Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Audi A5
Audi A5
Audi A5
Audi A5
46 Fotogalerie

Audi A5 oficiálně: První fotky nového kupé! (+videa)

Ještě před tím, než vám přineseme živé dojmy přímo z místa premiéry nové Audi A5, si můžete prohlédnout první oficiální fotografie!

Přímo na místě (kde jinde než v samotném Ingolstadtu…) sbírá první dojmy z novinky kolega Ondra Šámal, na jeho postřehy se můžete těšit už zítra. Prozatím si tedy nové A5 Coupé představíme prostřednictvím prvních oficiálních fotografií a základních informací z tiskové zprávy.

Jak jste už určitě pochopili, v Ingolstadtu se A5 poprvé ukázala zatím jen jako Coupé. Ještě před samotnou novinkou jsme si mohli v rámci tiskové konference prohlédnout historii kupátek značek později sloučených pod čtyři kruhy a podívaná ta byla hodně pestrá! Pak už se ale po modelech od DKW, NSU a samozřejmě Audi ukázalo nové A5 Coupé!

Čekali jste překvapení? Vzhledem k designové invenci Audi v posledních letech asi těžko… Na první pohled není novinka od předchůdce stoprocentně rozpoznatelná, přece jenom je to ale o něco snazší než v případě posledních generací Audi A4. Hlavně přední partie s na Audi nezvykle tvarovanými předními světlomety bude slušnou nápovědou, boční linie je povědomá, ale určitě o něco ostřejší – zejména linka táhnoucí se siluetou je dost výrazná. Vzadu potom najdeme svítilny odpovídající nejnovějším Audi trendům, tvarově podobné poslední A4.

Jsem hodně zvědavý na osobní setkání a na dojmy Ondry Šámala. Nová A5 vypadá určitě atraktivně, byť nijak zvlášť originálně, „naživo“ by mohly být křivky působivější. Alespoň takto na mě zafungovalo z fotek až sterilní A4 – živý kontakt byl nepoměrně silnější. A je fakt, že v Ingolstadtu rovněž prezentovaná verze S5 v červené barvě vypadala agresivně už jen takto zprostředkovaně. Když už jsme u prozatím nejsportovnější verze, tu bude pohánět zbrusu nový třílitrový šestiválec TFSI s výkonem 260 kW, zrychlení na stovku se odehraje za 4,7 s. Těšíme se!

A pak se hodně mluvilo o konektivitě… Jak jinak. Naprostou většinu systémů známe z ostatních audin, propojit by mělo jít všechno se vším. Jsme rádi! Nechybí digitální virtuální kokpit, chytřejší a přizpůsobivější by mělo být hlasové ovládání – nebude už prý nutné mluvit v předem jasně definovaných frázích. Audi zdůrazňuje také prostornější interiér, do kufru se pak v základu vejde 465 litrů, což je o deset víc než u předchůdce.

U pohonných jednotek se samozřejmě skloňovalo hlavně snížení spotřeby, Audi mluví o průměrné dvacetiprocentní úspoře. Kromě už zmíněného přeplňovaného benzinového šestiválce se bude nové Audi A5 Coupé prodávat také s čtyřválcovým TFSI, nafťáky TDI budou tři, nezapomnělo se ani na dvě výkonové verze vznětového třílitrového šestiválce.

Tolik zatím telegraficky, podrobnější info a hlavně postřehy přímo z místa premiéry budou následovat!