Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A1 Sportback: Tříválec 1.0 TFSI stojí 438.900 Kč

David Bureš
Diskuze (31)
Modernizovaný malý hatchback z Ingolstadtu se dočkal dvou nových tříválců – zážehového 1.0 TFSI a vznětového 1.4 TDI.

Audi minulý měsíc odhalilo podobu modernizovaného hatchbacku A1, nyní se automobil dočkal i českých cen. Novým základním motorem se stává přeplňovaný benzinový tříválec 1.0 TFSI se 70 kW, který stojí 438.900 korun. Agregát kombinovaný s pětistupňovým manuálem nahrazuje dosavadní čtyřválec 1.2 TSI (63 kW).

Základní cena není nijak nízká, kompenzována je však širokou výbavou. Ta zahrnuje centrální dálkové zamykání, elektrické stahování oken, manuální klimatizaci, rádio nebo elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka. A1 bude na českém trhu nadále nabízena jen s pětidveřovou karoserií, která nese přídomek Sportback.

Modernizovaná A1 nabízí ještě jeden tříválec – vznětový 1.4 TDI s výkonem 66 kW a točivým momentem 230 N.m, jehož ceny začínají na částce 489.900 korun. Tento motor nahrazuje stejně výkonné 1.6 TDI. Vznětová šestnáctistovka bude ve vylepšeném hatchbacku dostupná v posíleném provedení s 85 kW.

Audi A1 Sportback – ceny zážehových motorů na českém trhu
Motor1.0 TFSI1.4 TFSI1.4 TFSI CoD1.8 TFSI
Zdvihový objem [cm3]999139513951798
Válce/ventily3/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]70/5000-600092/4000110/5000141/5400-6200
Točivý moment [N.m/min]160/1500-3500200/1400-4000200/1500-3500250/1250-5300
Převodovka5M (7DS)6M (7DS)6M (7DS)7DS
Max. rychlost [km/h]185 (191)204 (204)215 (215)234
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,9 (10,5)8,9 (8,9)7,9 (7,9)6,9
Komb. spotřeba [l/100 km]4,35,1 (4,9)4,7 (4,7)4,7
Cena A1 [Kč]438.900501.900556.900-
Cena Design [Kč]479.900542.900597.900594.900
Cena Sport [Kč]479.900542.900597.900-
Cena Sport Plus [Kč]---687.900

Základní stupeň doplňují ještě dva stupně Design a Sport dodávané za stejný příplatek 41.000 korun. Ty disponují litými 16palcovými koly, nastavitelnými bederními opěrkami, hliníkovými nástupními prahy, hliníkovým obložením interiéru nebo koženým volantem. Sport přidává ještě přední mlhovky, možnost nastavení vybraných funkcí auta pomocí systému Audi drive select nebo sportovní podvozek. Design se naopak chlubí koncovými diodovými světly.

Vrcholem nabídky je model S1 za 769.900 korun. Tato verze je poháněna čtyřválcem 2.0 TFSI o výkonu 170 kW, jehož síla je posílána na všechna kola.

Designové změny modernizované A1 nejsou nijak výrazné. Omezují se jen na upravenou šestiúhelníkovou masku single frame, přepracované světlomety nebo na jiný nárazník, díky čemuž je auto ostřeji řezané.

Audi A1 Sportback – ceny vznětových motorů na českém trhu
Motor1.4 TDI1.6 TDI
Zdvihový objem [cm3]14221598
Válce/ventily3/44/4
Největší výkon [kW/min]66/325085/3500-3800
Točivý moment [N.m/min]230/1500-2500250/1500-3200
Převodovka5M (7DS)5M (7DS)
Max. rychlost [km/h]182 (182)200 (200)
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,6 (11,6)9,5 (9,5)
Komb. spotřeba [l/100 km]3,4 (3,6)3,5 (3,7)
Cena A1 [Kč]489.900519.900
Cena Design [Kč]530.900560.900
Cena Sport [Kč]530.900560.900

David Bureš
Diskuze (31)
Avatar - white label
18. 12. 2014 19:09
Re: A1
Já to jako "devalvalci" značky nevnímám, je to v podstatě obecný jev, jak sám píšeš/přiznáváš.
Avatar - praděda7
18. 12. 2014 17:48
Re: A1
Jasný. Do ecoboxu má A1 daleko. ALE. Z pohledu majitelů Audi se určitě o devalvaci značky jedná. A ano. Platí to i u ostatních prestižních značek. Samozřejmě v celé komedii hraje hlavní roli EU a její normy. Ecoboxy pomáhají snížit průměr emisí. Ale to bohužel nestačí a tak i další modely v řadě jsou "znásilňovány" různými technologickými "jevy", které ve většině případech prodražují vůz a ubírají z funkčnosti. ;-\
Avatar - white label
18. 12. 2014 15:10
Re: A1
Pokud by A1 měla cenovku ala Polo/Fabia/Ibiza, pak by se dalo diskutovat o tom, o čem píšeš, ale do "ecoboxu" má (minimálně po této stránce) dostatečně daleko. A jestli ti vadí hlavně ten základní R3, tak dneska má třeba R3 i BMW, a to o třídu výš + MINI, nemluvě o i8. A co potom R4 diesel v S-klasse, to by pak mělo být (viděno touto optikou) naprostou devalvací image S-klasy.
Na image modelu má obecně podstatně větší vliv vrcholná verze/motorizace, než jeho zákl. motorizace.
Vidíš ty početné reakce v diskusi, ve smyslu, který blázen může dát tolik peněz za malé auto (A1), nedej bože s třívalcem? Samozřejmě ten, kdo takové auto (této velikosti, této značky a s tímto designem) chce a zároveň na to má prachy. A kroucení hlavou ostatních mu je buď úplně ukradené, nebo ho právě naopak spíš baví/těší.
Avatar - praděda7
18. 12. 2014 12:35
Re: A1
Je nutno dodat, že se jaksi zapomíná na devalvaci značky. Lidé co si kupují Audi mají zájem na tom, aby si kupovali výjimečnost. Proto by značka měla mít zájem na tom, aby jí ta výjimečnost zůstala. Bohužel ekonomická stránka věci je dnes někde jinde a tak i Audi sestoupilo s pedestalu a začalo vyrábět ecoboxy, Ale právě v případě Audi by to nemuselo být, protože je součástí koncernu, které má pod křídly podniky vyrábějící právě tyto ecoboxy. No, nevím jak to všechno VW do budoucna ukočíruje, když žádná s filiálek se nechce smířit se svým originálním posláním. Vnitrokoncernová konkurence může být dobrý sluha, pokud se z něj nestane zlý pán.
Avatar - praděda7
18. 12. 2014 11:16
Re: 1.0 je moc!
............a rostlinky budou chcípat z nedostatku CO2 ;-\