Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

ATS RR Turbo míří s přeplňovaným čtyřválcem Honda na závodní okruhy

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Italská značka ATS, jejíž kořeny sahají do první poloviny šedesátých let, představuje prvního zástupce své divize ATS Corsa. Novinka s výkonem přes 600 koní je určena výhradně pro závodní tratě.

Původní společnost ATS (Automobili Turismo e Sport) založili v roce 1962 pánové Carlo Chiti, Romolo Tavoni a Giotto Bizzarini po té co se neshodli s Enzo Ferrarim. Malá firma měla v podstatě jepičí život a již v roce 1964 zavřela brány. Během krátce existence ovšem mimo jiné promluvila do Formule 1 a vyrobila 12 silničních ATS 2500 GT Coupé s 2,5litrovým osmiválcem před zadní nápravou.

V roce 2012 byla značka ATS oživena a nejprve předvedla moderní interpretaci svého kupé pojmenovanou 2500 GT a odkazující na historický model kromě jména i svou koncepcí a liniemi karoserie. Následovalo několik dalších projektů a na Top Marques Monaco 2015 byla prezentována finální podoba tři roky starého projektu 2500 GT. Ve stejné roce však došlo k prodeji značky ATS a ten přinesl i změny v jejím směřování.

Naposledy se ATS výraznějším způsobem připomenulo v roce 2017, když představilo model GT, který vycházel z techniky supersportů značky McLaren. Po dvou letech o sobě dává tato značka vědět novinkou, jejímž prostřednictvím oznamuje vznik své nové divize ATS Corsa, zaměřené na vývoj a výrobu automobilů pro použití na uzavřených závodních tratích.

ATS RR Turbo je prvním zástupcem nové divize a zároveň oživuje linie konceptu 2500 GT z let 2012 až 2015. Základem novinky s rozvorem náprav 2400 mm, rozchodem kol 1900 mm a výškou 1030 mm je prostorový rám z chrommolybdenových trubek, jehož hmotnost je pouhých 40 kg a doplňuje jej karoserie z kompozitních materiálů. Výsledkem má být pohotovostní hmotnost kolem 780 kg.

Pohon nového závodního vozu značky ATS má na starosti důkladně přepracovaný dvoulitrový čtyřválec značky Honda, který ATS Corsa ladí na nejvyšší výkon 441 kW (600 k) při 8500 otáčkách za minutu. Maximum točivého momentu 530 N.m je dostupné od 4000 do 7000 otáček za minutu. Tyto hodnoty míří k zadním kolům prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky. Brzdový systém značky Brembo standardně využívá ocelových kotoučů, ale na přání budou k dispozici i karbon-keramické kotouče o průměru 350 mm.

ATS uvádí, že model RR Turbo je navržen a postaven tak, aby odpovídal předpisů pro řadu národních i mezinárodních šampionátů a to včetně populárního německého VLN. Vedle okruhů může být nasazen i do evropských závodů do vrchu. Základní cena je stanovena na 110.000 eur bez DPH (zhruba 2.860.000 Kč). Dodávky prvních vozů zákazníkům se mají rozběhnout na jaře roku 2020.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme