Porsche chystá další prodejní trhák. Sportovnímu autu snad nemůže být vzdálenější

Porsche Cayenne GTS Coupé
Porsche Cayenne GTS Coupé
Porsche Cayenne GTS Coupé
Porsche Cayenne GTS Coupé
48 Fotogalerie
Diskuze (3)

Sázka na SUV se stuttgartské značce nejednou vyplatila. Nejspíš to bude platit i v případě vlajkové lodi plné high-end technologií.

Robustní elektrická SUV jsou u prémiových značek trendem posledních měsíců. Vzpomeňme Mercedes-Benz EQS SUV či … a nedávné koncepty naznačují, že pozadu nehodlá zůstat ani Audi. Za pár let chce mít zástupce v tomto segmentu také Porsche. A asi vás nepřekvapí, že půjde o novou vlajkovou loď.

Hovoříme o Porsche K1, které generální ředitel Oliver Blume popisuje jako „velice sportovní interpretaci SUV“. Zdroje blízké automobilce hovoří o majestátním SUV s délkou přes pět metrů. Nepůjde přitom o typickou krabici, ale jakýsi crossover mezi sportovně-užitkovým vozem a limuzínou, což je v poslední době z nějakého důvodu hodně trendy.

Novinka tak bude posazena nad dnešními SUV Macan a Cayenne, uvnitř by měla nabídnout až sedm míst k sezení a premiéra je údajně naplánována na rok 2027.  Do té doby chystá Porsche několik dalších elektrických novinek – Macan (2024), Boxster/Cayman (2025) a v neposlední řadě elektrický Cayenne (2026).

„Máme vcelku jasnou strategii, jak v několika příštích letech posílit naši elektrifikaci. Cílem je, aby do roku 2030 bylo osmdesát procent námi dodaných vozů elektrických. Můžeme se těšit na silně vzestupnou křivku,“ uvedl Blume v rozhovoru pro britský Autocar.

Video placeholder
Martin Vaculík, upoutávka na Premium • Zdroj: Auto.cz

Ač se to fandům kultovních sporťáků nemusí líbit, úspěch modelů Macan a Cayenne zajistil automobilce potřebné finance a ve finále dost možná i celkové přežití. Bavíme se o dvou nejprodávanějších modelech Porsche za poslední dvě desetiletí a nejinak tomu bylo v roce loňském.

Na technické podrobnosti je ještě příliš brzy, už teď ale víme, že půjde o výkladní skříň dostupných technologií. Těšit se prý máme na inovované elektromotory, zbrusu nové akumulátory a technologii hyperrychlého nabíjení, které by měla obstarat 920V palubní síť. Očekává se nasazení baterie s kapacitou kolem 100 kWh, přičemž nejnovější technologie by z ní měly vyždímat 700 km čistě elektrického dojezdu.

Novinka má být posazena na poslední evoluci platformy PPE a výrobní linku bude sdílet s elektrickým Macanem. Z dalších vychytávek stojí za zmínku natáčecí zadní náprava až o pět stupňů, což s nemalým autíčkem zlepší manévrovatelnost v úzkých prostorách. Moderní techniky kombinované s luxusním provedením však Porsche K1 jistě nabídne mnohem víc.

Tajemstvím zatím zůstává design. Insideři říkají, že půjde o jedinečnou siluetu doplněnou o krátkou kapotu a typicky zkosené čelní sklo. Zadní partie pak mají připomínat liftback. Sofistikované vzduchové odpružení nabídne možnost změny světlé výšky, aby si novinka hravě poradila i s nějakým tím terénem.

Vstoupit do diskuze (3)