Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Astra nebo Golf ? Kdo z nich je lepší ?

Ondřej Láník Ondřej Láník 20. 1. 2004
16
67
Zobrazit náhledy (16)
Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra
Již jen týdny dělí oba konkurenty od duelu na evropských trzích a tak se pojďme podívat na přímé srovnání nových kompaktů, které mají být novým vrcholem nižší střední třídy.

Již jen týdny dělí oba konkurenty od duelu na evropských trzích a tak se pojďme podívat na přímé srovnání nových kompaktů, které mají být novým vrcholem nižší střední třídy.

Protože jsme zatím vyzkoušeli na vlastní kůži pouze nového Golfa, srovnání to bude spíše teoretické.

Jak všichni víme, hodnocení designu je velmi subjektivní, a proto zůstaneme u konstatování, že Golf je mnohem konzervativnější, jakoby šlo o důkladnější facelift čtvrté generace. Design Astry je odvážnější. Čelní partie Golfu je evolucí přídě Golfu IV, u Astry jde spíše o revoluci. Větší nápaditost je vidět i na zádi Astry, Golf nese prvky zádě Touarega a Phaetonu. Již několikrát se však ukázalo, že lidé kupují Golf právě pro jeho charakteristické rysy, takže proč je měnit, řekli si už popáté ve Wolfsburgu.

Nechme ale v tuto chvíli emoce stranou, rozhodující jsou čísla. Pročetli jsme technická data, podrobné tiskové informace obou výrobců a dostupné ceníky, abychom proti sobě postavili čísla základních modelů Volkswagenu Golf a Opelu Astra.

Oba vozy vyjedou za zákazníky se čtyřválci o objemu 1,4 litru. Motor Astry je o 11 kW silnější a dynamika základního modelu je výrazně lepší. Z 0 na 100 km/h zrychlí Astra o 1 sekundu dříve a také maximální rychlost je vyšší (o 14 km/h) ve srovnání s Golfem. Na spotřebě paliva se vyšší výkon negativně neprojevil, je tomu právě naopak. Astře stačí 6,3 l/100 km, ale Golf potřebuje na 100 kilometrů o půllitr benzínu více.

 

Motor Astra Golf

typ motoru zážehový zážehový

válce/ventily 4/4 4/4

zdvihový objem (cm3) 1389 1390

nejvyšší výkon (kW/ot. min.) 66/5600 55/5000

nejvyšší toč. moment (Nm/ot. min.) 125/4000 126/3800

Jízdní vlastnosti zatím můžeme jen obtížně srovnávat, ale podvozek Golfu má papírově navrch. Nákladná čtyřprvková zadní náprava by měla dohnat ztrátu Golfu (a koncernových derivátů postavených na stejném podvozku) v oblasti jízdních vlastností, když v minulé generaci určil nový standard Ford Focus s pětiprvkovým zavěšením zadních kol. Astra má podvozek klasický, tedy modifikovaný McPherson vpředu a vlečená ramena spojená příčkou vzadu. K tomu se však poprvé v této třídě může přidat elektronicky řízené tlumení CDC, které se dokáže během několika milisekund adaptovat na horší povrch vozovky nebo kritickou situaci (například vyhýbací manévr). Také reakce řízení a pedálu akcelerátoru Astry může být po stisku kouzelného tlačítka na přístrojové desce stát mnohem přímější a tedy sportovnější. Jak dobře bude elektronika Astry schopna nahradit přesně definované vedení kol Golfu, ukážou až první testy.

 

Provozní vlastnosti Astra Golf

maximální rychlost (km/h) 178 164

0-100 km/h (s) 13,7 14,7

kombinovaná spotřeba (l/100 km) 6,3 6,8

Vnější rozměry obou vazů jsou velmi blízké, Astra však přece jen získává několik centimetrů do délky, Golf je o 2,5 cm vyšší. Oba vozy nabízení více místa v interiéru než jejich předchůdci a ve vzájemném srovnání vítězí Golf, zejména díky většímu prostoru na zadních sedadlech v oblasti loktů a ramen. Interiér Astry je vyroben z hodnotnějších materiálů, úspora na materiálech uvnitř Golfu se možná Volkswagenu vymstí.

 

Rozměry a hmotnosti Astra Golf

zav. prostor/sklopená sedadla (l) 350/1270 350/1305

poh. hmotnost/nosnost (kg) 1155/475 1154/421

rozměr pneu 195/65 R15 195/65 R15

Rozměry vnější v mm

Délka 4249 4204

Šířka 1753 1759

Výška 1460 1485

Rozvor 2614 2578

Rozměry vnitřní v mm

podélný prostor vpředu 1064 1046

podélný prostor vzadu 907 901

výška nad sedadlem vpředu 988 987

výška nad sedadlem vzadu 977 979

šířka vpředu 1370 1390

šířka vzadu 1342 1386

Astra nabízí modernější techniku a svěží design za lepší cenu. Golf je klasika, která v tomto vydání asi povede třídu svými jízdními vlastnostmi a prostorem uvnitř.

Golf i ve svém pátém vydání získal náskok před ostatním startovním polem v nižší střední třídě, ale nechá si to také dobře zaplatit. V Německu se nový Golf již několik měsíců prodává, Astra příjde na trh až v únoru. Teprve pak se uvidí zda základní cena Golfu 15.220 Euro za 3dveřovou verzi není trochu moc. Nejlevnější 5dveřový Golf stojí v Německu 16.215 Euro, zatímco základní Astra se silnějším motorem a 5dveřovou karosérií příjde na 15.200 Euro. Cenový rozdíl obou rivalů dosahuje v některých verzích až 2.000 Euro, samozřejmě vždy ve prospěch Astry.

Nechme se překvapit, s jakým ceníkem příjde již v únoru český importér Volkswagenu.

Jak vidíte duel vy, čtenáři Auto.cz?

Který z obou rivalů se vám zamlouvá více a který byste si koupili, mít oněch 15.220 Euro v ruce?

Jaký automobil na českém trhu byste si teď koupili mít v ruce ekvivalent 15200 Euro, tedy cca 490.000,-Kč? A proč?

Další informace o novém Golfu najdete na odkazech:

První jízdní dojmy - Volkswagen Golf V


Podrobný popis - Volkswagen Golf V.

Další informace o nové Astře najdete na odkaze:

Podrobný popis - Opel Astra.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor