Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin Virage: Nové fotografie

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Dvoudveřové GT Aston Martin Virage se ve výrobním programu britské značky řadí mezi kupé DB9 a DBS.

Šéf Aston Martinu Ulrich Bez to myslel s masovým rozšířením flexibilní platformy VH na 7 modelů vážně. Aby dostál svého slibu, představila britská značka v Ženevě rovnou dvě varianty nového modelu - kupé Virage a otevřenou verzi Virage Volante.

Dvoudveřové GT Aston Martin Virage se ve výrobním programu řadí mezi kupé DB9 a DBS výkony i cenou. Design je ale syntézou DB9 a čtyřdveřového Rapide.

Příď Virage má uhlazenější a špičatější tvar, který připomíná čtyřdveřové Rapide. Přední xenonová světla s pásy světlených diod jsou oběma modelům společná, nárazník je už ale u Virage nový.

Zbývající partie adaptují jen několik detailů z Rapide, jako zpětná zrcátka, lišty přecházející z předních blatníků do dveří nebo čirá skla zadních světel.

Aston Martin Virage: První dojmy

V interiéru je standardně kompletní kožené čalounění. Semianilinovou kůží jsou potažena sedadla, celá palubní deska i výplně dveří. Tomu sekunduje alcantarový strop.

Luxusní materiály ukrývají kompletně přepracované odhlučnění interiéru. Konstruktérům se osvědčil materiál Thinsulate, díky kterému prý dosáhli dokonalého odfiltrování aerodynamického hluku.

Virage má stejně tak jako jeho dva příbuzní šestilitrový dvanáctiválec uložený za přední nápravou a automatickou šestistupňovou převodovku u zadní nápravy. Zatímco nejvyšší výkon motoru 365 kW (490 k) je mezi DB9 (350 kW) a DBS (380 kW), točivý moment 570 Nm je identický se sportovnějším DBS.

Aston Martin - srovnání Virage a dalších modelů
ModelVirageRapideDB9DBS
Motor6,0 V126,0 V126,0 V126,0 V12
Zdvihový objem [cm3]5935593559355935
Válce/ventily12/412/412/412/4
Největší výkon [kW/min-1]365/6500350/6000350/6000380/6500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]570/5750600/5000600/5000570/5750
Max. rychlost [km/h]299296306307
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,65,04,64,3
Komb. spotř. [l/100 km]----
Poh. hmotnost [kg]1785195017601695
Délka [mm]4703501947104721
Šířka [mm]1904190418751905
Výška [mm]1282136013001280
Rozvor [mm]2740298927402740

Podvozek sází na známý hardware, ale taky na loni uvedené elektronicky řízené adaptivní tlumiče ADS (Adaptive Damping System) s pěti přednastavenými stupni tuhosti. Standardem jsou 20palcová kola obutá do pneumatik Pirelli P Zero o rozměrech 245/35 ZR20 vpředu a 295/35 ZR20 vzadu.

Tlačítko Sport na přístrojové desce má napřímit reakce auta na sešlápnutí plynového pedálu a urychlit změny převodových stupňů v automatu Touchtronic 2. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne Virage za 4,6 s a jeho maximální rychlost se pohybuje okolo 299 km/h.

Standardem Virage jsou keramické brzy CCM (Carbon Ceramic Matrix), které jsou výkonné a současně vysoce odolné vůči vadnutí. Vítané je i snížení hmotnosti rotujících, resp. neodpružených hmot o 12,5 kg.

Jen ruční výroba samotného luxusního interiéru vyžaduje 70 člověkohodin, celý automobil pak 200 člověkohodin.

Výroba bude probíhat v anglickém Gaydonu ve Warwickshire. Cena by se měla vejít mezi 170.000 Euro (DB9) a 240.000 Euro (DBS).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)