Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A3 odhaleno: Motory i vnější design

1. 2. 2012 • 23:22
8
31
Zobrazit náhledy (8)
Audi A3 - Vnější design Audi A3 - Vnější design Audi A3 - Vnější design
Nová generace Audi A3 se představí až za měsíc v Ženevě. To nejpodstatnější už ale uniklo na internet.

Už víme, jak bude vypadat nové Audi A3 i jaké dostane motory. První obrázky unikly nepozorností samotné automobilky, seznam motorů má na svědomí švýcarské zastoupení Audi, odkud byl vyzrazen seznam ženevských premiér.

U Audi se nejprve chtěli pochlubit jen interiérem novinky. K prezentaci si vybrali veletrh spotřební elektroniky CES v Las Vegas. Prezentace zaměřená na vylepšení multimediálního rozhraní Audi Connect MMI ale omylem obsahovala i obrázky samotného auta. Nikdo z automobilky si nedal tu práci, aby novou A3 zobrazenou na displeji rozostřil nebo nahradil něčím méně konkrétním.

Díky tomu tedy víme, že design třetí generací bude evolučním posunem. Karoserie tvarově vychází z předchůdce, jeho charakteristické rysy skloubí s prvky prezentovanými na modelech A8 a A6.

Při ženevské premiéře bude Audi prezentovat trojici čtyřválcových motorů. Základem se stane 1,4 TFSI/90 kW s manuální převodovkou. Novinkou bude 1,8 TFSI/132 kW, dosud motor tohoto objemu dosahoval ve všech aplikacích s motorem napříč nejvýš 118 kW. Standardem u něj alespoň zpočátku bude dvouspojková převodovka S tronic a pohon všech kol quattro (spojka Haldex). Jediným turbodieselem bude při premiéře 2,0 TDI/103 kW s převodovkou S tronic a pohonem předních kol.

Postupem času se samozřejmě paleta motorů rozroste. A3 by měla dostat nový čtyřválec s vypínáním válců 1,4 TFSI COD/103 kW, který jsme už vyzkoušeli v nové A1 Sportback. Téměř jistě se postupně dočkáme i silnějších a slabších motorů. Končící generace totiž na jedné straně nabízí 1,2 TFSI (77 kW) a 1,6 TDI (66 a 77 kW), zájemce o výkonnější motory láká turbodiesel 2,0 TDI (125 kW) a benzinový 2,0 TFSI. Ten by v nové generaci mohl dosáhnout až na 220 kW.




Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - salamoon
Pan redaktor
| 1. 2. 2012
to si vazne myslite,ze audi predstavilo exterier automobilu v MMI kvoli nepozornosti?
alebo to bolo napisane naschval za ucelom ziskania klikov na clanok a masivnej diskusie?

myslim si,ze kazdemu je jasne,ktora odpoved je spravna.takato bulvarizacia webu sa mi absolutne nepaci... :no:
Avatar - ORBiTH
...na západe nič nové...
| 1. 2. 2012
Unifikácia, jednotvárnosť a sterilnosť najhrubšieho zrna.. Všetok dizajn značky normalizovaný na 1-tku s * , vysoko nad pomery Severnej Kórei ;-\
Kam z konopi....
| 1. 2. 2012
>:D Tak třeba B8 stojí na MLB a B7 stála na PL46. Ale byl to podle tebe jen facelift. C6 byla ocelová, C7 má značnou část karoserie z hliníku, opět změna platformy. Po technické stránce se toho za posledních deset let změnilo nesčetně mnoho. Umíš opravdu pobavit. Doporučuji ti zajít si na oční kliniku. Nerozeznat současné generace za jízdy, to bych možná i věřil, ale nepoznat současnou a předchozí?
OT: dalsia novinka
| 1. 2. 2012
Po pravdě, nepřinesli. Nebyl potvrzený motor, žádná zmínka o autosalonu.
Toto je teprve prehanka
| 1. 2. 2012
Dobré je unifikovat ze středu. Čím jsi dál od původního nositele designu, tím máš větší problémy. A rozhodně směrem od běžných modelů k těm exkluzivnějším. Můžeš na exkluzivní model odkázat, ale přebírat jeho design je hloupost. V tomhle směru se moc nevyznamenal VW, kdy vyšli ze Scirocca a dodělali ho na Polu. Zbytečně si práci zkomplikovali. Alfa je mnohem větší extrém - design široké, placaté a exkluzivní 8C naroubovaný na úzké, vysoké a tuctové MiTo.

Nejde o to, jestli se auta podobají. Když jdeš proti těmhle pravidlům, tak budeš mnohem víc bojovat s tím, že jim daný design nesedne.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku