Aston Martin vyvíjí vlastní šestiválec. Chce jím nahradit osmiválec od AMG
Aston Martin v roce 2013 podepsal technické partnerství s divizí AMG německé značky Mercedes, která se mimo jiné týkala dodávky motorů, konkrétně čtyřlitrového osmiválce s dvěma turbodmychadly. Spolupráce však bude podle všeho jen dočasná, z Gaydonu nyní zaznívají hlasy, že si Aston vyvíjí nový motor, který čtyřlitr od AMG v budoucnu nahradí.
V ústředí britské automobilky se údajně pracuje na novém řadovém šestiválci, který by měl být už přizpůsoben budoucím emisním normám. Z toho důvodu bude podle všeho spřažen s elektromotorem, aby se dosáhlo hybridního pohonu.
Řadový šestiválec zřejmě vychází z dvakrát přeplňovaného vidlicového dvanáctiválce o objemu 5,2 litru, který najdeme třeba v Aston Martinu DB11, v němž dosahuje výkonu 447 kW. Prvním nositelem nové jednotky by pak mohl být připravovaný crossover DBX, který se však dočká také osmiválce od AMG a dvanáctiválce z DB11. Nebo také elektrické varianty...
S osmiválcem od AMG si tak britský výrobce ještě nějakou dobu vystačí. Aktuálně jej využívá v osmiválcové verzi DB11 a v menším modelu Vantage. Do budoucna chce mít ale vlastní jednotky, což je v této kategorii hlavně otázka prestiže. Vždyť i dnešní dvanáctiválec Astonu pochází z jeho vlastního vývoje.
Ukazuje se tak, že dodávky osmiválce biturbo od AMG byla jakási z nouze ctnost. Aston potřeboval rychle nový agregát pro dnes probíhající mezigenerační změnu modelové řady, když neměl prostředky na vývoj vlastní nové techniky. Čtyřlitr od AMG totiž nahradil dřívější osmiválec odvozený od motoru Jaguaru. Součástí dohody bylo navíc to, že se koncern Daimler stal majitelem pětiprocentního podílu v automobilce Aston Martin.