Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A4 Avant: ceny na českém trhu

Diskuze (111)
Audi přichází s novou generací svého kombi střední třídy A4 Avant. Ceny na českém trhu začínají na 912.800,-Kč.

Nová generace A4 se vyznačuje především nárůstem velikosti. Kombi Avant tak v tomto ohledu nijak nezaostává za nejnovějšími modely střední třídy, včetně produkce běžných značek. Délka 4,7 metru znamená zvětšení o 12 cm, rozvor je dlouhý 2,8 metru, přitom hmotnost se snížila o 10 %.

Mezi luxusními kombi ještě donedávna nebyl údaj o mírách prostoru pro zavazadla podstatný. Zákazníci ale už nejsou ochotni připlácet jen za značku a vyšší standardy, aniž by dostali odpovídající množství místa. Zavazadlový prostor Audi A4 Avant má objem 490/1430 l, což je v základní konfiguraci o 5 l více než kombi Mercedes-Benz třídy C (485/1500 l) a o 30 l více než BMW řady 3 Touring (460/1385 l). Pro srovnání VW Passat Variant má zavazadlový prostor 513/1641 l.

A4 Avant přichází se dvěma benzinovými a třemi dieselovými motory. Základem je přeplňovaný 1,8 TFSI (118 kW) s cenovkou 912.800,- Kč, na opačném konci výkonového spektra stojí atmosférický 3,2 FSI (195 kW) standardně dodávaný s pohonem všech kol quattro. Turbodiesely zastupuje nový 2,0 TDI (105 kW), později přibude i silnější verze naladěná na 125 kW, dále šestiválcový 2,7 TDI (140 kW) a nakonec 3,0 TDI (176 kW). Ten je stejně jako nejsilnější benzin výhradně s pohonem quattro. Všechny dieselové motory mají technologii common-rail a jsou standardně vybaveny filtrem pevných částic

V nabídce jsou šestistupňové manuální a automatické převodovky Tiptronic, ale také převodovka Multitronic s plynule měnitelným převodem. V průměru došlo k růstu nejvyšších výkonů u modelu A4 Avant o téměř 8 %, ale současně se spotřeba benzinových motorů snížila v průměru o 12 % a u motorů TDI o téměř 9 %.

Základní výbava zahrnuje mimo jiné automatickou jednozónovou klimatizaci, elektrické stahování oken vpředu i vzadu, vyhřívaná a elektricky nastavitelná zpětná zrcátka, rádio s CD, mlhová světla a šestipaprsková litá kola s průměrem 16 palců. Interiér standardní verze má textilní čalounění, hliníkový dekor, kůží potažený volant a hliníkové lišty na prazích. V oblasti bezpečnosti výbava zahrnuje šest airbagů, ESP a kromě 1,8 TSFI posilovač Servotronic s proměnlivým účinkem.

Za třízónovou klimatizaci si připlatíte 17 tisíc Kč, parkovací systém vyjde na 12 tisíc Kč se senzory vzadu, v případě oboustranného na necelých 24 tisíc Kč. Základní navigační systém MMI Basic s 6,5palcovým displejem a měničem CD stojí 54 tisíc Kč, vyšší Plus s mapami na DVD 86 tisíc Kč. Adaptivní tempomat je za příplatek 40 tisíc Kč (obyčejný za 8 tisíc Kč). Bezpečnostní výbavu lze rozšířit například o boční airbagy pro zadní sedadla (+11 tisíc Kč) nebo o systémy lane assist a side assist (společně +33 tisíc Kč).

Paket S-line, který obsahuje mimo jiné sportovní podvozek, 18palcová kola a sportovní doplňky interiéru v černém nebo hliníkovém provedení vyjde na 98.170,- Kč. Panoramatická střecha je za příplatek 41 tisíc Kč, klasické prosklené střešní okno za 30 tisíc Kč.

Audi A4 Avant na českém trhu
Motor1,8 TFSI3,2 FSI quattro2,0 TDI2,7 TDI3,0 TDI quattro
Zdvihový objem [cm3]17683197196826982967
Válce/ventily4/46/44/46/46/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]118/4500–6200195/6500105/4200140/3500–4400176/4000–4400
Nejvyšší toč. moment [Nm/ot/min]250/1500–4500330/3000–5000320/1750–2500400/1400–3250500/1500–3000
Max. rychlost [km/h]218 (210)250 (250) omezeno208 (200)-250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,9 (8,9)6,4 (6,6)9,7 (9,7)-6,3
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]7,2 (7,2)9,1 (9,2)5,7 (-)6,67,1
Cena [Kč]912.800,-1.208.000,-950.200,--1.263.500,-
Cena Multitronic [Kč]973.400,--1.010.800,-1.142.200,--
Cena Tiptronic [Kč]-1.268.700,----

Poznámka: údaje v závorkách platí pro převodovky Multitronic a Tiptronic. Audi uvádí, že ceny jsou vypočítány při kurzu 28,00 Kč/Euro a mohou být změněny podle denního kurzu.

Diskuze (111)
Avatar - Dinar
16. 4. 2008 10:04
Re: Svet Audi?
Hm, to musí být nějaká základní verze, a4 v základu jsem ještě nejel. Jo, poměr spotřeba/výkon je u R6ek bezkonkurenční. Teď ještě ten downsizing á la BMW, tedy v kategorii osmiválců, myslím, že konec V8ek nás čeká nejenom u dýzlů. Jel jsem teď faceliftovanou 530i s 200kW a čekám, že BMW brzy oznámí, konce benzinových V8 pro konfekční modely. 200kW z třílitru, který jezdí pořád pod deset... příští 540i bude dle mého třílitr s turbem. Už ten atmo 200kw je dokonalý, v E60 ještě se starým 170kW občas trochu výkon chybí, ale tahle nová inkarnace je dokonale přesvědčivá. ;-)
Avatar - Dinar
16. 4. 2008 09:55
Re: PREMIOVA KONFEKCE
Jo, smajlík, který jen mávne rukou, ten tu chybí. K tvým příspěvkům by to byl dokonalý doplněk.
Avatar - Dinar
16. 4. 2008 09:52
Re: PREMIOVA KONFEKCE
No, jestli správně rozumím, pak klasikou máš na mysli pohon těch správných kol a motor s hrnečky v řadě. Dobrá volba. ;-) :yes:
Avatar - Dinar
16. 4. 2008 09:49
Re: PREMIOVA KONFEKCE
:-) ;-)
16. 4. 2008 00:32
Re: Nerad to přiznávám
Já si myslim, že Audi nabídne daleko víc, než Mondeo z hlediska motorů, převodovek a 4x4...ale zase za větší peníze...Hlavně ten věčně omýlaný image. Mě by se Ford líbil, ale s jeho ubohostí v motorech a převodovkách...