Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A1 1,4 TFSI (136 kW): Souboj s GTI, RS a Cuprou může začít

Diskuze (20)
Nejsilnějším motorem pod kapotou Audi A1 bude 1,4 TFSI o výkonu 136 kW. Maloobjemový motor přeplňovaný turbodmychadlem a kompresorem má o 4 kW (nebo 5 koní) vyšší výkon než u koncernových sourozenců.

Očekávanou novinkou u Audi je model S1. Ingolstadtská automobilka místo toho ale přichází s provedením, které nese nenápadný název A1 1,4 TFSI. Jestli nějaká S1 nakonec bude, nebo ne, zůstává nezodpovězenou otázkou (spekuluje se o výkonu až 200 koní), jistotou naopak je, že vrchol řady A1 dostane zatím nejvýkonnější variantu motoru 1,4 TFSI.

Motor 1,4 TFSI s přívlastkem Twincharger je kompaktní pohonnou jednotkou se šestnáctiventilovým rozvodem a dvojitým přeplňováním, které zajišťuje unikátní kombinace: výfukové turbodmychadlo a mechanický kompresor. V případě Audi A1 dává nejvyšší výkon 136 kW (185 k). To je o 4 kW (5 k) více než jeho zatím nejsilnější provedení: 132kW verze v sesterských modelech VW Polo GTI, Škoda Fabia RS a SEAT Ibiza Cupra. Maximum točivého momentu je všem jmenovaným modelům společné: 250 Nm.

Kompresor zajišťuje přeplňování motoru od 1500 min-1. Ve většině situací je odpojen už při 2400 min-1, v každém případě na turbodmychadle je všechna práce nejpozději od 3500 min-1. Díky pokrytí nízkých otáček kompresorem mohlo být použitou účinnější velké turbodmychadlo.

Navzdory nepatrně vyššímu výkonu vykazuje Audi A1 s tímto motorem prakticky stejné parametry jako Volkswagen Polo GTI. Nejvyšší rychlost 227 km/h je o 2 km/h nižší, akcelerace z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy a kombinovaná spotřeba 5,9 l/100 km jsou shodné. Standardem je sedmistupňová dvouspojková převodovka.

Audi A1 1,4 TFSI - srovnání s modely SEAT, Škoda a VW
ModelAudi A1SEAT Ibiza CupraŠkoda Fabia RSVW Polo GTI
Karoserie3D3D5D3D
Převodovka7DSG7DSG7DSG7DSG
Zdvihový objem [cm3]1390139013901390
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]136/-132/6200132/6200132/6200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]250/2000-4500250/2000-4500250/2000-4500250/2000-4500
Max. rychlost [km/h]227225224229
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,97,27,66,9
Komb. spotřeba [l/100 km]5,96,46,45,9
Cena [Kč]-499.900,-499.900,-491.700,-

Dále jsou pro Audi A1 určeny motory 1,2 TFSI (63 kW), 1,4 TFSI (90 kW, pouze turbodmychadlo) a 1,6 TDI (77 kW).

Diskuze (20)
22. 9. 2010 10:17
Re: Palubni deska
no palubka je pekna. pri pohlade na fotky sa vsak zda, ze bude mat ten isty problem ako fabia - otlacenu pravu nohu vodica o tu stredovu ehm "vanicku"...
Avatar - Arnie J
22. 9. 2010 10:14
Re: 1.4 a 136kW...
jenže tohle je VW
Avatar - iudex
22. 9. 2010 09:38
Re: 1.4 a 136kW...
Ja síce nie som z tých, čo apriori vykrikujú, že turbobenzíny sa rozsypú po 100t km, ale v tomto má Teddy pravdu: litrový výkon je na hranici dnes používaných výkonov. V prepočte na dvojliter je to cca. 200 kW (benzínové turbá napr. vo VW majú dnes od 132 do 199 kW) a pri trojlitri je to cca. 300 kW (BMW má napr. trojlitre turbo od 225 do 250 kW). Teda je to na hornej hranici a rozhodne to bude jeden z "testovacích" motorov, čo priamovstrekové turbobenzíny vydržia.
22. 9. 2010 08:01
Re: 1.4 a 136kW...
Podívej se, jak dlouho jsou již ve výrobě jiné motory u jiných výrobců i s vyšším poměrem výkon / objem.
22. 9. 2010 07:59
Re: 1.4 a 136kW...
Bože, další.....
Při použití turba nikterak kritický poměr výkon / objem.