Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin Vanquish na nových fotografiích

David Bureš
Diskuze (16)
Nový Vanquish se ukazuje v decentní olivově zelené nebo také v extravagantní žluté.

Aston Martin představuje druhou generaci Vanquishe na nových fotografiích. Na těch se britský elegán prezentuje v rozličných barvách karoserie a ukazuje tak své různé tváře.

Automobil je poháněn 5,9litrovým atmosférickým vidlicovým dvanáctiválcem o výkonu 421 kW (573 k) při 6750 min-1 a točivém momentu 620 Nm v 5500 min-1. Ten spolupracuje výhradně se šestistupňovým automatem.

Vanquish zrychlí z 0-100 km/h za 4,1 sekundy a jede nejvyšší rychlostí 295 km/h. Automobil tak bude ve sprintu na 100 km/h o 0,2 sekundy rychlejší než jeho předchůdce DBS, v maximální rychlosti ale na něj bude ztrácet. DBS totiž zvládlo překonat hranici 300 km/h.

Novinkou ve standardní výbavě je launch control. O zastavení se postarají ventilované karbon-keramické kotoučové brzdy s průměrem 398 mm vpředu a 360 mm vzadu. Přední brzdové třmeny jsou šestipístkové, ty zadní čtyřpístkové. Vanquish obuje pneumatiky Pirelli P Zero s rozměry 255/35 ZR20 vpředu a 305/30 ZR20 vzadu.

Automobil je v základu dvoumístný, objednat si je možné i konfiguraci 2+2. Aston Martin myslí také na zákazníky, kteří využijí zavazadlový prostor auta, a zveřejnil jeho objem. Ten činí 368 litrů. Je tedy mnohem větší než zavazadelník DBS.

Základní výbava mimo jiné zahrnuje elektrické ovládání předních sedadel s vyhříváním, parkovací senzory, tempomat nebo klimatizaci. Za příplatek je například zadní parkovací kamera, ventilované sedačky, měnič na šest CD a různé karbonové doplňky.

Vzhled vozu vychází z letošní studie AM310. Vanquish je pak v postatě agresivněji se tvářící DB9. Její novou generaci Aston Martin představil v září.

David Bureš
Diskuze (16)
Avatar - Hotwire
6. 11. 2012 17:27
tech. stranka veci
No tie papierove hodnoty nic moc, u auta s vykonom bliziacim sa 600k by som cakal ze maximalka bude vyrazne cez 300 km/h. Chapem ze tu rychlost vacsina pouzivatelov auta ani nevyskusa ale je trocha skoda ze tymto Aston zaostava. Inak je to pravdaze krasne auto, az na ten predok, ktory aj mne pripada ako nejaky tuzing.
5. 11. 2012 19:32
Re: pekne ALE
Uplný súhlas. Ten interier oproti zovnajšku je fakt slabý aspoň z fotiek.
5. 11. 2012 18:06
Vanquish
Číst některé příspěvky je neskutečná prča - takové to snění o každodenním ježdění (nejlépe i v zimě >:D) anebo o výletech GTčkem na okruh. Na druhou stranu v každém z nás je malý kluk ;-) (u dam diskutujících na ACZ si tím nejsem jistý, jejich komentáře jsou naštěstí "uplne iny level").

Hodnotit čistě subjektivní záležitost jako je design auta je ošemetná věc, za mě výborná známka. Jsem rád, že AM jde cestou evoluce a "pouze" zdokonaluje to, co dizajnově funguje. Jsem zvědav na setkání i natura. Moje zkušenost je, že pokud je auto fotogenické, pak v reálu vypadá skvěle. Pokud někomu vadí karbonové doplňky (nerozumím proč), možnosti individualizace to napraví (pochybuji, že karbon bude ve standardu, takže zde máme problém, který se vyřešil sám). Interiér odpovídá duchu značky, důvěru ve mně nevzbuzuje podivný volant (kdo proboha vymýšlí tyhle nepraktické čtvercové nesmysly?) a kůže na pádlech převodovky.

Obavu mám pouze o jednu věc - převodovka! V tomhle AM neměl nikdy šťastnou ruku. Hnidopich by dodal, že i 599 měla větší výkon u svého V12, ale to je úplně jedno.
Avatar - Emel
5. 11. 2012 16:58
Re: Na nový Vanquish
Místy to působí trošku jako tuning, tedy hlavně ten karbonový čumák, koncovky výfuku za mě celkem ok. Aston trošku upustil ze své aristokratické sošnosti ve prospěch sportovní figury.

V interiéru mi paradoxně přijde zajímavější ta tmavá varianta, tam podle mě bude materiálová dokonalost s kontrastním prošitím ke spokojenosti stačit - minimálně pro řidiče, část u spolujezdce bude možná i tak moc masivní a čnící do prostoru.
Avatar - šmoula nešika
5. 11. 2012 14:17
Re: parada
:yes:
Hm, mezi Vanquishem a Aventadorem je pekelnej rozdíl. Alespoň, že už topper tolik nekritizuje VW, protože to co psal o Golfu VII bylo fakt dost trapný.