Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A5 Sportback: Sportovní liftback umí jezdit i na plyn

David Bureš
Diskuze (14)
Druhá generace sportovně střiženého liftbacku střední třídy od Audi bude dostupná nejen ve sportovní verzi S5, ale také ve variantě A5 g-tron na zemní plyn.

Audi se v posledních měsících zaměřuje na mezigenerační výměnu svých modelů střední třídy. Loni debutovaly sedan a kombi (A4 a A4 Avant), aby letos následovaly zvýšené oplastované kombi (A4 Allroad) a kupé (A5). Nyní nastal čas na příchod nového sportovně střiženého liftbacku, alias A5 Sportback.

Druhá generace A5 Sportbacku debutuje sedm let po té první, na designu to ale až tak výrazně vidět není – pro audi typicky došlo jen k evoluci tvarů. Ty přímo navazují na A5 kupé, příď je pro oba vozy shodná, zatímco záď s vysokým pontonem a úzkými koncovými světly je také velmi podobná.

A5 Sportback zůstává sportovně střiženým liftbackem, což díky výklopné zádi znamená snadnější přístup do zavazadelníku. Jeho objem činí 480 litrů, což je sice o 15 litrů více než u kupé, ve srovnání s předchůdcem ale k žádné změně nedošlo, udávaný objem zůstal shodný. Audi každopádně slibuje větší kabinu, což si ověříme při prvním seznámením se s autem.

Ani interiér nemá čím překvapit, palubní deska byla převzata z A4 a A5 kupé. To znamená minimalisticky pojatou palubní desku, jejíž součástí mohou být příplatkový digitální přístrojový štít (tzv. audi virtual cockpit) nebo 8,3“ obrazovka s rozlišením 1024 x 480 pixelů vrcholného multimediálního systému MMI. Audi se umí spárovat s chytrými telefony s Androidem nebo iOS, příplatkovou možností je i jejich bezdrátové dobíjení.

Nabídka motorů bude zahrnovat dvě benzinové jednotky a tři turbodiesely, které nabídnou výkon v rozmezí 140 až 210 kW. Agregáty v závislosti na verzi spolupracují se šestistupňovým manuálem, sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou nebo osmistupňovým automatem s hydrodynamickým měničem. Standardem je pohon předních kol, výjimkou je 3.0 TDI (210 kW) se standardně dodávaným systémem quattro, který je za příplatek dostupný také pro další vybrané motory.

Nabídku doplňují i modely S5 a A5 g-tron. V prvním případě se jedná o dobře známou sportovně laděnou verzi, která díky přeplňovanému šestiválci o výkonu 260 kW a točivém momentu 500 N.m zrychlí z 0-100 km/h za 4,7 sekundy a jede nejvyšší rychlostí 250 km/h. Motor je přitom spárován s pohonem všech kol a osmistupňovým automatem. A5 g-tron pak přebírá techniku z A4 g-tron, což znamená možnost spalování zemního plynu, syntetického plynu Audi e-gas i konvenčního benzinu. O pohon plynového liftbacku se pak stará přeplňovaný čtyřválec 2.0 TFSI o výkonu 125 kW.

Základem je platforma MLB evo, která znamená mezigenerační snížení hmotnosti až o 85 kilogramů. Jen díky karoserii z lehčích materiálů se podařilo uspořit 15 kilogramů. Zavěšení je vpředu i vzadu pětiprvkové, přední náprava byla vylepšena, zatímco ta zadní nahradila dřívější lichoběžníkové řešení.

Samozřejmostí je bohatá výbava. Audi vyzdvihuje hlavně adaptivní tempomat s asistentem pro jízdu v dopravních kolonách, který umí vůz sám řídit až do rychlosti 65 km/h, avšak jen na „lepších silnicích.“ Zajímavostí je i rádce pro úspornou jízdu, který řidiči radí, jak jet úsporněji, a to pomocí dat z GPS. Zájemci si pak mohou připlatit za adaptivní tlumiče nebo řízení s proměnlivým převodem.

Druhá generace Audi A5 Sportback se v Evropě začne prodávat na začátku příštího roku, automobil však už poprvé spatříme na nadcházejícím autosalonu v Paříži. Německé ceny startují na částce 37.800 eur (v přepočtu cca 1,02 milionu korun), S5 u našich západních sousedů přijde na 62.500 eur (asi 1,69 milionu korun).

David Bureš
Diskuze (14)
7. 12. 2016 19:06
Re: A5 sportback je pro k r e t é n y
to by na něj nejdříve musel mít hňup. :-! Nazývat někoho *, jen pro to jaké auto si vybere, může jen zamindrákovaný chudák.
7. 9. 2016 17:05
Re: A5 sportback je pro k r e t é n y
Tak si ho kup
Avatar - fOE
7. 9. 2016 16:32
Re: Nemůžu...
Jasne ze je to vec vkusu, me SB nesedi, zena ho naopak miluje. ;-)
Ad MB, myslel jsem FL minule generace E Klasse, kde to probehlo v opacnem gardu. Spatne je to za me oboje.
7. 9. 2016 15:53
Re: Nemůžu...
To je zjevně věc vkusu. Mně rozhodně tolik nevadí. To nejdiskatabilnější mi na jejím zadku přijde rozhodnutí udělat fastback ve stylu starého Coupé S, hlavně to naznačení negativního sklonu pod odtrhovou hranou. Na druhou stranu si ji člověk s A6 nesplete. A rozhodně ji preferuji před A6 a páté dveře v tom nejsou. R8 mi na živo také nějak nevadila. Tam jsem měl na fotkách asi největší problém s tím, jak je maska jakoby vystrčená, s těmi plochami po stranách. Předchozí byla uhlazenější, ale zase jsem měl jiné výhrady (jakou dobu jsem měl problém strávit side blady).

Myslel jsem, že se u MB kritizují spíš bubliny než obliny. :-)
7. 9. 2016 15:27
Re: Co je lepší? Nafta nebo
Vzhledem k "oktanovému" číslu jednoznačně CNG