Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Arash AF-10: Podrobné představení supersportu od Arashe Farbouda

29. 8. 2010 • 18:12
40
4
Zobrazit náhledy (40)
Arash Arash Arash Arash Arash Arash Arash Arash Arash Arash Arash Arash Arash Arash Arash Arash Arash Arash Arash Arash Arash Arash Arash Arash Arash Arash Arash Arash Arash Arash Arash Arash Arash Arash Arash
Automobilka Arash Cars britsko-íránského podnikatele Arashe Farbouda zveřejnila technické specifikace chystaného supersportu AF-10. Před zadní nápravu se usadí motor z Corvette o objemu 7,0 litru.

Historie Arash Cars připomíná nekončený příběh. V hlavní roli je snaha postavit vlastní supersport, která se aktuálně zhmotňuje v chystaném modelu Arash AF-10. Za projektem stojí Arash Farboud, britský podnikatel íránského původu, člen rodiny obchodující se zdravotnickým materiálem a nemovitostmi.

Na počátku bylo odmítnutí automobilky Porsche prodat Farboudovi silniční verzi speciálu 911 GT1. Farboud postupem času vybudoval sbírku sportovních aut, mezi kterými nechybí několik Lamborghini ani Porsche Carrera GT. 911 GT1 však nikdy nezískal, a proto se mezitím pustil do práce.

První auto (Farboud GT) tvarem až nápadně připomínalo 911 GT1 a pod kapotou mělo motor 2,7 V6 biturbo od Audi. Vznikl však jediný exemplář a vývoj se zaměřil jiným směrem. Starší motor od Audi nahradil modernější šestiválec a nové šasi dostalo nákladnou konstrukci podvozku od dánské firmy Öhlins. S výsledkem však nebyl Farboud spokojen, proto se auto v mírně upravené podobě s motorem Cosworth začalo prodávat jako Farbio GTS (dnes se vyrábí pod jinou značkou – jako Ginetta F400) a podnikatel si založil novou automobilku Arash Cars.

Na modelu AF-10 se pracuje už nejméně čtyři roky a jeho představení bylo několikrát odloženo. Nyní ale automobilka zveřejnila podrobné specifikace, můžeme proto odhadovat, že auto má konečně blízko k sériové výrobě.

Místo menších vysokovýkonných motorů tentokrát Farboud sází na jiný přístup – podélně před zadní kola nechal umístit sedmilitrový GM LS7. Velkoobjemový osmiválec má vrtání 104,8 mm a především obří zdvih 101,6 mm. Chybí mu tak strojařská finesa motorů v supersportech věhlasnějších značek – nedosahuje extrémních otáček jako motory s kratším zdvihem, točí nejvýše 7000 min-1. Zároveň se ale může spolehnout na odzkoušený technický základ odvozený z velkosériové výroby, ovšem náležitě upravený.

Motor má kovaný klikový hřídel z oceli, titanové ojnice a hliníkové písty s rovnou horní plochou. Sací ventily jsou z titanu, výfukové jsou zase chlazeny sodíkovou náplní. K mazání slouží systém se suchou skříní.

Výkon 404 kW při 6200 min-1 a točivý moment 643 Nm při 4800 min-1 sice vedle nejlepších supersportů současnosti blednou, samotná technika a fakt, že na vývoji pracovali lidé z F1 a konstruktéři od Lotusu, ale dávají Arashi AF-10 právo do královské třídy silničních automobilů. Nehledě ke statusu exklusivního zboží.

Koneckonců zamýšlená maximální rychlost 330 km/h a akcelerace z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy se téměř vyrovnají Lamborghini Murciélago LP670-4 SV.

Přenos síly na zadní kola zajišťuje převodovka Graziano GT-ME1 typu transaxle. Tento agregát od renomovaného italského výrobce (mimo jiné dodává jednospojkové převodovky pro Ferrari) existuje ve verzi s manuálním řazením i s elektrohydraulickým ovládáním spojky pro sekvenční řazení na volantu. Dá se předpokládat, že Arash nabídne dle přání zákazníka obě řešení. V hliníkové skříni převodovky uložené podélně za nápravou se nachází i mechanický samosvorný diferenciál. K chlazení slouží samostatný okruh s olejovým chladičem.

Karoserie je dlouhá 4663 mm, vysoká jen 1145 mm a široká 2050 mm. K její výrobě se uplatní výhradně karbonová vlákna, a to na povrchové i nosné části. Karbonová skořepina ale bude vyztužena zatavenými hliníkovými výlisky ve tvaru včelích pláství – tuto kombinaci materiálů si nechal Arash patentovat. Na 98 kg vážící centrální skořepinu navazují ocelové pomocné rámy, které nesou přední a zadní nápravu. Navíc auto dostane ocelovou ochrannou klec.

Automobilka slibuje také propracovanou aerodynamiku a extrémně výkonné brzdy – třmeny AP Racing (vpředu 8pístkové a vzadu 6pístkové) a k tomu keramické kotouče o průměru 380, resp. 362 mm. Přední pneumatiky mají rozměr 265/35 ZR19 a zadní 335/30 ZR20. Kola jsou vyráběná na zakázku přímo podle vývoje Arash a mají obutí Michelin Pilot.

Přesná cena ani termín dodání zatím nebyly zveřejněny. Automobilka se ale už dříve nechala slyšet, že kromě této „základní“ verze chystá i přeplňovanou AF-10S s motorem o výkonu 625 kW (850 k) nebo 882 kW (1200 kW). Nejvýkonnější provedení by ovšem mělo stát 1,6 milionů Euro (asi 40 milionů korun), u popisovaného AF-10 se očekává cenovka zhruba třikrát nižší.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
Avatar - gld
30. 8. 2010 11:45
boro-boro
Nech už je osud "automobilky" divoký ako chce, treba uznať, že výsledný produkt vyzerá naozaj dobre..až som prekvapený..väčšinou sa zoberie najsilnejší motor aký zoženú, napchajú to do karbónovej karosérie ohavného vzhľadu (viz gumpert appolo) a superšport je na svete
30. 8. 2010 01:22
Re: víte jak se "vaří sporťák"?
Tak nám tu napiš svůj recept,borče,kolik už si toho uvařil ty? :no:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku