Aston Martin Valkyrie se přiblížil finální podobě a odhalil svůj interiér
Aston Martin Valkyrie byl ještě jako AM-RB 001 odhalen začátkem června loňského roku, ale kromě samotného designu nebylo zveřejněno příliš mnoho informací o jeho technice či provedení interiéru.
Koncem roku 2016 se Marek Reichman, ředitel pro design značky Aston Martin, v rozhovoru pro australský Motoring rozpovídal o technice i designu a uvedl řadu zajímavých čísel včetně hodnoty nejvyššího výkonu, která se má pohybovat okolo 746 kW (1000 k).
Aston Martin Valkyrie se ve své současné podobě odlišuje od loňského provedení především v oblasti předních partií a důvodem není pouze doplnění jeho přídě o světlomety. Ty jsou mimochodem i díky využití složitých hliníkových rámečků v jejich uchycení o 30 až 40 lehčí než nejlehčí světlomety současných sériových modelů britské značky.
Změny provedené v přední části vozu ovšem nesouvisí pouze s instalací světlometů, ale stojí za nimi i snaha o co nejlepší aerodynamické vlastnosti vozu. Díky tomu je nyní příď štíhlejší, zatímco spoiler usazený pod ní má větší rozměry.
V podobném stylu jako na přídi byly provedeny v liniích vozu i v oblasti boků a na zádi. V jejím případě pak Aston Martin vyzdvihuje i použité řešení koncových svítilen a především brzdové světlo, které je umístěno na vrcholku ploutvičky na sání vzduchu. Toto světlo, které tvoří červená dioda je totiž jen 5,5 mm široké a 9,5 mm vysoké, což z něj činí nejmenší brzdové světlo svého druhu na světě.
V případě exteriéru pak má zaujmout i chemicky leptaný hliníkový znak automobilky Aston Martin na přídí o tloušťce pouhých 70 mikronů, což je o 30 procent méně než je tloušťka lidského vlasu. Ze srovnání s běžnými znaky použitými o ostatních modelů značky vychází toto provedení o pozoruhodných 99,4 procenta lehčí.
Interiér Aston Martinu Valkyrie přístupný vzhůru výklopnými dveřmi zaujme svým minimalistickým pojetím, kombinací viditelné struktury uhlíkových vláken s kůží a především volantem. Ten je odnímatelný a jsou na něm soustředěny všechny důležité ovládací prvky i OLED displej, na němž se mají zobrazovat důležité provozní údaje. Před spolujezdcem je pak větší displej multimediálního systému, zatímco dvojice menších displejů u A sloupků nahradí vnější zpětná zrcátka.
Aston Martin pak k interiéru uvádí, že prostorové poměry nemají být nijak stísněné a za volant se mají usadit i řidiči s výškou okolo dvou metrů. Standardem zde budou čtyřbodové bezpečností pásy a na přání budou k dispozici i šestibodové bezpečnostní pásy.
Podle starších zpráv má být vůz, jehož základem je skořepina z kompozitních materiálů, poháněn před zadní nápravou uloženým atmosférickým vidlicovým dvanáctiválcem o objemu mezi 6,0 a 7,0 litru s maximálními otáčkami okolo 9500 min-1, disponujícím výkonem okolo 746 kW (1000 k) a roztáčejícím zadní kola prostřednictvím sekvenční převodovky.
S dvanáctiválcem pak má spolupracovat ještě systém rekuperace kinetické energie inspirovaný technikou formule 1. Ten má údajně poskytovat dalších 60 kW (81,5 k) a pracovat jako velký kondenzátor.
Aston Martin Valkyrie ve své produkční podobě má díky využití karbonu, kevlaru, titanu, hliníkových slitin a do detailu promyšlené konstrukci vynikat hmotností, která se má pohybovat okolo 1000 kg. I díky propracované aerodynamice pak nemá být problém maximální rychlost přes 400 km/h a šílené boční přetížení 4,5 G!