Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Abarth
Abarth
Abarth
Abarth
118 Fotogalerie

Audi A8 se čtyřválcem: Ano, jako hybrid

Pod kapotu Audi A8 si brzy najde cestu čtyřválcový motor. Zážehový dvoulitr bude spolu s elektromotorem tvořit hybridní pohon.

Mercedes-Benz přepsal dějiny segmentu luxusních limuzín, když připravuje zahájení prodeje modelu S 250 CDI – třídy S s 2,1litrovým biturbodieselem. Tiskový mluvčí Audi se ale nechali slyšet, že chystají něco podobného: model A8 dostane také čtyřválec, nebude to však turbodiesel.

Čtyřválcová A8 totiž bude hybridem, který spojí služby motoru 2,0 TFSI (147 kW) a elektromotoru – v zásadě půjde o stejné pohonné ústrojí, jaké se chystá pro Q5 hybrid quattro modelového roku 2011. Takto motorizovaná A8 Hybrid se do prodeje dostane v roce 2012.

Audi tímto modelem odstraní hned několik potenciálních nedostatků ostatních motorizací řady A8. Čtyřválec s elektromotorem nabídnou nízkou normovanou a vzhledem k výkonu pravděpodobně i reálnou spotřebu, zároveň dostanou budoucí majitelé žádoucí nálepku hybrid a budou moc čerpat daňové a další výhody spojené ať už s hybridním pohonem nebo s motorem o objemu do 2,0 litru.

Stejně jako Mercedes S 250 CDI, i Audi A8 Hybrid s dvoulitrovým čtyřválcem by mělo najít zákazníky hlavně ve Francii, Nizozemsku a Velké Británii – zemích, kde jsou auta zatížena vysokou mírou zdanění odvozenou od udávaných emisí CO2.

Aktuálně tvoří motorovou paletu Audi A8 osmiválce 4,2 TDI quattro (258 kW) a 4,2 FSI quattro (273 kW) a šestiválce 3,0 TDI quattro (184 kW) a 3,0 TFSI quattro (213 kW). V nejbližší době se chystá také uvedení 3,0 TDI (150 kW) s pohonem předních kol a vrcholné motorizace 6,3 W12 FSI (368 kW).

Ještě před příchodem hybridu v roce 2012 se během roku 2011 představí také zážehový šestiválec s pohonem předních kol.