Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aprilia Shiver 900 a Dorsoduro 900 s vyšším objemem díky Euro 4

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Nástup emisní normy Euro 4 na začátku letošního roku se postaral o řadu novinek pro sezónu 2017. Patří mezi ně i dvojice modelů značky Aprilia, u nichž došlo ke zvýšení objemu motoru a řadě dalších změn.

Letošní rok díky emisní normě Euro 4 přinesl na evropském trhu s motocykly řadu změn. V případě některých výrobců se zdá, že se jich tato změna prakticky nijak nedotkla a například značky BMW Motorrad, Ducati nebo Harley-Davidson svou nabídku pozměnily jen nepatrně, ale u jiných výrobců došlo na výrazně škrty a například z nabídky evropských prodejců japonských značek téměř zmizely cruisery, choppery a řada dalších modelů.

Nástup emisní normy Euro 4 vlastně odhalil, které modely zákazníky opravdu zajímají a vyplatí se jejich výrobcům do nich investovat. Velmi dobrou ukázkou tak může být právě dvojice zástupců značky Aprilia v podobě naháče Shiver a supermotardu Dorsoduro.

Oba tyto modely byly do loňského roku nabízeny s kapalinou chlazenými vidlicovými dvouválci o objemu 749,9 cm3. V modelu Shiver 750 měl jezdec k dispozici výkon 69,8 kW (95 k) při 9000 min-1 a točivý moment 80,9 N.m při 7000 min-1. Dorsoduro 750 pak nabízelo 67,3 kW (92 k) při 8750 min-1 a 82 N.m při 4500 min-1.

Pro rok 2017 byly připraveny modely Shiver 900 a Dorsoduro 900, které byly veřejnosti představeny během loňské podzimní přehlídky EICMA a na trh vstoupily letos na jaře. Srdcem těchto modelů je dvouválec o objemu 896,1 cm3 s rozevřením válců v úhlu 90 stupňů, čtyřventilovou technikou a vstřikováním paliva.

Přepracovaná pohonná jednotka s vyšším objemem splňuje emisní normu Euro 4 a nabízí u obou modelů nejvyšší výkon 70 kW (95,2 k) při 8750 min-1 a točivý moment 90 N.m při 6500 min-1. Tyto hodnoty pak míří k zadnímu kolu prostřednictvím šestistupňové převodovky.

Spolu s přepracováním motoru došlo u obou modelů i na úpravy rámu a designu. Samozřejmostí je nyní v souvislosti s legislativou standardně montované ABS a Shiver je poprvé ve své historii vybaven systémem kontroly trakce, kterým disponuje i Dorsoduro.

Zcela nový je také TFC displej, který kromě zobrazení všech informací také přizpůsobuje svoje podsvícení okolním světelným podmínkám.

V případě modelu Dorsoduro 900 došlo oproti loňské sedmsetpadesátce ke zkrácení rozvoru kol, což má zlepšit ovladatelnost a obratnost velkého supermotardu, jehož podvozek se může nově pochlubit plně stavitelnými tlumiči značky Kayba.

Na českém trhu je Aprilia Shiver 900 v současnosti nabízena u oficiálního dovozce, jímž je společnost Faber Moto s.r.o., za cenu od 251.900 Kč a sesterský model Dorsoduro 900 startuje na částce 286.900 Kč.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Avatar - Bud
31. 7. 2017 18:33
Normy
Euronormy i pro motorky, to jsou voloviny... :-) Ale Aprilia to vyřešila pěkně... :yes: