Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A3 TDI clubsport quattro: 2.0 TDI (165 kW, 450 Nm ) - nové foto

Diskuze (155)
Audi upravilo model A3 ve stylu svých závodních vozů. Výsledkem je ostrý hatchback A3 TDI clubsport quattro, který je poháněn motorem 2,0 TDI o výkonu 165 kW.

Pro 27. ročník Wörtherseetour, který proběhne na konci května v rakouské spolkové zemi Korutany, přichystalo Audi studii výkonného modelu A3 s turbodieselem pod kapotou. Ingolstadtská automobilka tak chce předvést potenciál naftových speciálů ze závodu 24 hodin Le Mans a americké Le Mans Series v konceptu, který je mnohem blíže silničním autům.

Karoserie nese mnoho úprav. Mezi ně patří například spoiler na předním nárazníku a nad ním velké nasávací otvory, svislé žebrování masky chladiče single-frame, zvenku připevněné rozšíření blatníků, difuzor na zadním nárazníku nebo zadní přítlačné křídlo. Bodykit je navržen ve stylu závodních vozů A4 DTM. Přední bi-xenonové světlomety jsou doplněné o diodová světla pro denní svícení. Karoserie je dvoubarevná s kombinací laků Ibis White a Briliant Red, které odkazují na rakouskou vlajku. Osmička na dveřích pak značí rok 2008. Sportovní interiér je inspirován Audi R8.

Motor 2,0 TDI s přímým vstřikováním paliva common-rail je naladěný na výkon 165 kW, točivý moment má maximum 450 Nm, které je dostupné už od 1750 ot./min. To představuje měrný výkon 83,8 kW/l a točivý moment 228,7 Nm/l. A3 TDI clubsport quattro díky těmto parametrům zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,6 s a dosáhne maximální rychlosti 240 km/h. Motor má rychlou odezvu na plyn a nízkou úroveň vibrací. Svůj podíl na tom má i zcela nové laděné výfukové potrubí s kontrolovatelnými rezonančními komorami pro obě koncovky.

Pohonná jednotka konstrukčně vychází ze sériového 2,0 TDI CR (103 nebo 125 kW), který se montuje do různých modelu VW a Audi. Proti produkční verzi má motor v A3 TDI clubsport větší průřez sacího potrubí a více proměnlivou geometrii lopatek turbodmychadla. Vstřikování má pracovní tlak 1800 bar. Piezo-elektrické vstřikovače mají osm děr, během jedné pracovní doby provede každý až pět vstřiků. Vibrace motoru jsou potlačeny dvěma vyvažovacími hřídeli.

V sacím potrubí se nachází posuvné klapky, které usměrňují víření palivové směsi v závislosti na otáčkách a zatížení. I přes vysoký výkon má motor vysoký podíl recirkulace ochlazených výfukových plynů, což snižuje emise oxidů dusíku. Výkonný čtyřválec tak plní emisní normu Euro 5, která začne platit až v roce 2010.

O přenos síly na kola se stará šestistupňová manuální převodovka se skříní vyrobené z hořčíku. Kulisa řazení je otevřená, má krátké dráhy a je z hliníku. Pohon všech kol využívá elektronicky ovládanou a hydraulicky řízenou mezinápravovou spojku, která je kvůli lepšímu rozložení hmotnosti uložená vzadu. Za běžných podmínek je poháněna pouze přední náprava, ale systém umožňuje rozdělit moment v libovolném poměru vzhledem k momentálním jízdním podmínkám.

Kola mají vpředu zavěšení typu McPherson, vzadu má každé kolo čtyři závěsná ramena. Tlumiče Audi magnetic ride obsahují magneto-reologickou kapalinu, která při působení elektrického napětí mění svoji viskozitu a tím se mění charakteristika tlumiče. Posilovač řízení má klesající účinek se vzrůstající rychlostí jízdy.

Diskuze (155)
22. 5. 2008 17:17
Re: Padlááá
To jsem netušil, že je na auto.cz tolik buranů co si pochutnávají na G12, Krušovicích, PU a podobných sodovkách. :no: >:D
Avatar - skejpa
22. 5. 2008 00:18
Re: motorizace
bud at spolu nejezdej a nebo at maji rovny podminky. pak by se ukazalo, ze ten slavnej diesel je vlastne nahovno... a spotreba taky neni o moc nizsi nez benzin..
20. 5. 2008 08:14
Re: Postavte vedle sebe 2.0 diesla bez turba a 2.0 benzin be
1500 koní to bol extrém..diesle sú stavané na výdrž, ale keby sa vedelo, že tomu motoru stačí vydržať jedny preteky, tak určite by konštruktéri z neho dostali oveľa oveľa viac.
20. 5. 2008 07:41
Re: Postavte vedle sebe 2.0 diesla bez turba a 2.0 benzin be
Jenže tím si odpovídáš na tvou definici výše - "Postavte vedle sebe dva motory, které budou mít stejnou spotřebu paliva, jeden benzinový, druhý dieselový. Oba s turbem. A uvidíte, kdo bude mít navrch" Na to ti odpovím - postavte vedle sebe dva motory o shodném objemu, jeden benzín, druhý naftu, oba s turbem a uvidíme, kdo bude mít navrch. Pokud chceš hodnit koncepce, tak komplexně a i tak narazíš na rozdíly a i proto nejde jednoznačně říct, která je lepší. Záleží jak pro koho. Každopádně "sportovní" úprava a nafta ?? ;-\
20. 5. 2008 07:36
Re: Postavte vedle sebe 2.0 diesla bez turba a 2.0 benzin be
Velmi spekulativní. Stačí se podivat k VW a jejich přeplňované benzínové 1.4 Pří shodném, či nepatrně vyšším výkonu jako 1.9 nafta má i +- stejnou spotřebu. Výhoda nafty je nevelký rozdíl spotřeby na jízdním stylu a naopak tento rozdíl může být u turbo benzínu dost značný. Řekl bych, že relevantní srovnání zatím chybí, vzhledem k soustředění automobilek na vývoj dieslu (v posledních letech) a jsem zvědav, kam povede současná snaha propracovat turbo benzíny o nižších objemech.