2023 09:13
Ambiciozni plany automobilek
Nezbyva nez podporovat a tim pomoci evropskemu autoprumyslu. :yes:

"Cílem je, aby do roku 2030 bylo osmdesát procent námi dodaných vozů elektrických."
:yes: :yes: :yes: