Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin Valkyrie se přiblížil finální podobě a odhalil svůj interiér

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 12. 7. 2017
19
1
Zobrazit náhledy (19)
Aston Martin Valkyrie Aston Martin Valkyrie Aston Martin Valkyrie Aston Martin Valkyrie Aston Martin Valkyrie Aston Martin Valkyrie Aston Martin Valkyrie Aston Martin Valkyrie Aston Martin Valkyrie Aston Martin Valkyrie Aston Martin Valkyrie Aston Martin Valkyrie Aston Martin Valkyrie Aston Martin Valkyrie
Aston Martin představuje současnou podobu projektu Valkyrie a vyzdvihuje některé z prvků v jeho designu a výbavě. Budoucí majitelé se mají skutečně na co těšit!

Aston Martin Valkyrie byl ještě jako AM-RB 001 odhalen začátkem června loňského roku, ale kromě samotného designu nebylo zveřejněno příliš mnoho informací o jeho technice či provedení interiéru.

Koncem roku 2016 se Marek Reichman, ředitel pro design značky Aston Martin, v rozhovoru pro australský Motoring rozpovídal o technice i designu a uvedl řadu zajímavých čísel včetně hodnoty nejvyššího výkonu, která se má pohybovat okolo 746 kW (1000 k).

Aston Martin Valkyrie se ve své současné podobě odlišuje od loňského provedení především v oblasti předních partií a důvodem není pouze doplnění jeho přídě o světlomety. Ty jsou mimochodem i díky využití složitých hliníkových rámečků v jejich uchycení o 30 až 40 lehčí než nejlehčí světlomety současných sériových modelů britské značky.

Změny provedené v přední části vozu ovšem nesouvisí pouze s instalací světlometů, ale stojí za nimi i snaha o co nejlepší aerodynamické vlastnosti vozu. Díky tomu je nyní příď štíhlejší, zatímco spoiler usazený pod ní má větší rozměry.

V podobném stylu jako na přídi byly provedeny v liniích vozu i v oblasti boků a na zádi. V jejím případě pak Aston Martin vyzdvihuje i použité řešení koncových svítilen a především brzdové světlo, které je umístěno na vrcholku ploutvičky na sání vzduchu. Toto světlo, které tvoří červená dioda je totiž jen 5,5 mm široké a 9,5 mm vysoké, což z něj činí nejmenší brzdové světlo svého druhu na světě.

V případě exteriéru pak má zaujmout i chemicky leptaný hliníkový znak automobilky Aston Martin na přídí o tloušťce pouhých 70 mikronů, což je o 30 procent méně než je tloušťka lidského vlasu. Ze srovnání s běžnými znaky použitými o ostatních modelů značky vychází toto provedení o pozoruhodných 99,4 procenta lehčí.

Interiér Aston Martinu Valkyrie přístupný vzhůru výklopnými dveřmi zaujme svým minimalistickým pojetím, kombinací viditelné struktury uhlíkových vláken s kůží a především volantem. Ten je odnímatelný a jsou na něm soustředěny všechny důležité ovládací prvky i OLED displej, na němž se mají zobrazovat důležité provozní údaje. Před spolujezdcem je pak větší displej multimediálního systému, zatímco dvojice menších displejů u A sloupků nahradí vnější zpětná zrcátka.

Aston Martin pak k interiéru uvádí, že prostorové poměry nemají být nijak stísněné a za volant se mají usadit i řidiči s výškou okolo dvou metrů. Standardem zde budou čtyřbodové bezpečností pásy a na přání budou k dispozici i šestibodové bezpečnostní pásy.

Podle starších zpráv má být vůz, jehož základem je skořepina z kompozitních materiálů, poháněn před zadní nápravou uloženým atmosférickým vidlicovým dvanáctiválcem o objemu mezi 6,0 a 7,0 litru s maximálními otáčkami okolo 9500 min-1, disponujícím výkonem okolo 746 kW (1000 k) a roztáčejícím zadní kola prostřednictvím sekvenční převodovky.

S dvanáctiválcem pak má spolupracovat ještě systém rekuperace kinetické energie inspirovaný technikou formule 1. Ten má údajně poskytovat dalších 60 kW (81,5 k) a pracovat jako velký kondenzátor.

Aston Martin Valkyrie ve své produkční podobě má díky využití karbonu, kevlaru, titanu, hliníkových slitin a do detailu promyšlené konstrukci vynikat hmotností, která se má pohybovat okolo 1000 kg. I díky propracované aerodynamice pak nemá být problém maximální rychlost přes 400 km/h a šílené boční přetížení 4,5 G!

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Barry Lyndon
wow, bizarní to ale počin co do vzhledu i parametrů
Barry Lyndon
| 12. 7. 2017
boční přetížení 4,5g, pěkné. To aby si k tomu dotyčný majitel kopil ale i nějakého továrního řidiče a pořádný balík pampers, aby se přiblížil alespoň trochu limitům tohoto jistě úchvatného přibližovadla (myšleno samozřejmě na okruhu, do reálného světa se to hodí leda jako výstavní exponát).