Aston Martin DB7 GT – další vylepšení DB7
Na základě požadavků zákazníků, kteří si žádali výkonnější a lépe vybavený model DB7, vyvinul AM verze GT (kupé) a GTA (kabrio). Za těmito písmeny se skrývají úpravy nejen na pohonu, ale také podvozku, interiéru a aerodynamice. Výčet změn začněme na motoru, který poněkud posílil. Z objemu 6,0 litru dává vidlicový dvanáctiválec výkon 324 kW (435 k) při 6000 ot/min, což je nárůst o 15 kW proti verzi Vantage. Vzrostl také točivý moment na 556 Nm při 5000 ot/min, o 14 Nm více. K této změně se přidal také o 8% lehčí stálý převod a vylepšený systém řazení šestistupňové převodovky, což má za následek výrazně zlepšenou akceleraci. Pro snížení ovládací síly na spojce, byla tato nahrazena dvoukotoučovou, což snížilo ovládací sílu o 22%. Podvozek prodělal podstatné zásahy, které zlepšily stabilitu, eliminovaly naklánění v zatáčkách a zlepšily citlivost řízení. Nová jsou také 18palcová litá kola. Novinka tak zrychluje z 0-100 km/h pod 5 sekund a maximální rychlost má přes 298 km/h.
Změny se dotkly také aerodynamiky, která byla upravena především na podlaze. Ta byla nově vytvarována, rozšířeny byly blatníky a přepracováno bylo víko zavazadlového prostoru. Tyto zásahy zredukovaly vztlakové síly o téměř 50%. Také na kapotě motoru přibyly dva otvory odvádějící přehřátý vzduch z motorového prostoru. Již jen vzhledovou funkci mají nové drátěné mřížky chladiče a vstupních otvorů v předním spoileru, které mají jednoznačně odlišit nové modely od základních DB7.
Model GT bude vybavován pouze šestistupňovou ručně řazenou převodovkou, zatímco kabrio GTA bude mít k dispozici pětistupňovou samočinnou s možností ovládání na volantu. Verze GTA si také ponechá původní motor verze DB7, ale všechny ostatní změny bude mít stejné s kupé GT. Stávající modely DB7 zůstanou ve výrobě společně s novými GT a GTA.