Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A8 Hybrid: 2,0 TFSI v roli úsporné motorizace

Ondřej Láník
Diskuze (120)
Čtyřválec v pětimetrové limuzíně už není tabu. Audi jej kombinuje s elektromotorem.

Výkon šestiválce, spotřeba čtyřválce - známé zaklínadlo obhájců hybridních verzí ve velkých, luxusních a mnohdy i hodně drahých autech. Stejnou rétoriku nasazuje i Audi, které se v roce 2012 chystá rozšířit řady čtyřválcových luxusních limuzín o hybridní sedan A8.

Čtyřválec 2,0 TFSI kombinovaný s elektromotorem dávají společně maximální výkon 180 kW, momentové maximum je 480 Nm a kombinovaná spotřeba nemá překročit 6,4 l/100 km. Až do 100 km/h má umět tento full-hybrid jezdit pouze na elektřinu, bez lokálních emisí ujede A8 Hybrid 3 kilometry rychlostí 60 km/h.

Hnací ústrojí A8 Hybrid je navrženo jako vysoce účinný paralelní hybrid. Samotný spalovací motor 2,0 TFSI dává výkon 155 kW a točivý moment 350 Nm mezi 1500 a 4200 min-1. V jízdě pomáhá elektromotor svými 40 kW a 210 Nm.

Trakční synchronní elektromotor našel své místo tam, kde obvykle bývá hydrodynamický měnič, za ním ke slovu přichází známý osmistupňový automat. Zapojování elektromotoru do činnosti je realizováno lamelovou spojkou v olejové lázni. Točivý moment se v tomto Audi přenáší pouze na přední kola.

Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá jen 7,7 s, nejvíce A8 Hybrid jede 235 km/h.

Řidič má k dispozici 3 režimy: elektrický EV, standardní D (kombinuje zapojení spalovacího motoru a elektromotoru s ohledem na úsporný provoz) a sportovní S (adaptuje chování hnacího ústrojí a převodovky s ohledem na sportovní styl jízdy).

Lithiový akumulátor s kapacitou 1,3 kWh, který váží jen 36,7 kg a dává 40 kW výkonu, je umístěn v zavazadlovém prostoru. Sada je chlazena vzduchem buď prostřednictvím ventilátoru, který odsává vzduch z interiéru, nebo samostatným chladicím okruhem, který přichází na řadu při větší potřebě chlazení.

Audi A8 Hybrid bude standardně vybaveno 18palcovými koly z lehkých slitin s turbínovým designem, karoserie je na několika místech osazena označením Hybrid a je dodávána standardně s metalickým lakem, třízónovou klimatizací, diodovými předními světlomety a sound systémem BOSE.

Výroba má začít v roce 2012.

Ondřej Láník
Diskuze (120)
26. 1. 2012 17:09
Re: Nevidim chybu.
Není co závidět Hybrid je nesmyslný auto, a EL proud to ujede 30km tak co to má za význam, a také kvalitní testy ukázaly že úspora paliva také není, stačí jenom El auto ale s dobrým dojezdem!!!!!!!!!!!!
29. 8. 2011 15:54
Re: Nevidim chybu.
Microsoft i Adobe se za 8 let slušně pohnuli v nárocích na železo. Pro mě je kritická RAM a řada starších strojů nezvládla víc než 4 GB, někdy ani to ne. 8 GB je pro mě minimum - to mám na noteboocích (výjimkou je pracovní stroj) a 80% zmizí bez mrknutí oka.

2760p (a předchozí verze) je jedno z mála HP, které mám opravdu rád. Pěkné TPC.

Jinak ten Cray byla narážka na to, že dnešní špičkové stroje nejsou tak špičkové, jak by mohly být. Technika pokročila mnohem dál než trh. Trh se zaměřuje na design a uživatelský komfort, už ne tolik na absolutní výkon. Kdyby jsi vzal rozměry šasi 30 let starého přenosného počítače a narval do něj to nejlepší z dnešní doby, tak jsi úplně někde jinde.

Nákup toho notebooku byla blbost. Chtěl jsem to nejlepší, byť to bylo zbytečné. Nicméně jsem nikdy nelitoval. Stroj dodnes funguje a občas poslouží při testování. Výhoda je, že je celkem svižný i dnes. Nevýhoda je, že postupnými upgrady by mě to vyšlo na polovinu. Je to asi jako když si koupím notebook za 50 tisíc, a pak do něj strčím 200 GB Vertex 2 EX... cena je hned trojnásobná.

Co se grafiky týče, nejsem profesionál. Dopřál jsem si rozsáhlé kurzy kreslení a malby, takže tablet je pro mě digitální plátno. Kreslím pro zábavu. Dávám průchod fantazii.

Kdybych chtěl kreslit na cestě, tak je samozřejmě (kvalitní) TPC skvělá volba, nicméně klidně bych v letadle vytáhl Precision a připojil k němu Wacoma. To ale nehrozí. Na cestě radši vyřizuji poštu, hovory, organizuji, spím a hraji hry. Zkrátka věci, které nevyžadují velký display a těžký notebook.
29. 8. 2011 15:28
Re: Pro EKO
Víš vůbec, jak Volt a Prius fungují? Volt používá spalovací motor jako generátor energie. Neexistuje mechanické spojení mezi spalovacím motorem a koly. Prius má celkem složitou převodovku, která propojuje spalovací motor s elektromotory - mechanický rozdělovač energie. Absence převodovky je podle mě celkem zásadní rozdíl.
29. 8. 2011 15:15
Re: Pro EKO
To máš pravdu.
Avatar - AUDIRS6
28. 8. 2011 12:04
Re: NIE !!! takyto hybrid-bez quattra- nie !!!
ono Vás to prejde, ...vsetkych !!! :-! >:-[]