Audi A4 Avant: ceny na českém trhu
Nová generace A4 se vyznačuje především nárůstem velikosti. Kombi Avant tak v tomto ohledu nijak nezaostává za nejnovějšími modely střední třídy, včetně produkce běžných značek. Délka 4,7 metru znamená zvětšení o 12 cm, rozvor je dlouhý 2,8 metru, přitom hmotnost se snížila o 10 %.
Mezi luxusními kombi ještě donedávna nebyl údaj o mírách prostoru pro zavazadla podstatný. Zákazníci ale už nejsou ochotni připlácet jen za značku a vyšší standardy, aniž by dostali odpovídající množství místa. Zavazadlový prostor Audi A4 Avant má objem 490/1430 l, což je v základní konfiguraci o 5 l více než kombi Mercedes-Benz třídy C (485/1500 l) a o 30 l více než BMW řady 3 Touring (460/1385 l). Pro srovnání VW Passat Variant má zavazadlový prostor 513/1641 l.
A4 Avant přichází se dvěma benzinovými a třemi dieselovými motory. Základem je přeplňovaný 1,8 TFSI (118 kW) s cenovkou 912.800,- Kč, na opačném konci výkonového spektra stojí atmosférický 3,2 FSI (195 kW) standardně dodávaný s pohonem všech kol quattro. Turbodiesely zastupuje nový 2,0 TDI (105 kW), později přibude i silnější verze naladěná na 125 kW, dále šestiválcový 2,7 TDI (140 kW) a nakonec 3,0 TDI (176 kW). Ten je stejně jako nejsilnější benzin výhradně s pohonem quattro. Všechny dieselové motory mají technologii common-rail a jsou standardně vybaveny filtrem pevných částic
V nabídce jsou šestistupňové manuální a automatické převodovky Tiptronic, ale také převodovka Multitronic s plynule měnitelným převodem. V průměru došlo k růstu nejvyšších výkonů u modelu A4 Avant o téměř 8 %, ale současně se spotřeba benzinových motorů snížila v průměru o 12 % a u motorů TDI o téměř 9 %.
Základní výbava zahrnuje mimo jiné automatickou jednozónovou klimatizaci, elektrické stahování oken vpředu i vzadu, vyhřívaná a elektricky nastavitelná zpětná zrcátka, rádio s CD, mlhová světla a šestipaprsková litá kola s průměrem 16 palců. Interiér standardní verze má textilní čalounění, hliníkový dekor, kůží potažený volant a hliníkové lišty na prazích. V oblasti bezpečnosti výbava zahrnuje šest airbagů, ESP a kromě 1,8 TSFI posilovač Servotronic s proměnlivým účinkem.
Za třízónovou klimatizaci si připlatíte 17 tisíc Kč, parkovací systém vyjde na 12 tisíc Kč se senzory vzadu, v případě oboustranného na necelých 24 tisíc Kč. Základní navigační systém MMI Basic s 6,5palcovým displejem a měničem CD stojí 54 tisíc Kč, vyšší Plus s mapami na DVD 86 tisíc Kč. Adaptivní tempomat je za příplatek 40 tisíc Kč (obyčejný za 8 tisíc Kč). Bezpečnostní výbavu lze rozšířit například o boční airbagy pro zadní sedadla (+11 tisíc Kč) nebo o systémy lane assist a side assist (společně +33 tisíc Kč).
Paket S-line, který obsahuje mimo jiné sportovní podvozek, 18palcová kola a sportovní doplňky interiéru v černém nebo hliníkovém provedení vyjde na 98.170,- Kč. Panoramatická střecha je za příplatek 41 tisíc Kč, klasické prosklené střešní okno za 30 tisíc Kč.
Audi A4 Avant na českém trhu | |||||
Motor | 1,8 TFSI | 3,2 FSI quattro | 2,0 TDI | 2,7 TDI | 3,0 TDI quattro |
Zdvihový objem [cm3] | 1768 | 3197 | 1968 | 2698 | 2967 |
Válce/ventily | 4/4 | 6/4 | 4/4 | 6/4 | 6/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 118/4500–6200 | 195/6500 | 105/4200 | 140/3500–4400 | 176/4000–4400 |
Nejvyšší toč. moment [Nm/ot/min] | 250/1500–4500 | 330/3000–5000 | 320/1750–2500 | 400/1400–3250 | 500/1500–3000 |
Max. rychlost [km/h] | 218 (210) | 250 (250) omezeno | 208 (200) | - | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,9 (8,9) | 6,4 (6,6) | 9,7 (9,7) | - | 6,3 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 7,2 (7,2) | 9,1 (9,2) | 5,7 (-) | 6,6 | 7,1 |
Cena [Kč] | 912.800,- | 1.208.000,- | 950.200,- | - | 1.263.500,- |
Cena Multitronic [Kč] | 973.400,- | - | 1.010.800,- | 1.142.200,- | - |
Cena Tiptronic [Kč] | - | 1.268.700,- | - | - | - |
Poznámka: údaje v závorkách platí pro převodovky Multitronic a Tiptronic. Audi uvádí, že ceny jsou vypočítány při kurzu 28,00 Kč/Euro a mohou být změněny podle denního kurzu.