Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Apple údajně jedná s Toyotou o výrobě elektromobilu Apple Car

Ondřej Mára
Diskuze (11)

Kalifornský technologický gigant už měl jednat s několika tradičními výrobci automobilů. Nyní prý přišla na řadu automobilka Toyota.

Projekt elektromobilu značky Apple, nejčastěji označovaný jako Apple Car, byl několik let považován za mrtvý. V minulých měsících se ale objevilo několik spekulací, podle kterých jednal Apple o jeho výrobě s řadou zavedených automobilek, včetně Hyundai, Nissanu nebo společnosti Magna.

O výsledku těchto jednání jsme nikdy nedostali žádné obsáhlé informace, obecně se však předpokládá, že nakonec k dohodě s nikým ze jmenovaných firem nedošlo. Podle DigiTimes má ale Apple nového potencionálního partnera. Zástupci technologického gigantu by totiž nyní údajně měli jednat v Asii s představiteli společnosti Toyota.

K jednáním zatím neexistují téměř žádné konkrétní informace, není tedy ani jasné, kde konkrétně se zástupci sešli, jak jednání probíhají, respektive probíhala, a co bylo jejich hlavním tématem. Podle DigiTime by ale jedním z hlavních témat mohly být například dodávky baterií. Od začátku je ostatně jasné, že Apple Car bude elektromobilem.

Na téma baterií už přitom zástupci Apple měli v srpnu jednat i s jihokorejskými společnostmi SK Group a LG Electronics, které patří k největším hráčům v oblasti dodávek baterií pro elektromobily. Ve hře by však mohly být i další dodavatelské společnosti.

Podle spekulací, na které upozornili kolegové z Motor1, chce totiž Apple zahájit výrobu vlastního elektromobilu v roce 2024. Primárním cílem současných jednání by pak mělo být především vytvoření a zajištění dodavatelských řetězců.

Podle spekulací Reuters je pak možné, že Apple navrhuje pro svůj elektromobil zcela nový typ baterií, díky kterým by mohl být Apple Car podobně revoluční, jako byl kdysi Apple iPhone. Jednání o dodávkách baterií od třetích stran tak může být pouze dočasným řešením, než Apple rozjede výrobu baterií podle vlastního návrhu.

Bez ohledu na veškerá jednání a technologické možnosti se však nabízí otázka, zda není výroba od roku 2024 až příliš optimistickou vizí. Současný nedostatek čipů totiž způsobuje velké potíže i zavedeným automobilkám, natož nováčkům. Podle některých názorů by přitom čipová krize mohla trvat až do pozdějšího období příštího roku.

Ondřej Mára
Diskuze (11)

Doporučujeme

Avatar - Barry Lyndon
6. 9. 2021 23:38
Re: Kde má ten šmejd...
svatá prostoto... :-[]
5. 9. 2021 18:52
Kde má ten šmejd...
...dvere? A ako prejde cez spomaľovač v meste? Tá svetlá výška stačí tak na okruh F1...
IT sektor by sa do konštrukcie áut nemal vôbec kašlať a riešiť hlavne svoje veci.
5. 9. 2021 11:09
Re: Super
:yes:
Avatar - kuk
5. 9. 2021 11:02
Re: Super
Foxconn poskytuje technologie?
Avatar - kuk
5. 9. 2021 11:01
Re: Super
Jo asijský montovny montujou to co v Kalifornii vymysleli, vyvinuli a zaplatili. :-!