Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin ve Frankfurtu: Demonstrace výkonu a tradice

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 11. 9. 2013
31
1
Zobrazit náhledy (31)
Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin
Aston Martin možná nepřivezl do Frankfurtu žádnou zásadnější novinku. Rozhodně se ale stoletá automobilka má čím pochlubit.

Na 65. ročníku IAA se objevil výroční speedster CC100, který známe už od května. Na konci téhož měsíce byl odhalen i extrémní V12 Vantage S a v červnu následoval otevřený Vanquish Volante. Všechny tyto relativní novinky jsou na frankfurtském stánku prestižního britského výrobce k vidění.

Ostrý V12 Vantage S se začne prodávat během několika týdnů. Auto je poháněno šestilitrovým vidlicovým dvanáctiválcem AM28 s výkonem 422 (573 k) a elektronikou od Bosche. Sprint z klidu na stovku mu trvá jen 3,9 s, takže je nejlépe akcelerujícím Astonem všech dob - s výjimkou dnes již vyprodaného limitovaného supersportu One-77. Za maximum 330 km/h jde také stydět rozhodně nemusí, byť One-77 naměřili až 355 km/h. Točivý moment vrcholí hodnotou 620 N.m/5750 min-1. Plných 510 newtonmetrů je přitom k dispozici už od tisíce otáček. Masivní příval přenáší dozadu převodovka Sportshift III AMT, jedná se o robotizovanou manuální skříň s pádly pod volantem. Je o 25 kg lehčí než odcházející šestistupňový manuál a pochází ze závodních vozů Vantage GT3, GT4 a GTE.

V12 Vantage S je také vybaven adaptivními tlumiči nastavitelnými ve třech úrovních, režimy Normal, Sport a Track jasně říkají, co který zvládá, Sportovní mód se zapíná tlačítkem na středové konzole. V závislosti na volbě nastavení se mění i účinek elektrického posilovače řízení od ZF, odezva plynového pedálu a zvuk z výfuku. Systém odvádění spalin pochází také ze zmíněného kupé One-77, je lehký a kompaktní. .

Otevřený Vanquish Volante se v prodejnách objeví rovněž ještě letos, britští a evropští klienti se svých vozů dočkají do konce roku, ostatní si budou muset počkat. Otevřený sporťák má v útrobách také vidlicový dvanáctiválec objemu 6,0 l, ale pro změnu s označením AM11, pochází z kupé. Z 0 na 100 km/h dokáže zrychlit během 4,1 s a jede 294 km/h. Karoserie je karbonová a vyniká značnou tuhostí, která je u dvoumístného auta s další dvojicí nouzových sedaček a plátěnou střechou hodně důležitá. Zavazadelník se oproti předchůdci DBS Volante zvětšil o polovinu, na 279 l. Kožený interiér v kombinaci s uhlíkovými vlákny mohou doplnit za příplatek pokovené ovladače a další chromované prvky. Palubní informační systém byl kompletně přeprogramován. Všechny detaily jsou precizní, jak se na převážně ručně vyráběný (spíše stavěný) vůz sluší a patří.

Aby toho nebylo málo, opravdu náročným klientům, kteří si potrpí na značnou míru individualizace, nabízí Aston Martin program Q, a to jak pro vnitřní prostor, tak i exteriér svých drahých unikátů. Týká se hlavně barev. Jako vzorový exemplář posloužil jeden Vanquish Volante v červené barvě Ember s kůží v bronzové metalíze a předním a zadním lízátkem lakovaným pro změnu oranžovou. Nástavce prahů a nárazníků jsou zase leskle černé.

Speciální, avšak stříbrný lak má i výroční limitovaná série DB9 Centenary, kterou v Gaydonu (Warwickshire) přichystali na oslavu stoletého jubilea. Nanáší se ručně a celý proces trvá neuvěřitelných 50 hodin. Interiér této specifikace zase pokrývá černá kůže s kontrastním prošíváním stříbrnou nití. Vzhledem k tomu, že DB9 používá čiré kryty světel, celek tak zvenčí krásně ladí a vystupuje z něj jen zelený podklad nápisu Aston Martin na okřídleném logu.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - H/K_svwet
nemam slov
H/K_svwet
| 11. 9. 2013
len ziiiram.... [odkaz] nebeska dokonalost :yes: