Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin opět láká na SUV novinku DBX. Pomůže mu z krize?

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 20. 8. 2019
34
8
Zobrazit náhledy (34)
Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX

Aston Martin je ve ztrátě a s napětím očekává příchod nového crossoveru DBX. Zachrání ho? Automobilka nabízí další videoochutnávku nového modelu, do premiéry zbývají čtyři měsíce.

Aston Martin na tom není vůbec dobře, akcie se propadají. Od svého prvního crossoveru tedy očekává hodně. Jsou v módě i ve sportovně-luxusním segmentu, ať se to někomu líbí, nebo ne. Britská automobilka vydala další upoutávkové video. Odhaluje hlavně příď a prezentuje tvarové propojení mezi novinkou a stávajícím programem sportovních GT aut.

Už dávno víme, že DBX nebude na rozdíl od konceptu ze Ženevy 2015 elektromobilem. Maskovaný prototyp se projel do vrchu na nedávném Festivalu rychlosti v Goodwoodu a divákům dal ochutnat zvuk svého čtyřlitrového osmiválce se dvěma turby. Ten pochází od AMG a měl by mít výkon 375 kW, tedy stejný jako DB11 a Vantage.

DBX pochopitelně nepřijde o pohon všech kol, převodné ústrojí pošle více točivého momentu na zadní nápravu. Mluví se dokonce o driftovacím módu. Prototypy se nebály ani těžšího terénu, otázkou je, kdo z majitelů si chce nechat svůj ne zrovna levný crossover ničit v terénu. Většině postačí polňačka k luxusnímu víkendovému sídlu...

Hliníková platforma má být zcela nová, stane se základem i nových modelů sesterské značky Lagonda, které Aston Martin nalinkoval elektrickou budoucnost. S elektřinou pomůže partner Daimler, sám šéf Astonu Andy Palmer potvrdil také hybridní verzi DBX. Auto s klasickým benzinovým motorem už lze objednávat.

Sériovou nezamaskovanou podobu neuvidíme na IAA ve Frankfurtu, ale až v prosinci. První zákazníci se dočkají příští rok. Výroba nepoběží v Gaydonu, nýbrž v nové továrně ve velšském St. Athanu. Ta stála čtvrt miliardy liber (7,04 miliardy korun). Zaměstná 200 lidí a dalších 550 u subdodavatelů.

Doufejme, že automobilku DBX udrží nad vodou... Bentley i Lamborghini dokázaly, že to jde, o Porsche nemluvě. I když Aston Martin ve své pohnuté historii zbankrotoval několikrát, byla by ho přece jen škoda...

Zdroje: Carscoops, Wheels Age, Auto Express

Foto a video: Aston Martin

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: Re: Re: Aston Martin
| 21. 8. 2019
V tom případě to chce správné GT...když jsem tam tudy projížděl 110R, tak ten provoz ani nevadil, stejně jsem jejich rychlost nestíhal :-!
Avatar - speedfred
Re: Re: Re: Aston Martin
| 21. 8. 2019
Aj keby som boháč bol tak v súčasnosti skrz kontinenty asi radšej súkromným jetom pri tejto premávke čo panuje v EU.
V takých 60-tych rokoch to asi romantika bola, sadnúť do nejakého rýchleho GT a valiť to po pobreží stredozemného mora. Slabá premávka a žiadne radary....
Re: Re: Aston Martin
| 21. 8. 2019
Já mám koníček přejíždět skrz kontinenty :D Ale zase teda nejsem boháč, tak nic :-)
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Aston Martin
| 21. 8. 2019
To máš (bohužel) pravdu - bohatí AM kupují méně - a pro "běžného člověka" je to přece jen... poněkud VELMI exotický vůz :D
Avatar - speedfred
Re: Aston Martin
| 20. 8. 2019
Takéto maloseriové luxusné automobilky mali vždy nejaké existenčné problemy,po vojne 60,80-te roky.
Terajší boháči už majú asi iné koníčky ako sa prevážať na GT skrz kontinenty.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku