Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin vybere továrnu ze čtyř lokací, nechybí v nich USA a Střední východ

David Bureš
Diskuze (1)
Aston Martin potřebuje rozšířit svoji výrobní kapacitu. Nová továrna přitom nemusí být vybudována v domovské Velké Británii.

Kvůli chystanému zahájení výroby crossoveru potřebuje Aston Martin rozšířit svoji výrobní kapacitu. Místo rozšíření domovského závodu v Gaydonu automobilka hledá prostory pro výstavbu nové továrny. Vedení omezilo výběr na čtyři lokace. Definitivní výběr proběhne nejpozději v lednu.

Podle zdroje seznámeného s jednáním by nová továrna mohla stát na jednom ze dvou míst v Británii, případně na blíže nespecifikovaných lokacích v americké Alabamě a na Středním východě. V minulosti se spekulovalo o tom, že by nový závod Aston Martinu mohl být vybudován ve východní Evropě, tato možnost ale podle všeho padla.

Výroba v USA nebo na Středním východě by měla své výhody, produkce by byla blízko zákazníkům. Automobilka očekává, že chystaný crossover budou kupovat především američtí a arabští klienti. Výroba ve Spojeném království by pak byla nejlepší pro zachování tradice značky.

Šéf Aston Martinu Andy Palmer v minulosti prohlásil, že by nový crossover rád vyráběl v Británii, důležitým faktorem je ale případná finanční pobídka od státu. Právě na finanční výhody údajně sází Alabama. Také v Anglii by to ale nemusel být problém, britská vláda je k automobilovým výrobcům poměrně velkorysá, nedávno dotovala rozšíření závodů Bentley a Jaguar Land Rover. Výměnou za to výrobci zajistili zvýšení zaměstnanosti. Představitelé Británie navíc už Astonu nabídli prostory opuštěné základny základny RAF v St Athan ve Walesu.

V každém z posledních čtyř let Aston Martin vykázal ztrátu, zpět do černých čísel ho má vrátit právě nový model, crossover vycházející z konceptu DBX. Právě z jeho prodejů chce automobilka financovat vývoj tradičnějších modelů, podobně jako to udělalo Porsche s Cayennem a Panamerou a jako to chystá Lamborghini s SUV Urus.

Crossover DBX má na trh přijít v roce 2019. Zároveň chce automobilka do konce dekády obměnit stávající paletu modelů, už v příštím roce dorazí DB11 nahrazující dnešní DB9. Výrobce se nadále nevzdává ani plánů na oživení značky Lagonda, která by měla nabízet luxusní vozy konkurující Rolls-Roycu či Bentley.

David Bureš
Diskuze (1)
12. 12. 2015 10:32
Damašek
Tam je to teď prý levné..